• 0

Verzenden met Deutsche Post

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn ervaring is dat het verhaal 1 europa en open grenzen een onzin verhaal is.

Als Nederlandse klant ben je namelijk eenvoudigweg niet welkom bij Deutche Post.

Ja als je 1 of 2 pakketjes per keer wil verzenden kan je daar naartoe en verzenden aan de balie.

 

Heb je grote hoeveelheden pakketjes dan kan/mag je die niet meer bij de pakketshop aanbieden maar kan je die enkel laten afhalen.

 

En afhalen kan enkel op een Duits vestigingsadres en enkel als je een Duits KVK en BTW nummer hebt.

Wil je dus serieus gaan verzenden via Deutsche post of Hermes zal je dus eerst een bedrijf moeten starten in Duitsland en een pand in Duitsland moeten huren.

 

Je wordt hierbij als Nederlandse ondernemer op alle mogelijke manieren tegengewerkt.

 

Maar is ook niet vreemd als je bedenkt dat als je aan de Nederlandse kant van de grens 13 tot 17 euro voor een pakketje betaald bij DHL en aan de Duitse kant van de grens voor datzelfde pakketje bij DHL nog geen 4 euro betaald.

Ze verdienen dus eenvoudigweg kapitalen met het de grens overbrengen van pakketjes.

 

Ik heb na maanden zoeken en bezoekjes laten brengen door ingehuurde duitse bedrijven nu eindelijk een mogelijkheid om ene grote hoeveelheid pakketjes in Duitsland aan te bieden, maar moet dan vanaf mijn vestigingsplaats wel 250 km heen en 250km terug naar de afleverlocatie rijden. Enkel geschikt voor grote aantallen dus en niet voor dagelijkse zendingen.

En dan dus ook enkel nog Duitse post en niet van Duitsland naar andere landen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat het verhaal 1 europa en open grenzen een onzin verhaal is.

Als Nederlandse klant ben je namelijk eenvoudigweg niet welkom bij Deutche Post.

Ja als je 1 of 2 pakketjes per keer wil verzenden kan je daar naartoe en verzenden aan de balie.

 

Heb je grote hoeveelheden pakketjes dan kan/mag je die niet meer bij de pakketshop aanbieden maar kan je die enkel laten afhalen.

 

En afhalen kan enkel op een Duits vestigingsadres en enkel als je een Duits KVK en BTW nummer hebt.

Wil je dus serieus gaan verzenden via Deutsche post of Hermes zal je dus eerst een bedrijf moeten starten in Duitsland en een pand in Duitsland moeten huren.

 

Je wordt hierbij als Nederlandse ondernemer op alle mogelijke manieren tegengewerkt.

 

Maar is ook niet vreemd als je bedenkt dat als je aan de Nederlandse kant van de grens 13 tot 17 euro voor een pakketje betaald bij DHL en aan de Duitse kant van de grens voor datzelfde pakketje bij DHL nog geen 4 euro betaald.

Ze verdienen dus eenvoudigweg kapitalen met het de grens overbrengen van pakketjes.

 

Ik heb na maanden zoeken en bezoekjes laten brengen door ingehuurde duitse bedrijven nu eindelijk een mogelijkheid om ene grote hoeveelheid pakketjes in Duitsland aan te bieden, maar moet dan vanaf mijn vestigingsplaats wel 250 km heen en 250km terug naar de afleverlocatie rijden. Enkel geschikt voor grote aantallen dus en niet voor dagelijkse zendingen.

En dan dus ook enkel nog Duitse post en niet van Duitsland naar andere landen.

