• 0

PKI Overheidscertificaat

Hallo,

 

Ik heb een vraagje over PKI overheidscertificaat. Ik begrijp dat je dat met ingang van 1 januari 2013 moet hebben als je vanuit je boekhoudprogramma voor meerdere klanten de aangifte IB en OB naar de belastingdienst wilt zenden.

 

In de voorgaande jaren deed ik dit voor een aantal klanten nog gewoon via de site van de belastingdienst. Kan dit in 2013 ook nog gewoon? Wanneer heb je precies dat PKI overheidscertificaat nodig en welke moet je hebben als je voor een 10-tal klanten aangiften OB en IB wilt doen? Wat zijn ongeveer de kosten?

 

Hartelijk dank voor de informatie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Alle informatie op één website

Deze website voorziet u in antwoorden op vragen als: Wanneer heb ik een PKIoverheid certificaat nodig? Waar kan ik een dergelijk certificaat aanvragen en wat kost het? En tot slot; wanneer moet ik helemaal klaar zijn?

 

http://www.pki-overheid-certificaat.nl/

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat je dat met ingang van 1 januari 2013 moet hebben als je vanuit je boekhoudprogramma voor meerdere klanten de aangifte IB en OB naar de belastingdienst wilt zenden.

 

Voor de BTW gaat dit pas een jaar later in (eigenlijk pas per 1 februari 2014).

Tot dan toe kan je nog steeds een KPN Bapi-certificaat of Bapi-PIN gebruiken.

(Overigens vervalt Bapi-PIN wel op 1 juli 2013 voor de loonheffingen/loonaangiften en daarna moet je tot nader orde een KPN Bapi-certificaat gebruiken – Digipoort schijnt dan nog niet te werken voor de LH)

 

Link naar reactie
  • 0

Het blijft mogelijk om rechtstreeks de aangiften om de belastingsite te doen. Dat kun je nalezen op de site van de belastingdienst - intermediars - veel gestelde vragen. De aanvraag van de PKI overheidscertificaat is niet alleen duur maar neemt ook de (on)nodige tijd in beslag. Nu maar hopen dat het voordeel oplevert. Maar de belastingdienst houdt door het land diverse voorlichtingsbijeenkomsten, wellicht verstandig om daar eens heen te gaan.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.