• 0

website voor facilitaire dienstverlening

Omschrijving van je concept:

Een facilitaire dienstverlener op het gebied van schoonmaak, glasbewassing, vloerenonderhoud en een klussendienst.

 

Wat we nastreven is samen te vatten in de volgende 6 pijlers:

 

- tevredenheid

- transparantie

- MVO

- innovatie

- kwaliteit

- waarmaken

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb een website laten maken en zelf de invulling eraan gegeven.

Behalve een uitleg over wat we doen en waar we voor staan heb ik getracht rekening te houden met relevante zoekwoorden.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Professioneel overkomen, vertrouwen wekken en naamsbekendheid opbouwen. Tevens zorgen dat potentiële klanten die zoeken door middel van zoekwoorden naar onze website komen en vandaar ons bellen voor een opdracht.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Veel schoonmaakbedrijven hebben geen website of een website met summiere informatie.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik zou het fijn vinden om te weten of de website uitstraalt waar wij voor staan maar vooral of de website technisch goed is gemaakt en of er verbeterpunten zijn met betrekking tot de vindbaarheid van onze website.

Eventuele andere opmerkingen zijn ook welkom.

 

Website is hier te vinden

 

 

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vluchtig gekeken en ziet er niet verkeerd uit. 8) Wat me wel gelijk opvalt is de schroefmachine die ik direct te zien krijg bij het bezoeken. Dat deze dienst ook een onderdeel is van jullie ala, maar als ik naar een cleaning bedrijf ga vind ik dit toch een beetje raar. Mijn advies is dus om deze niet als eerste maar als tweede plaatje te laten zien. De eerste indruk is het belangrijkste en die is in mijn ogen dus een beetje scheef.

 

Good luck! 8)

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 1

Allereerst: de website ziet er fris uit! (en dat past wel bij de schoonmaakbranche;))

 

Een paar verbeterpuntjes:

- Favicon -> nu standaard Joomla Favicon

- Footer -> volgens mij is SITEMAP een woord

- Mogelijkheid tot inloggen (LOGIN) -> echter hier kun je verder nergens op klikken (vb. over ons)

- Het lettertype dat gebruikt is bij de banner op de voorpagina oogt niet zo lekker, deze wijkt volgens mij ook af van de rest van de website.

- Tevens is de banner niet klikbaar. In plaats van "Kijk bij Glazenwassen" klikken op de afbeelding en naar de desbetreffende pagina gaan

 

Dit zijn de puntjes die ik (snel) zie.

Hopelijk heb je er iets aan.

Link naar reactie
  • 0

Wat me als eerste opviel is dat het inladen van de afbeeldingen heel traag gaat. Nadere inspectie laat me zien dat de afbeeldingen heel groot zijn.

 

Bijvoorbeeld:

http://nexuscleaning.nl/nieuws-nexus-cleaning

 

De afbeelding is 3.072px × 2.304px groot en 1,7MB. Wordt ik niet echt blij van (zeker niet als ik met mijn mobiel je site bezoek), dit is op meerdere pagina's zo.

BOOKZO. Maakt verhuren makkelijk! Bookzo.nl

Link naar reactie
  • 0

Nog even een vraagje over de foto's. Moet ik ze kleiner maken of met een lagere resolutie opslaan?

 

Lagere resolutie opslaan! Je hebt nu een foto van 3000 nog wat pixels breed die je als kleiner plaatje van 600 pixels laat zien. Dat zijn een hoop onnodige MB's die geladen moeten worden!

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- de teksten in je banner zijn niet overal even goed leesbaar tegen de gekozen achtergrond

- waarom zeg je dat ik je moet zoeken op Google+? ik ben op jouw website gekomen, dan heb ik je toch al gevonden?

- wat moet ik met een tweet "Het is niet erg! We lezen nu wie de missende was." op je homepage?

- als ik lees "We werken met vaste tarieven voor een aantal typen woningen. Deze tarieven kunt u hier vinden.", dan verwacht ik dat "hier" een link is waar ik op kan klikken, maar dat werkt niet

- waar vind ik je KvK nummer?

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- de teksten in je banner zijn niet overal even goed leesbaar tegen de gekozen achtergrond

- waarom zeg je dat ik je moet zoeken op Google+? ik ben op jouw website gekomen, dan heb ik je toch al gevonden?

- wat moet ik met een tweet "Het is niet erg! We lezen nu wie de missende was." op je homepage?

- als ik lees "We werken met vaste tarieven voor een aantal typen woningen. Deze tarieven kunt u hier vinden.", dan verwacht ik dat "hier" een link is waar ik op kan klikken, maar dat werkt niet

- waar vind ik je KvK nummer?

