• 0

Problemen met financieren en accountants controlle omzet verwachting

Mijn bedrijf loopt de laatste tijden steeds beter en omzet stijgt snel (verwacht volgende maand de doelstelling voor dit jaar al te halen, dat is verdubbeling ten opzichte van vorig jaar).

Daarnaast heb ik nieuwe dienst in de planning staan om te lanceren wat eigenlijk pas volgend jaar op de planning stond maar vanwege de grote vraag bij voorkeur veel sneller gelanceerd moet worden.

 

Tot zover positief, maar heeft ook keerzijde: die steeds hoger wordende omzet moet gefinancierd worden (inkoop voorraad).

 

Vooruitbetaling of snellere betaling van klant is geen.

Later betalen van inkoop ook niet, hier zit ik al op maximale 14 dagen betaaltermijn.

 

Ook is er geld nodig voor het versneld opzetten van nieuwe dienst.

 

Waarschijnlijk ( is nog niet rond) heb ik al manier om benodigde investering terug te brengen van 140K naar ongeveer 30K terwijl ik meer kan doen (heb grootste deel van uitgave anders kunnen oplossen).

 

Bij de bank hoef ik niet aan te kloppen, die wilde onlangs niet eens reeds gerealiseerde orders 30 dagen financieren.

Dan ben ik nog bezig geweest met crowdfunding, maar die vielen o.a. Over de door mij opgestelde prognose en begroting voor komende 3 jaar.

Probleem was dat die niet door een accountant was gecontroleerd.

 

Vraag is dus om te beginnen hoe een accountant een prognose voor de toekomst kan doorrekenen? Is natuurlijk wel op cijfers gebaseerd maar uiteindelijk altijd nog koffiedik kijken.

 

Nu had ik prognose ook wel daadwerkelijk onderbouwd door excel sheet te maken met per maand aantal orders per soort order (verschillende soorten orders met verschillende winst marges) met bijbehorende omzet en winst. En dat allemaal helemaal berekend.

 

Daaraan gekoppeld complete uitwerking met begroting van alle kosten die daaruit vloeien enz.

 

Ben benieuwd wat julie ervaringen hiermee zijn hoe je prognose dus beter kan en moet opstellen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vraag is dus om te beginnen hoe een accountant een prognose voor de toekomst kan doorrekenen? Is natuurlijk wel op cijfers gebaseerd maar uiteindelijk altijd nog koffiedik kijken.

 

Iedereen kan een begroting opstellen/doorrekenen.

Het punt is alleen: zijn de berekeningen en aannames een beetje plausibel…?

 

‘Men’ denkt kennelijk dat het beter in elkaar zit als een accountant de berekeningen maakt. Tot op een zekere hoogte is dat ook wel zo, want hij zal niet gauw (om maar wat te noemen) de inkoop van de voorraad bij de winst tellen (zoals misschien de echte ‘hobby-begroter’ per ongeluk of door onkunde zou kunnen doen), of de reiskosten op de balans zetten of zoiets.

 

Dat is dan lastig, want dan moet je misschien je begroting door een accountant op zijn briefpapier laten zetten (en eerst een hoop aan hem uitleggen!) en daar zal dan een prijskaartje aan vasthangen.

 

Probeer anders je huidige adviseur zover te krijgen dat hij de begroting kan steunen.

Hij kent jou al, dus dat zal ook in de kosten schelen.

 

Link naar reactie
  • 0

wil de bank je ook niet helpen met vorderingen via factoring of verpanding van voorraad ?

 

Daarbij denk ik dat een cash-forecast per week ook wel helpt bij het vinden van financiering....

 

suc6!

factoring is duur, en waarschijnlijk lastig.

Veel omzet (facturen van 5 tot 30 duizend euro) komt ook binnen naar aanleiding van creditfacturen en niet door mij verzonden facturen.

 

cash-forecast ga ik eens opzoeken, nooit van gehoord

Link naar reactie
  • 0

Vraag is dus om te beginnen hoe een accountant een prognose voor de toekomst kan doorrekenen? Is natuurlijk wel op cijfers gebaseerd maar uiteindelijk altijd nog koffiedik kijken.

 

Iedereen kan een begroting opstellen/doorrekenen.

Het punt is alleen: zijn de berekeningen en aannames een beetje plausibel…?

ja dat is natuurlijk altijd lastig, maar ik heb voor de nieuwe diensten die ik wil starten zeer lage aannames genomen. Ik ben b.v. uitgegaan van 15 gebruikers na 3 maanden terwijl ik op dit moment al 130 of meer aanvragen voor dat systeem heb liggen.

