ivm met de jaarafsluiting heb ik een vraag over studiekosten.
ik ben een werkgerelateerde opleiding begonnen in september en deze loopt 2 jaar.
Ik heb de mogelijkheid om per maand of per jaar te betalen.
Mijn vraag is: "als ik per jaar betaal en de factuurdatum is in 2012 is het studiebedrag dan afrekbaar voor het jaar 2012 of evenredig over de duur van de studie? en wordt het dan pas in het jaar 2013 en 2014 aftrekbaar?
kan ik dit overigens verwerken in mijn boekhouding voor mijn bedrijf/ eenmanszaak, dus inboeken als kosten.
of moet het worden verwerkt in de aangifte inkomstenbelasting.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HenkBakker86
HenkBakker86
vraagje,
ivm met de jaarafsluiting heb ik een vraag over studiekosten.
ik ben een werkgerelateerde opleiding begonnen in september en deze loopt 2 jaar.
Ik heb de mogelijkheid om per maand of per jaar te betalen.
Mijn vraag is: "als ik per jaar betaal en de factuurdatum is in 2012 is het studiebedrag dan afrekbaar voor het jaar 2012 of evenredig over de duur van de studie? en wordt het dan pas in het jaar 2013 en 2014 aftrekbaar?
kan ik dit overigens verwerken in mijn boekhouding voor mijn bedrijf/ eenmanszaak, dus inboeken als kosten.
of moet het worden verwerkt in de aangifte inkomstenbelasting.
Bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39184-aftrekken-studiekosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag