• 0

Kerstpakketten anno 2012

Ik zit er aan te denken om dit jaar weer een kerstgeschenk aan mijn vaste oproepkrachten te geven, ik weet nog niet precies wat en wie, maar wil eerst uitzoeken hoe het financieel tegenwoordig zit. Vorig jaar (of het jaar ervoor) was er van alles aan de hand met de belasting en loon in natura, hoe zit dat nu precies.

 

En is het gebruikelijk dat je medewerkers die nog in hun proeftijd zitten geen kerstgeschenk geeft? En is het raar dat je mensen die al langer voor je werken en veel meer uren maken dan de rest een wat groter kado geeft?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het bedrijf is inmiddels wat veranderd, veel meer werknemers en een minder persoonlijke aanpak.

Aan de ene kant wel de manier om iedereen elkaar te leren kennen, maar ik denk dat een hoop niet gaan komen. Omdat ze het werk veel meer als werk zien dat als iets persoonlijks.

 

Het uit eten nemen betaalde ik trouwens wel gewoon uit eigen zak, om zo het gezeur van de bd te omzeilen. Maar met dit team wordt dat ook wel wat veel ineens.

 

Ik zat er aan te denken om ze dit jaar een tool te geven. Er zijn bepaalde gereedschappen in onze branche die erg gewild zjn, zoals een uitgebreide Leatherman oid.

Is dan meteen een win/win situatie. De mensen vinden het gaaf om te hebben en ik heb mensen rondlopen met een goede persoonlijke tool.

Link naar reactie
  • 0
Ik zat er aan te denken om ze dit jaar een tool te geven. Er zijn bepaalde gereedschappen in onze branche die erg gewild zjn, zoals een uitgebreide Leatherman oid.

Is dan meteen een win/win situatie. De mensen vinden het gaaf om te hebben en ik heb mensen rondlopen met een goede persoonlijke tool.

 

@Jasper, is dat niet een beetje "sigaar uit eigen doos" Een kerstpakket kiezen is lastig en wat voor de een leuk is kan voor de ander waardeloos lijken. Misschien eens de meningen van je medewerkers peilen? Kies anders voor een traditioneel pakket met lekkere dingen voor de feestdagen of wat je tegenwoordig steeds meer ziet een bon waarmee men op internet voor een bepaald bedrag iets uit kan kiezen. scheelt ook een hoop gesjouw. ;)

 

en voor de fiscale regels hebben we Google

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Juist via google spreken de webistes zich in hun eigen voordeel erg tegen.

 

De ene zegt geen cadeaubon, want dit staat gelijk aan een geld bedrag, terwijl de ander dit weer ontkent.

 

dan sprekt de ene weer over maximaal 1,4% van het brutoloon en de ander weer of maximaal 70 euro waarbij de BTW waarbij dit soms incl BTW is en soms excl BTW. Ook heb ik op een enkele site 136 euro gezien.

 

Kortom de verschillende websites spreken elkaar tegen.

 

Zo'n standaard traditioneel pakket gaat hem sowieso niet worden, in verhouding veels te duur en allerlei producten waar niemand op zit te wachten, vooral gezien de relatief jonge leeftijd van mijn werknemers.

Die "sigaar uit eigen doos" is tot nu toe bij de meeste bedrijven wel het beste bevallen. Elke echte technicus wil wel graag een leatherman aan zijn riem hebben hangen. Sommige kopen hem zelf, andere niet. Ze gaan een jaar of 30 mee, maar worden constant gepikt door andere die hem even "lenen".

 

Het wordt dit jaar dan wel geen leatherman omdat de meeste hem inmiddels zelf hebben, maar misschien wel wat insgelijks.

Meningen peilen over een kerstkado vind ik persoonlijk het slechtste wat je kan doen, je haalt het hele verrassingsidee er van af.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga er vanuit dat je niet met de werkkostenregeling werkt. Onder het oude systeem kan je een kerstpakket tot 70 euro geven waar je dan 20% eindheffing over betaald. boven de 70 euro wordt het een stuk duurder. En die 70 euro zal wel zonder btw zijn want die kan je terugvorderen.