 

‘Men’ denkt kennelijk dat het beter in elkaar zit als een accountant de berekeningen maakt. Tot op een zekere hoogte is dat ook wel zo, want hij zal niet gauw (om maar wat te noemen) de inkoop van de voorraad bij de winst tellen (zoals misschien de echte ‘hobby-begroter’ per ongeluk of door onkunde zou kunnen doen), of de reiskosten op de balans zetten of zoiets.

 

Dat is dan lastig, want dan moet je misschien je begroting door een accountant op zijn briefpapier laten zetten (en eerst een hoop aan hem uitleggen!) en daar zal dan een prijskaartje aan vasthangen.

 

Probeer anders je huidige adviseur zover te krijgen dat hij de begroting kan steunen.

Hij kent jou al, dus dat zal ook in de kosten schelen.

 

 

Ik heb het door mijn boekhouder op hun briefpapier laten zetten, maar dat had dus geen effect.

Die had ook al klein foutje van mij aangepast.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het door mijn boekhouder op hun briefpapier laten zetten, maar dat had dus geen effect.

Die had ook al klein foutje van mij aangepast.

 

Dan is je begroting dus (rekenkundig) helemaal in orde, neem ik aan.

Extra zuur dus dat de banken niet willen meewerken.

 

Ik zou het persoonlijk (denk ik) zo doen, in deze situatie:

 

- Aan de bank vertellen dat je 100% achter je plan staat en vragen of zij kunnen toezeggen dat zij jouw aanvraag goedkeuren als een accountant de berekeningen controleert.

(uiteraard heeft een accountant geen betere kristallen bol dan jij, maar hij kan wel de berekeningen controleren en kennelijk is dat wat zij, de banken, willen - of zij willen helemaal van je af, vandaar dat ik eerst zou proberen uit te vissen of zij iets kunnen toezeggen)

- Een accountant zoeken die bereid is om alleen de berekeningen te verifiëren (vertel maar dat je boekhouder al de fouten eruit heeft gehaald) en dit op schrift te zetten richting de bank - zonder je hele begroting opnieuw te doen, want dat heeft dan geen zin als je hier 100% achter staat.

 

Link naar reactie
  • 0

Peter,

Een bank ben ik nog niet eens naartoe geweest voor financiering van uitbreiding.

Die had ik enkel om paar duizend euro voorfinanciering gevraagd voor een maandje.

Maar dat was binnen paar uur al een nee dat ze dat niet wilde doen.

Terwijl het maar 25/30% was van de orderwaarde.

Op basis van dat ze dat al niet wilden ben ik voor die benodigde uitbreiding al niet eens naar de bank geweest.

Link naar reactie
  • 0

Het zou best kunnen dat de bank een lening voor de uitbreiding anders, serieuzer bekijkt dan je verzoek tot voorfinanciering, ik zou dus zeker nog een kans wagen.

 

Het staat of valt toch met de goede onderbouwing. En als je nu heel erg goed draait dan kan je wellicht voldoende geld opzij zetten om een groter deel zelf te reserveren. Als je dat meeneemt in je plan dan kan je ook beter je onderbouwing staven en sta je sterker bij een eventuele financier.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Het zou best kunnen dat de bank een lening voor de uitbreiding anders, serieuzer bekijkt dan je verzoek tot voorfinanciering, ik zou dus zeker nog een kans wagen.

 

Het staat of valt toch met de goede onderbouwing. En als je nu heel erg goed draait dan kan je wellicht voldoende geld opzij zetten om een groter deel zelf te reserveren. Als je dat meeneemt in je plan dan kan je ook beter je onderbouwing staven en sta je sterker bij een eventuele financier.

 

Het probleem zit hem erin dat afgelopen 2 maanden zo snel gaat dat ik het geld van de eerste orders nog niet binnen heb of ik al voor de volgende orders moet inkopen.

Om een idee te geven: ik heb afgelopen 2 maanden (eigenlijk zelfs maar 1 1/2) een omzet gedraaid die gelijk is aan 80% van de omzet over heel 2011.

Link naar reactie
  • 0

Goede middag Daniël.

 

Naast een begroting moet jij ook de huidige cijfers voorleggen.

 

Zijn die misschien een / het probleem ?