 

europa is zo dat jij je eenvoudig kan vestigen in Duitsland... Duitsers krijgen (kregen) ook geen Wietpas en geen parkeervergunning voor Amsterdam

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

europa is zo dat jij je eenvoudig kan vestigen in Duitsland... Duitsers krijgen (kregen) ook geen Wietpas en geen parkeervergunning voor Amsterdam

 

Regering en de EU blaast altijd nogal hoog van de toren dat Europa een eenheid is en dat zaken doen binnen europa makkelijk moet zijn en dat er vrij verkeer van goederen enz. is (sterker nog, ze zijn zelfs bezig met wetten om webwinkeliers te verplichten naar alle europese landen te leveren) maar als het dan in de praktijk bekeken wordt wordt er alles aan gedaan om het juist zo moeilijk mogelijk te maken bij dit soort zaken.

En vergelijking met wietpas en parkeerverguning gaat naar mijn mening nogal mank.

 

Maar kan straks zo dus zijn dat je verplicht bent om naar alle europese landen te leveren maar voor de levering dus geen contracten kan/mag sluiten met buitenlandse vervoerders.

Link naar reactie
  • 0

In binnen de EU is er zeer zeker vrij verkeer van goederen. Iedereen kan met vrije EU goederen binnen de EU van A naar B rijden zonder dat daar verplichte controles en douane formaliteiten voor geregeld moeten worden. Dat noemen we open grenzen. Dat vervolgens bedrijven niet de zelfde diensten aanbieden is natuurlijk een andere verhaal. Dat heeft m.i weinig met de EU te maken maar hoe bedrijven te werk gaan. Ongeveer de hele post markt in de EU is geliberaliseerd en het staat die bedrijven vrij om in elkaar landen diensten aan te bieden. Of ze dat willen en hoe ze dat dan doen staat die bedrijven natuurlijk vrij.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Wij sturen een paar keer per jaar wat hulpgoederen naar Rusland en Armenië per DHL Duitsland. Dat is inderdaad ontzettend goedkoop. Dat we daar dan een Nederlands adres opzetten doet niemand moeilijk over.

De laatste keer per internet alle pakketzegels e.d. betaald en geprint. Ging het ook een stuk sneller bij de Deutsche post.

 

http://www.dhl.de/en.html

 

Misschien als je de hele boel voorbereid dan is er niemand meer die je kan stoppen denk ik?

 

Burgerspeech.nl ....... Maandelijks spreekrecht voor de Burger in de Tweede Kamer

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat het verhaal 1 europa en open grenzen een onzin verhaal is.

Als Nederlandse klant ben je namelijk eenvoudigweg niet welkom bij Deutche Post.

Ja als je 1 of 2 pakketjes per keer wil verzenden kan je daar naartoe en verzenden aan de balie.

 

Heb je grote hoeveelheden pakketjes dan kan/mag je die niet meer bij de pakketshop aanbieden maar kan je die enkel laten afhalen.

 

Ik heb na maanden zoeken en bezoekjes laten brengen door ingehuurde duitse bedrijven nu eindelijk een mogelijkheid om ene grote hoeveelheid pakketjes in Duitsland aan te bieden, maar moet dan vanaf mijn vestigingsplaats wel 250 km heen en 250km terug naar de afleverlocatie rijden. Enkel geschikt voor grote aantallen dus en niet voor dagelijkse zendingen.

En dan dus ook enkel nog Duitse post en niet van Duitsland naar andere landen.

 

Ik weet natuurlijk niet waar jij zit, maar ik reed toen ik nog in België woonde regelmatig naar de Großannahmestelle van Deutsche Post in Aachen (in de Kaubendenstraße 11 te Eilendorf zit die). Daar kan je zonder enig probleem grote hoeveelheden pakjes en enveloppen afgeven, ook internationaal. Ik vind het niet zo heel gek dat een klein krantenwinkeltje dat als bijverdienste postpunt is geworden er niet op berekend is om grote hoeveelheden pakketten aan te nemen. Die mensen gaan natuurlijk moeilijk doen op het moment dat jij binnenstapt met een paar kubieke meter aan dozen :-)

 

Zoek even via de website van Deutsche Post naar de dichtstbijzijnde locatie:

http://standorte.deutschepost.de/Standortsuche?standorttyp=grossannahmestellen_brief&ort=Aachen

 

Link naar reactie
  • 0

ik snap het niet... ik heb je ooit een oplossing voor nog geen 20 euro gemaild

 

Helaas was dat geen oplossing. Postadressen mag je dit soort contracten niet op afsluiten.