 

- tekst ga ik naar kijken. Die banners zijn zelf gemaakt dus ga ze nog maar eens aanpassen

- Google+ is aangepast naar "bezoek ons ook eens op Google+"

- Tja het kan gebeuren dat er een tweet bij komt die men niet zo kan plaatsen. Dit zal ik voor lief moeten nemen.

- Link naar tarieven had ik over het hoofd gezien. (je hebt echt goed gekeken naar de website ;) )

- KvK staat erbij

 

Super...hartelijk dank voor jullie kritische blikken.

 

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 0

Allereerst: de website ziet er fris uit! (en dat past wel bij de schoonmaakbranche;))

 

Een paar verbeterpuntjes:

- Favicon -> nu standaard Joomla Favicon

- Footer -> volgens mij is SITEMAP een woord

- Mogelijkheid tot inloggen (LOGIN) -> echter hier kun je verder nergens op klikken (vb. over ons)

- Het lettertype dat gebruikt is bij de banner op de voorpagina oogt niet zo lekker, deze wijkt volgens mij ook af van de rest van de website.

- Tevens is de banner niet klikbaar. In plaats van "Kijk bij Glazenwassen" klikken op de afbeelding en naar de desbetreffende pagina gaan

 

Dit zijn de puntjes die ik (snel) zie.

Hopelijk heb je er iets aan.

 

- Waar kan ik de Favicon aanpassen in Joomla? Weet iemand dat?

- Ja je moet eerst inloggen om de desbetreffende onderdelen te kunnen zien. Kan ik helaas niets aan wijzigen

- Krijg meer opmerkingen over het lettertype. Ga er naar kijken.

- klikbaarheid banner. Goede tip. Ik ga kijken of mij dit lukt.

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 0

 

- Waar kan ik de Favicon aanpassen in Joomla? Weet iemand dat?

 

 

Je moet een favicon maken in een programma dat .ico ondersteund. Je slaat het op als favicon.ico en vervolgens upload je dat ik je template map. Als je goed is staat daar al een bestand dat favicon.ico heet en dat overschijf je dus.

 

Dank je wel. Heb hem aangepast maar zie dat ik wel een andere moet gebruiken qua kleur. Ik weet nu in ieder geval hoe het werkt.

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 0

Heb hem even door de Google Speed plugin gehaald omdat je technisch het eea gecheckt wilde hebben:

 

De homepage scoort nu 39-100. Hier valt nog flinke winst te halen.

   

Geschaalde afbeeldingen weergeven

[score: 0/100]

"Het formaat van de volgende afbeeldingen wordt aangepast in HTML of CSS. Door geschaalde afbeeldingen weer te geven, kunt u 802.0 KiB besparen (een besparing van 67%)."

      

Gebruikmaken van browsercaching

[score: 21/100]

"De volgende cachebare bronnen hebben een korte maximum duur waarna ze niet meer recent zijn. Geef voor de volgende bronnen een vervaldatum op van ten minste één week in de toekomst:"

   

Comprimeren inschakelen

[score: 86/100]

"Als u de volgende bronnen comprimeert met gzip, wordt hun overdrachtsgrootte 125.9 KiB kleiner (een besparing van 67%)."

 

Even de Google pagespeed Plugin downloaden en dan kan je aan de slag.

   

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Super dat jullie allemaal de moeite willen nemen om naar mijn website te kijken!

 

En kunnen jullie iets zeggen over zoekmachine optimalisatie? Ik lees wel eens iets over "je moet iets tussen H1 zetten" etc.

Hoe ziet mijn website er op dat vlak uit?

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 0

Super dat jullie allemaal de moeite willen nemen om naar mijn website te kijken!

 

En kunnen jullie iets zeggen over zoekmachine optimalisatie? Ik lees wel eens iets over "je moet iets tussen H1 zetten" etc.

Hoe ziet mijn website er op dat vlak uit?

 

Ziet er bovengemiddeld uit, toch het volgende:

nexuscleaning.nl verwijst niet door naar www.nexuscleaning.nl = dus duplicate content nu.

Probeer iets consequenter met H1 en H2 etc. om te gaan.

 

Formulieren:

Zou iets van een belmij formulier toevoegen op bepaalde plekken, soms moet er om de conversie gevraagd worden.

Dan ben ik op de contactpagina en dan moet ik nog een x doorklikken voordat ik op het formulier kom.