 

cijfers over afgelopen 2 jaar laten zien dat 2011 een verdubbeling ten opzichte van 2010 was kwa omzet.

De kosten daarentegen waren (in verhouding) lager geworden.

 

Maar 2010 en 2011 wel veel geïnvesteerd waardoor resultaat slecht lijkt (maar dat was verklaarbaar maar zover ben ik niet eens gekomen, voor ik kon en mocht verklaren was de deur al gesloten).

 

Verder is er een negatief eigen vermogen maar is dat in 2011 flink lager geworden ten opzichte van 2010.

Dan was de omzet op moment van aanvragen dus ook al 20% hoger als de omzet over heel 2011 en had ik op dat moment al contracten rond voor dus nog meer omzet.

Link naar reactie
  • 0

Bij de bank hoef ik niet aan te kloppen, die wilde onlangs niet eens reeds gerealiseerde orders 30 dagen financieren.

 

Lees niet wat de argumenten van de bank waren om jou een financiering te onthouden.

Zou kunnen zijn, vanwege het negatieve eigen vermogen, (waarvan bankiers spontaan uitslag krijgen !) en/of het ontbreken van duidelijk cijfermateriaal. Kan ook de branche waarin je j bevindt zijn, veel banken zeggen het niet met zoveel woorden hardop, maar willen daarmee niet geassocieerd worden.

 

Voor het negatieve eigen vermogen zal je hard moeten maken dat er aan gewerkt is en wordt om daarin op korte termijn een omslagpunt te bereiken, wil je enige kans maken op financiering

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de bank hoef ik niet aan te kloppen, die wilde onlangs niet eens reeds gerealiseerde orders 30 dagen financieren.

 

Lees niet wat de argumenten van de bank waren om jou een financiering te onthouden.

 

Toelichting op weigering was erg beperkt maar kwam er op neer dat ze zagen dat ik erg snel groeide en dat het goed ging en dat ze ook begrepen dat ik financiering nodig had (dat ging dus enkel nog maar om die reeds gerealiseerde orders) maar dat gezien de cijfers over afgelopen 3 jaar niks voor me wilde doen (de woorden waren dat ze niks voor me konden doen).

 

 

Zou kunnen zijn, vanwege het negatieve eigen vermogen, (waarvan bankiers spontaan uitslag krijgen !) en/of het ontbreken van duidelijk cijfermateriaal. Kan ook de branche waarin je j bevindt zijn, veel banken zeggen het niet met zoveel woorden hardop, maar willen daarmee niet geassocieerd worden.

de branche waarin ik zit weten ze al vanaf dag 1. dat ik daar rekening aanvroeg ben ik daar duidelijk over geweest. Ik moest daarop eerst op "audiëntie" komen bij de accountmanager omdat ze persoonlijk wilde beoordelen of ze me wel een rekening wilde geven. dat was uiteindelijk geen probleem.

 

 

Voor het negatieve eigen vermogen zal je hard moeten maken dat er aan gewerkt is en wordt om daarin op korte termijn een omslagpunt te bereiken, wil je enige kans maken op financiering

 

Wat betreft negatieve eigen vermogen, dat is van 2010 naar 2011 met bijna 40% afgenomen en bedraagt nu ook niet echt wereldschokkende bedragen (enkele tienduizenden euro's) en zal naar verwachting dit jaar of uiterlijk volgend jaar kunnen omslaan naar positief vermogen.

 

De weg voor me ligt momenteel bezaait met gigantische kansen en mogelijkheden maar moet nu een manier vinden om al die kansen en mogelijkheden ten volle te kunnen benutten.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch echt met je leveranciers om tafel gaan. Die kennen de branche, zijn overtuigd van hun producten en kennen jou al langer. De kansen die jij ziet kun je hen het beste uitleggen en haalbaarheid is door hen het beste in te schatten. Leg open je plannen neer (na tekenen geheimhoudingsverklaring) en kijk wat de reactie is... Ga desnoods op zoek naar een andere levancier die dat wel aandurft.

 

Ook mijn ervaring is dat banken allergisch zijn voor een negatief eigen vermogen, wat de (boekhoudkundige) oorzaak hiervan ook is...

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch echt met je leveranciers om tafel gaan. Die kennen de branche, zijn overtuigd van hun producten en kennen jou al langer. De kansen die jij ziet kun je hen het beste uitleggen en haalbaarheid is door hen het beste in te schatten. Leg open je plannen neer (na tekenen geheimhoudingsverklaring) en kijk wat de reactie is... Ga desnoods op zoek naar een andere levancier die dat wel aandurft.