Heb zelfs iemand in Duitsland ingehuurd om dat allemaal uit te zoeken maar is echt ontzettend moeilijk.

Als je al voor elkaar zou krijgen wordt je ook nog eens afgesloten op moment dat ze bij deutsche post doorkrijgen dat je van over de grens komt omdat ze dan echt willen dat je via Nederlandse partner doet omdat ze daar veel meer op verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat het verhaal 1 europa en open grenzen een onzin verhaal is.

Als Nederlandse klant ben je namelijk eenvoudigweg niet welkom bij Deutche Post.

Ja als je 1 of 2 pakketjes per keer wil verzenden kan je daar naartoe en verzenden aan de balie.

 

Heb je grote hoeveelheden pakketjes dan kan/mag je die niet meer bij de pakketshop aanbieden maar kan je die enkel laten afhalen.

 

Ik heb na maanden zoeken en bezoekjes laten brengen door ingehuurde duitse bedrijven nu eindelijk een mogelijkheid om ene grote hoeveelheid pakketjes in Duitsland aan te bieden, maar moet dan vanaf mijn vestigingsplaats wel 250 km heen en 250km terug naar de afleverlocatie rijden. Enkel geschikt voor grote aantallen dus en niet voor dagelijkse zendingen.

En dan dus ook enkel nog Duitse post en niet van Duitsland naar andere landen.

 

Ik weet natuurlijk niet waar jij zit, maar ik reed toen ik nog in België woonde regelmatig naar de Großannahmestelle van Deutsche Post in Aachen (in de Kaubendenstraße 11 te Eilendorf zit die). Daar kan je zonder enig probleem grote hoeveelheden pakjes en enveloppen afgeven, ook internationaal. Ik vind het niet zo heel gek dat een klein krantenwinkeltje dat als bijverdienste postpunt is geworden er niet op berekend is om grote hoeveelheden pakketten aan te nemen. Die mensen gaan natuurlijk moeilijk doen op het moment dat jij binnenstapt met een paar kubieke meter aan dozen :-)

 

Zoek even via de website van Deutsche Post naar de dichtstbijzijnde locatie:

http://standorte.deutschepost.de/Standortsuche?standorttyp=grossannahmestellen_brief&ort=Aachen

 

 

Ik heb uitgebreid laten informeren en kreeg op elke manier te horen dt je met meer als een tiental pakkertjes nergenswelkom was maar echt enkel kon laten afhalen.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb uitgebreid laten informeren en kreeg op elke manier te horen dt je met meer als een tiental pakkertjes nergenswelkom was maar echt enkel kon laten afhalen.

 

 

Ik moet toegeven dat ik met hooguit 15 pakketten (van 10 kilo) per keer langsging daar omdat ik via fulfillment centres werk voor de kleine bestellingen. Maar ik kwam daar vaak mensen tegen met plastic bakken vol enveloppen en pakjes. De term "Großannahmestelle" suggereert toch ook sterk dat je daar terecht kunt met meer dan 10 pakjes. Ik zou er toch nog 1 poging aan wagen als ik jou was en er eens heenrijden. Neem je vrouw mee en lukt het niet, dan kan je altijd nog gezellig samen een Glühweintje gaan drinken op een Kerstmarkt in de buurt :)

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb uitgebreid laten informeren en kreeg op elke manier te horen dt je met meer als een tiental pakkertjes nergenswelkom was maar echt enkel kon laten afhalen.