 

Domeinnaam:

Registreer www.nexuscleaning.com (snel doen anders doet iemand anders het)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 2

It's a dirty job but someone has to do it. Best Yvette, je site ziet er wel aardig uit maar inhoudelijk en communicatief is het helaas niet zo best... Een kleine waslijst met verbeteringen, op- en aanmerkingen:

 

Ik heb in eerste instantie moeite om je bedrijf te plaatsen. "Nexus Cleaning, hygienisch en schoon" kan op verschillende zaken betrekking hebben: schoonmaken, kleding reinigen, tapijt reinigen? Zeg het maar. Je navigatie geeft me geen aanwijzingen, je slider is een allegaartje van MVO, klussenbedrijf, toiletpapier, managementinformatie en VVE's voor bewoners... Het is dat er ergens aan de rechterkant staat dat je een schoonmaakbedrijf bent, anders kan ik het niet direct afleiden van je homepage. Deze onduidelijke positionering kan je al veel bezoekers en potentiële klanten kosten. Je hebt een schoonmaakbedrijf, wees dat dan ook! Communiceer op je homepage dat jij het beste schoonmaakbedrijf bent van Venray en omstreken!

 

Je navigatie slaat de plank compleet mis. Het is lang geleden dat ik een navigatie heb gezien waarbij het bedrijf zichzelf zo pontificaal op de voorgrond stelde. Je redeneert en communiceert volledig vanuit je eigen bedrijf in plaats van de klant centraal te stellen! Kijk alsjeblieft nu nog eens een keer naar de woorden in je navigatie. Ik schrijf ze 1 keer op en geef er een associatie bij:

- Hoe? Hoe wat, waar gaat dit over?

- Uw voordeel: Welk voordeel? Krijg ik korting als ik iets koop?

- Visie: Oh oh... een lang verhaal met verheven doelen... Hoogstwaarschijnlijk saai.

- Nieuws: Waarschijnlijk in 2011 een nieuwe bedrijfswagen gekocht of zo, zelden lezenswaardig.

- Info: Nog meer nieuws?

- Contact: Dat ken ik wel, dan kan ik ze bellen en mailen. Maar waarvoor eigenlijk?

- Inloggen: Wie moeten er inloggen? En waarom?

 

Is het bovenstaande gechargeerd? Nee, helaas niet. Je navigatie moet de belangrijkste taken en informatie tonen waarvoor bezoekers en klanten naar je site komen. De huidige navigatie voldoet volstrekt niet aan die eisen! Het zou iets moeten zijn als:

- Home

- Schoonmaken

- Glazenwassen

- Klussenbedrijf

- Calamiteiten

- Werkwijze

- Huur ons in

- Over Nexus

- Contact

 

Een duidelijke flow waarbij je de diensten onder de aandacht brengt, informatie geeft over je werkwijze en het bedrijf en gaat voor de conversie: huur ons in.

 

Van je slider krijg ik de kriebels. Ten eerste omdat geen enkel item klikbaar is, er is dus geen relatie met een dieper gelegen pagina. Ten tweede omdat je items noemt die nergens op je site terugkomen. Dagschoonmaak? Digitaal dossier voor VVE's... Je schept hopeloos veel verwarring op deze wijze.

 

Wat mij stoort en zelfs verbaast, is die footer die maar stomweg onderin mijn browser blijft staan. Waarom??? Die footer bevat zelfs geen essentiële informatie maar neemt nu wel nodeloos ruimte in die je veel beter voor je content kunt benutten. Dit is techniek van jaren geleden...

Over techniek gesproken: waarom is deze nieuwe site niet meteen geoptimaliseerd voor mobiel internet; smartphones + tablets? Met responsive webdesign kun je prachtige websites maken die het op ieder apparaat goed doen. Dit vind ik persoonlijk wel een hele grote gemiste kans!

 

Een laatste punt nog voordat ik je helemaal depressief schrijf: je teksten. Tekstschrijven is net als schoonmaken een vak van specialisten. Je teksten stromen over van de goede intenties en mooie verhalen maar deze stijl is simpelweg niet geschikt voor het internet. Op het web lezen mensen geen muren van tekst zoals bijvoorbeeld de pagina Visie. We scannen pagina's. Ogen schieten van links naar rechts en blijven hangen op kopjes, opsommingen en een afbeelding. Levert die eerste scan wat op dan gaan we misschien lezen, misschien hoor... Het moet echt bondiger en directer wil je mensen tot lezen weten te verleiden. In dit geval schat ik dat je 50% van alle tekst moet schrappen.

 

Overigens zitten er wel hele mooie dingen verstopt in je site. Met een beetje bijschaven kun je daar al snel een paar hele mooie unique selling points van maken. Wat dacht je van:

- gebruik smartphones voor urenregistratie

- het logboek geeft inzicht in verricht werk

- online planning van schoonmaakwerkzaamheden

- online overzichten gewerkte uren en facturen

 

De transparantie en innovatie die je hier benoemt, spreekt mij erg aan. Hopelijk is het ook iets waarmee je jouw klanten over de streep trekt.

 

Ik heb je website behoorlijk geswifferd, daar ben ik me van bewust. Maar wil je met deze site bezoekers, klanten en omzet maken, dan moet het echt allemaal duidelijker en eenvoudiger. En bovenal moet je de focus leggen op je klanten.