 

Ook mijn ervaring is dat banken allergisch zijn voor een negatief eigen vermogen, wat de (boekhoudkundige) oorzaak hiervan ook is...

 

leveranciers heb ik al benaderd en met 1 leverancier heb ik uiteindelijk goede gesprekken gehad waaruit ook iets kan komen. Vandaar ook dat mijn financierings behoefte waarschijnlijk ook terug kan van 140K naar ongeveer 30K

 

Leveranciers voor de nu direct benodigde producten heb ik ook al goede afspraken mee, maar dat is nog niet voldoende om huidige orders op te vangen kwa financiering.

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Bij de bank hoef ik niet aan te kloppen, die wilde onlangs niet eens reeds gerealiseerde orders 30 dagen financieren.

 

 

Banken zijn daar sowieso niet happig op. Ik denk dat deze afwijzing minder te maken heeft met je bedrijf dan je denkt. De opbrengst van zon korte termijn financiering weegt absoluut niet op tegen de baten. Ik denk dat je daar meer de afwijzing op moet zoeken.

 

Ik heb wel een leuk contact bij de Abnamro waar ik je mee in contact kan brengen. Weet zeker dat hij serieus naar je aanvraag zal kijken.

 

Tot zo :)

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

wil de bank je ook niet helpen met vorderingen via factoring of verpanding van voorraad ?

 

Daarbij denk ik dat een cash-forecast per week ook wel helpt bij het vinden van financiering....

 

suc6!

factoring is duur, en waarschijnlijk lastig.

Veel omzet (facturen van 5 tot 30 duizend euro) komt ook binnen naar aanleiding van creditfacturen en niet door mij verzonden facturen.

 

cash-forecast ga ik eens opzoeken, nooit van gehoord

 

Gezien de tijdelijke financieringsbehoefte bied factoring mogelijk toch een oplossing. Uiteraard zijn er kosten verbonden aan factoring, deze zijn afhankelijk van de omzet, het aantal facturen, het aantal debiteuren en de kredietwaardigheid van de debiteuren. De kosten zijn natuurlijk een nadeel, echter het voordeel is dat je een bankonafhankelijk krediet hebt, het bedrijf een betere liquiditeit, crediteuren kan je sneller betalen, hier kan je wellicht inkoopkortingen bedingen en je kan natuurlijk groeien, aangezien je over de daarvoor benodigde liquiditeiten beschikt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb exact dezelfde ervaringen als TS. Wij hebben dit uiteindelijk opgelost door een aantal zaken op te pakken:

- onze debiteuren betalen sneller door vernieuwde afspraken

- onze betalingen aan crediteuren hebben we opnieuw besproken.

Deze beide zaken tellen op tot slechts een aantal dagen, maar helpen toch bij de liquiditeit.

 

Verder zijn we in overleg met onze bank in contact gekomen met de factoringafdeling. Dit heb ik lang tegengehouden vanwege hoge kosten, lastig enz. Uiteindelijk bleek dat echt enorm mee te vallen. Onze kosten mbt factoring zijn zelfs lager dan bij ons doorlopend krediet. Ook de werkzaamheden die voor het factoringbedrijf verricht moeten worden zijn minimaal en eenvoudig.

 

Inmiddels werken we ruim twee jaar met deze oplossing en liquiditeitsproblemen behoren definitief tot het verleden. Dit is mijns inziens het ideale instrument om groeipijnen op te vangen. Als je een flink volume mee brengt is er ook veel onderhandelingsruimte, en wij hebben al twee keer onze condities verbeterd.

Link naar reactie
  • 0

Niet helemaal antwoord op de daadwerkelijke vraag, maar heb je overwegen om korting aan te bieden als men sneller betaald? Bijvoorbeeld als ze direct bij ontvangst van de levering betalen dat er 1-2-3% van de factuur af gaat?

 

Succes met dit pittige vraagstuk. Ben benieuwd wat de uiteindelijke oplossing gaat zijn.

 

gr,

Jamie

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb exact dezelfde ervaringen als TS. Wij hebben dit uiteindelijk opgelost door een aantal zaken op te pakken:

- onze debiteuren betalen sneller door vernieuwde afspraken

gaat om slechts een paar debiteuren waarbij een langere betaal termijn is (de rest betaald vooraf). Maar deze paar klanten zijn momenteel wel goed voor 95% van de omzet. Nieuwe afspraken zijn daar niet mee te maken, dit is hoe het is en daar kan niemand die ik te spreken kan krijgen wat aan veranderen. Blijkt ook te maken te hebben met misbruik dat andere voorheen gemaakt hebben van nog snellere betalingen.