 

 

Ik moet toegeven dat ik met hooguit 15 pakketten (van 10 kilo) per keer langsging daar omdat ik via fulfillment centres werk voor de kleine bestellingen. Maar ik kwam daar vaak mensen tegen met plastic bakken vol enveloppen en pakjes. De term "Großannahmestelle" suggereert toch ook sterk dat je daar terecht kunt met meer dan 10 pakjes. Ik zou er toch nog 1 poging aan wagen als ik jou was en er eens heenrijden. Neem je vrouw mee en lukt het niet, dan kan je altijd nog gezellig samen een Glühweintje gaan drinken op een Kerstmarkt in de buurt :)

 

Probleem is dat ik vooraf moet weten of het wel of niet mogelijk is voordat ik zo een deal sluit.

Laatste keer bij zo een deal had ik 55 postzakken vol met bubbel enveloppen met producten.

Als je daar dan staat en verzending lukt niet heb ik een groot probleem aangezien ik dan niet kan leveren.

Verzending via Nederland is zo en zo geen optie aangezien dat 1 tot 11 euro per enveloppe (moeten verzonden worden met tracktrace) duurder is en ik dan dus gewoon vele euro's per order verlies maak.

 

Om dit soort zaken te kunnen doen moet ik een 100% zekere oplossing hebben voor de verzending van alle soorten en maten pakketjes in Duitsland en andere europese landen.

 

Door dit gedoe met verzendkosten in Duitsland ben ik dit jaar tot nu toe naar schatting (gebaseerd op eerder gedraaide deals in Nederland en Belgie en de ersultaten van de verkopen op die sites door concurrenten) een 7 tot 12 duizend orders misgelopen (dat is 1 tot 2 x de jaaromzet die ik nu dit jaar gedraaid heb) omdat ik niet de juiste verzendtarieven kon bieden en de bedrijven waarmee ik in gesprek was naar een Duitse concurrent gestapt zijn.

 

De enige oplossing hiervoor lijkt te zijn om zelf een bedrijf in Duitsland op te richten en daar ergens een bedrijfsruimte te huren.

En dan bij die acties de pakketjes daarheen te brengen en daar op te laten halen.

 

Link naar reactie
  • 0

Probleem is dat ik vooraf moet weten of het wel of niet mogelijk is voordat ik zo een deal sluit.

Laatste keer bij zo een deal had ik 55 postzakken vol met bubbel enveloppen met producten.

Als je daar dan staat en verzending lukt niet heb ik een groot probleem aangezien ik dan niet kan leveren.

Verzending via Nederland is zo en zo geen optie aangezien dat 1 tot 11 euro per enveloppe (moeten verzonden worden met tracktrace) duurder is en ik dan dus gewoon vele euro's per order verlies maak.

 

Okay, zo te horen ben je er al serieus achteraan gegaan en ik zou ook niet graag met 55 postzakken daar staan om te horen dat het niet gaat lukken. Ik neem aan dat je ook al met fulfilment centres hebt gesproken?

Link naar reactie
  • 0

Probleem is dat ik vooraf moet weten of het wel of niet mogelijk is voordat ik zo een deal sluit.

Laatste keer bij zo een deal had ik 55 postzakken vol met bubbel enveloppen met producten.

Als je daar dan staat en verzending lukt niet heb ik een groot probleem aangezien ik dan niet kan leveren.

Verzending via Nederland is zo en zo geen optie aangezien dat 1 tot 11 euro per enveloppe (moeten verzonden worden met tracktrace) duurder is en ik dan dus gewoon vele euro's per order verlies maak.

 

Okay, zo te horen ben je er al serieus achteraan gegaan en ik zou ook niet graag met 55 postzakken daar staan om te horen dat het niet gaat lukken. Ik neem aan dat je ook al met fulfilment centres hebt gesproken?

Fullfilment partijen hebben we ook mee gesproken ja, daar is uiteindelijk uitgekomen dat we een bepaalde partij met specifiek formaat en gewicht via hun kunnen verzenden door vooraf de verzenlabels op rol bij hun in te kopen en dan bij hun af te leveren.

Dat is echter 250 km heen en 250 km terug vanaf hier voor aanlevering.

En op vervolg vragen voor andere gewichten en formaten en andere landen komen halve of helemaal geen antwoorden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.