 

Succes,

iOptimize

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

 

Ziet er bovengemiddeld uit, toch het volgende:

nexuscleaning.nl verwijst niet door naar www.nexuscleaning.nl = dus duplicate content nu.

Probeer iets consequenter met H1 en H2 etc. om te gaan.

 

 

Wat bedoel je met nexuscleaning.nl verwijst niet door naar www.nexuscleaning.nl? Wat betekent dit en hoe pas ik dit aan?

En kan je iets meer uitleggen over H1 en H2? Wat bedoel je ermee?

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 0

 

Wat bedoel je met nexuscleaning.nl verwijst niet door naar www.nexuscleaning.nl? Wat betekent dit en hoe pas ik dit aan?

En kan je iets meer uitleggen over H1 en H2? Wat bedoel je ermee?

 

Toets maar eens in je adresbalk nexuscleaning.nl (zonder www). Eigenlijk betekent dit dat je 2 homepagina's heb met dezelfde content (duplicaat). Neem contact op met je webmaster en laat hem dit aanpassen (server instellingen).

 

H1 en H2 etc.

Op de home heb je de volgende H's:

: SCHOONMAAK EN VLOERENONDERHOUD

: Glazenwassen

:

: Klussendienst en opruimwerk

: Schoonmaakbedrijf uit Venray

: Werken bij Nexus Cleaning

: Tweets

 

Je mist hier een H1 en je hebt een lege H2. Door middel van goed gebruik van de H-tags, geef je aan zoekmachines de "belangrijkheid" van je content door. H1 belangrijkst, H2 iets minder, H3 etc.

Dit is belangrijk voor SEO.

 

Kudo's voor het vastleggen van de .com domein ;)!

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft 2x dezelfde content ga ik morgen de hostingprovider bellen om te kijken waar ik dit kan veranderen.

 

Met de missende H2 bedoel je denk ik het plaatje rechtsonder? Moet ik dan aan dit plaatje nog een naam gaan geven?

 

En hoe zie jij dat er een H1 mist? Heb jij daar een speciaal programma voor?

Een H1 dien ik toe te voegen bij de template van de homepage?

 

Behalve dat ik genoeg geld heb uitgegeven aan een website wil ik ook graag zelf de dingen kunnen doen en daarom vraag ik deze dingen. Als je denkt dat ik hier niet aan moet beginnen dan hoor ik dat graag.

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 0

 

Ziet er bovengemiddeld uit, toch het volgende:

nexuscleaning.nl verwijst niet door naar www.nexuscleaning.nl = dus duplicate content nu.

Probeer iets consequenter met H1 en H2 etc. om te gaan.

 

Ik heb contact gehad met mijn hostingprovider (Protagonist) en die geven aan dat er maar één database is en er geen sprake is van dubbele content. nexuscleaning.nl verwijst gewoon naar www.nexuscleaning.nl

Volgens mij kan je bij een doorverwijzing kiezen om de ingetypte naam te laten staan of de website naam waar je naartoe verwezen wordt te tonen. Ze zullen dan wel het eerste aanhouden.

 

Klopt bovenstaande allemaal en hoef ik mij hier geen zorgen om te maken of moet ik toch nog iets doen?

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 1
En hoe zie jij dat er een H1 mist? Heb jij daar een speciaal programma voor?

SEO quake is een plugin voor bv Firefox.

 

Een H1 dien ik toe te voegen bij de template van de homepage?

 

Behalve dat ik genoeg geld heb uitgegeven aan een website wil ik ook graag zelf de dingen kunnen doen en daarom vraag ik deze dingen. Als je denkt dat ik hier niet aan moet beginnen dan hoor ik dat graag.

Is een onderdeel van je onpage SEO. Wat iOptimize terecht aangaf is dat je ook moet kiezen op welke pagina je waar voor wilt ranken, hiervoor moet je keyword research doen. Artikel over H tags vind je hier.

 

Ik heb contact gehad met mijn hostingprovider (Protagonist) en die geven aan dat er maar één database is en er geen sprake is van dubbele content. nexuscleaning.nl verwijst gewoon naar www.nexuscleaning.nl

Volgens mij kan je bij een doorverwijzing kiezen om de ingetypte naam te laten staan of de website naam waar je naartoe verwezen wordt te tonen. Ze zullen dan wel het eerste aanhouden.

1 database is hier niet de issue. Zie de bijlage. Google ziet de twee pagina's in de printscreen als 2 aparte pagina's die wel hetzelfde zijn (duplicate content).

 

duplicate-content-nexuscleaning.thumb.jpg.2bc4ab2f08dfd5395f0f9e14c3a95905.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.