- onze betalingen aan crediteuren hebben we opnieuw besproken.

 

Dat is reeds gedaan, maar blijft er nog steeds een gat tussen zitten.

Deze beide zaken tellen op tot slechts een aantal dagen, maar helpen toch bij de liquiditeit.

 

Verder zijn we in overleg met onze bank in contact gekomen met de factoringafdeling. Dit heb ik lang tegengehouden vanwege hoge kosten, lastig enz. Uiteindelijk bleek dat echt enorm mee te vallen. Onze kosten mbt factoring zijn zelfs lager dan bij ons doorlopend krediet. Ook de werkzaamheden die voor het factoringbedrijf verricht moeten worden zijn minimaal en eenvoudig.

 

Inmiddels werken we ruim twee jaar met deze oplossing en liquiditeitsproblemen behoren definitief tot het verleden. Dit is mijns inziens het ideale instrument om groeipijnen op te vangen. Als je een flink volume mee brengt is er ook veel onderhandelingsruimte, en wij hebben al twee keer onze condities verbeterd.

 

Heb al even geïnformeerd, maar factoring is vrijwel uitgesloten. Er is namelijk pas een factuur zodra er ook uitbetaald wordt.

Gaat namelijk niet om een factuur die ik opmaak en stuur, maar de partij die mij moet betalen maakt de factuur op aan de hand wat zij van mij verkocht hebben en wat ik verzonden heb.

Link naar reactie
  • 0

Niet helemaal antwoord op de daadwerkelijke vraag, maar heb je overwegen om korting aan te bieden als men sneller betaald? Bijvoorbeeld als ze direct bij ontvangst van de levering betalen dat er 1-2-3% van de factuur af gaat?

 

Succes met dit pittige vraagstuk. Ben benieuwd wat de uiteindelijke oplossing gaat zijn.

 

gr,

Jamie

 

is geen optie.

Constructie is namelijk heel anders.

 

Ik bied een product aan aan partij A en sluit daarvoor met Partij A een contract.

Partij A verkoopt dat product ver tientallen tot duizenden consumenten. Hierbij sluit die consument echter weer een juridische koopovereenkomst met mijn bedrijf (via algemene voorwaarden geregeld).

 

Partij A geeft vervolgens een lijst met bestellingen door aan mij waarna ik dat allemaal rechtstreeks naar de consumenten stuur.

Als dat verzonden is bevestig ik de verzending naar Partij A.

Partij A gaat de dagen/week erna steekproefgewijs bij diverse consumenten controleren of ze bestelling ontvangen hebben.

Is dat het geval keuren ze de deal goed en wordt ik na 10 en na 30 dagen in 2 delen uitbetaald.

Het gat ontstaat doordat ik deels vooraf en deels na 14 dagen moet betalen maar dat de verwerking van die bestellingen ook nog veel tijd in beslag neemt.

 

Ondertussen heb ik 1 belangrijke stap genomen om dat gat te verkleinen: ik heb verpakken van orders uitbesteed naar sociale werkplaats die zo een batch orders in 3 dagen kunnen verwerken terwijl we daar zelf bijna 2 weken voor nodig hadden.

Dat betekend dat ik 10 dagen eerder de orders de deur uit heb en 10 dagen eerder de bevestiging kan verzenden dat verstuurd is en dus als goed is ook 10 dagen eerder het geld binnen heb.

Link naar reactie
  • 0

Overigens ook nog steeds bezig met het verkrijgen van extra werkkapitaal.

Gister even gebeld met een partij die eerst had afgewezen op basis van cijfers van vorig jaar.

Die gaven aan dat ik niet kansloos zou zijn als ik nieuwe aanvraag zou indienen op basis van nieuwe situatie (minder geld nodig en voor heel ander doel).

 

Vorige keer vroeg ik geld voor uitbreiding software, vergroten voorraad (daar ging het meeste geld inzitten) en klein deel werkkapitaal.

Aangezien voorraad ondertussen opgelost is en de software ook anders opgelost kan worden blijft er over het werkkapitaal. Dit is dan wel iets hoger geworden maar staan ook direct (aantal) contracten tegenover.