 

Ik heb trouwens geen idee wat de gemiddelde werkgever aan een kerstpakket uitgeeft. Het kerstpakket wat mijn vrouw van haar werkgever krijgt kost echt geen 70 euro. ;D

 

En ja het samenstellen van een pakket blijft een lastige keus. Zelfs al heb je zelf het idee dat je met iets fantastisch komt krijg je soms nog negatieve reacties (meestal achter je rug om :-\)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Juist via google spreken de webistes zich in hun eigen voordeel erg tegen.

 

De ene zegt geen cadeaubon, want dit staat gelijk aan een geld bedrag, terwijl de ander dit weer ontkent.

 

dan sprekt de ene weer over maximaal 1,4% van het brutoloon en de ander weer of maximaal 70 euro waarbij de BTW waarbij dit soms incl BTW is en soms excl BTW. Ook heb ik op een enkele site 136 euro gezien.

 

Kortom de verschillende websites spreken elkaar tegen.

 

Zo'n standaard traditioneel pakket gaat hem sowieso niet worden, in verhouding veels te duur en allerlei producten waar niemand op zit te wachten, vooral gezien de relatief jonge leeftijd van mijn werknemers.

Die "sigaar uit eigen doos" is tot nu toe bij de meeste bedrijven wel het beste bevallen. Elke echte technicus wil wel graag een leatherman aan zijn riem hebben hangen. Sommige kopen hem zelf, andere niet. Ze gaan een jaar of 30 mee, maar worden constant gepikt door andere die hem even "lenen".

 

Het wordt dit jaar dan wel geen leatherman omdat de meeste hem inmiddels zelf hebben, maar misschien wel wat insgelijks.

Meningen peilen over een kerstkado vind ik persoonlijk het slechtste wat je kan doen, je haalt het hele verrassingsidee er van af.

 

 

Dat de website's zichzelf tegen spreken komt omdat je dit jaar de keuze hebt tussen de oude regeling en nieuwe regeling.

Als je gebruikt maakt van de nieuwe regeling (werkkostenregeling) Hierin heb je 1,4% als vrije ruimte van het fiscale loon. Blijf je daaronder betaal je geen belasting, kom je er boven betaal je 80% eindheffing. De oude regeling betaal je 20% eindheffing tot een bedrag van €70,- Kijk eens op de site van de belasting dienst op werkostenregeling om te kijken of je er gebruik van kunt maken.

I Love to make gifts!

Link naar reactie
  • 0

Een kerstpakket is altijd lastig want je doet het toch nooit goed voor alle medewerkers.

 

Ik heb bij een overheidsorganisatie gewerkt en de inkooptrajecten van de pakketten meegemaakt. Wat een ellende zag en wat een hoop gezeur. Het was nooit goed.

 

Je hebt wel steeds meer van die speciale bedrijven die een cadeaubon aanbieden waarbij je dan een boekje krijgt waarbij iedereen iets uit kan kiezen. Daar zit meestal voor iedereen wel iets leuks bij. Misschien dat dit een optie is?

 

Ik hoorde van de week een verhaal dat een grote gemeente de medewerkers allemaal een iPad wilde geven. Maar......de medewerkers moesten wel de sintattentie en kerstgratificatie inleveren. Anders werd het te duur. Het mooie was ook nog dat de iPad geen eigendom werd, maar dat je deze in bruikleen had :-\. Over de sigaar gesproken.... ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een kerstpakket is altijd lastig want je doet het toch nooit goed voor alle medewerkers.

 

Ik heb bij een overheidsorganisatie gewerkt en de inkooptrajecten van de pakketten meegemaakt. Wat een ellende zag en wat een hoop gezeur. Het was nooit goed.

 

Je hebt wel steeds meer van die speciale bedrijven die een cadeaubon aanbieden waarbij je dan een boekje krijgt waarbij iedereen iets uit kan kiezen. Daar zit meestal voor iedereen wel iets leuks bij. Misschien dat dit een optie is?

 

Ik hoorde van de week een verhaal dat een grote gemeente de medewerkers allemaal een iPad wilde geven. Maar......de medewerkers moesten wel de sintattentie en kerstgratificatie inleveren. Anders werd het te duur. Het mooie was ook nog dat de iPad geen eigendom werd, maar dat je deze in bruikleen had :-\. Over de sigaar gesproken.... ;D

 

 

 

En wij maar belasting betalen..

 

Anyways, zoals hierboven al gezegd, lastig onderwerp. Ik zou ook lekker voor het hapje eten gaan. Voor mij geldt gezelligheid over een doos met soep en de zoveelste ovenschaal ;D

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.