 

Moet enkel zorgen dat ik deze keer ook veel betere (in de zin van onderbouwen van die cijfers) cijfers aanlever en ondersteuning heb van accountant die alle cijfers controleert en bevestigd.

 

Ze geven nog steeds geen garantie dat dan lukt maar zullen het zeker opnieuw met frisse blik beoordelen.

Link naar reactie
  • 0

Niet helemaal antwoord op de daadwerkelijke vraag, maar heb je overwegen om korting aan te bieden als men sneller betaald? Bijvoorbeeld als ze direct bij ontvangst van de levering betalen dat er 1-2-3% van de factuur af gaat?

 

Succes met dit pittige vraagstuk. Ben benieuwd wat de uiteindelijke oplossing gaat zijn.

 

gr,

Jamie

 

is geen optie.

Constructie is namelijk heel anders.

 

Ik bied een product aan aan partij A en sluit daarvoor met Partij A een contract.

Partij A verkoopt dat product ver tientallen tot duizenden consumenten. Hierbij sluit die consument echter weer een juridische koopovereenkomst met mijn bedrijf (via algemene voorwaarden geregeld).

 

Partij A geeft vervolgens een lijst met bestellingen door aan mij waarna ik dat allemaal rechtstreeks naar de consumenten stuur.

Als dat verzonden is bevestig ik de verzending naar Partij A.

Partij A gaat de dagen/week erna steekproefgewijs bij diverse consumenten controleren of ze bestelling ontvangen hebben.

Is dat het geval keuren ze de deal goed en wordt ik na 10 en na 30 dagen in 2 delen uitbetaald.

Het gat ontstaat doordat ik deels vooraf en deels na 14 dagen moet betalen maar dat de verwerking van die bestellingen ook nog veel tijd in beslag neemt.

 

Ondertussen heb ik 1 belangrijke stap genomen om dat gat te verkleinen: ik heb verpakken van orders uitbesteed naar sociale werkplaats die zo een batch orders in 3 dagen kunnen verwerken terwijl we daar zelf bijna 2 weken voor nodig hadden.

Dat betekend dat ik 10 dagen eerder de orders de deur uit heb en 10 dagen eerder de bevestiging kan verzenden dat verstuurd is en dus als goed is ook 10 dagen eerder het geld binnen heb.

 

- Met track & trace aantonen dat het pakket is afgeleverd ? Ook sneller geld

- De betaaltermijnen van 2 naar 3, waarbij de eerste termijn misschien een klein bedrag is (maar veel kleine bedragen is ook geld) en bij het sluiten van de deal betaalbaar is?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

- Met track & trace aantonen dat het pakket is afgeleverd ? Ook sneller geld

- De betaaltermijnen van 2 naar 3, waarbij de eerste termijn misschien een klein bedrag is (maar veel kleine bedragen is ook geld) en bij het sluiten van de deal betaalbaar is?

 

Meeste zendingen die ik nu voor deze partij verstuur gaan via brievenbus post dus geen tracktrace.

Nu bezig met deals die wel tracktrace hebben en ik die gegevens ook moet aanleveren. dat kan mogelijk weer 2 dagen schelen met uitbetaling.

 

Die uitbetaling is eenvoudigweg niet bespreekbaar, dus ook opdelen in 3 delen niet.

Bij sluiten van deal is zo en zo niet mogelijk. de ene keer zijn er namelijk maar 50 orders en andere keer 1500.

 

Maar denk dat ik met het verkorten van levertijd al een flinke stap maak.

Maar ook dan kom ik nog geld tekort, maar dat komt dus door de steeds snellere groei en steeds hogere aantal deals/orders.

Met huidige tempo van groei zou ik enkele tienduizenden euro's nodig hebben aan werkkapitaal gedurende ongeveer 5 a 6 maanden waarna ik na die periode zoveel omzet/winst gedraaid heb en nog draai dat ik ondanks alle nog wachtende uitbetalingen en groei toch zelf alles kan financieren.

Link naar reactie
  • 0

als track and trace je 4 weken kan besparen..... (ik weet niet hoe snel je partij die steekproven gaat doen)

verschil tussen geen tracktrace en wel tracktrace is kwa betalingstermijnen hooguit een dag of 2 a 3.

 

verschil tussen geen tracktrace en wel tracktrace is kwa verdienste het verschil tussen paar euro per order verdienen en paar euro per order verlies maken.

 

Dat laatste geld in elkgeval voor de orders die ik tot nu toe draai.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.