Ga naar inhoud

Impact van testimonials

Geplaatst:

Ilja van Roon

Ik heb op mijn website enkele testimonials gezet van klanten. Om eerlijk te zijn ben ik er vanuit gegaan dat deze een positieve invloed hebben op de beeldvorming van bezoekers, in het bijzonder diegenen die mij niet persoonlijk al kennen.

 

http://www.lucidcommunication.nl/testimonials.htm

 

Wat vinden jullie van deze pagina, welke indruk geeft die? Komt het geloofwaardig over, of juist overtrokken. Of denk je, het zal wel, natuurlijk zet hij er alleen positieve dingen op, het lijkt wel een wasmiddelen reclame.

 

Gaarne jullie eerlijke feedback.

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Featured Replies

Geplaatst:

WelleKe

Hoi Ilja,

 

Ik vind het typisch Amerikaans en het roept bij mij gevoelens op van "yeah right", maar ik merk toch dat het wel gevolg heeft voor mijn kijk op een bedrijf als er testimonials zijn.

 

Ik bekijk het kritisch (misschien wel argwanend), maar er blijven wel dingen hangen. Dus positief, zo lang de testimonials niet overduidelijk geredigeerd zijn om de unieke punten van het bedrijf nog eens naar voren te laten komen.

 

Volgens mij moeten geloofwaardige testimonials geleverd worden door geloofwaardige klanten. Als de lezer dan naar de site van het bedrijf surft moet ie niet denken, ja maar jij zelf bakt er niets van.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Geplaatst:

zrski

Ik ben altijd wel een voorstander van testimonials geweest, vooral als je de persoon die de testimonial geeft gemakkelijk kan benaderen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Geplaatst:

TwaBla

 

Testimonials voor een product of een bedrijf maken soms nog een geloofwaardige indruk, maar de loftrompet voor jezelf laten blazen op je eigen website maakt je het allerijverigste mannetje in de klas. Of het allerijdelste. Als het nou nog projecten betrof waar je bij betrokken was, maar dit is allemaal moi-rketing. Het wekt de indruk dat niet je opdrachtgever en zijn probleem centraal staat, maar dat alles om Ilja draait. Misschien dat we daar in Europa echter wel rijp voor zijn...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

XYZdotCLUB

Ben zelf op zich wel een voorstander van testimonials, hoewel deze, even als protfolios en client lists niet altijd een even transparant beeld creëren naar de bezoeker toe.

 

Als je toch testimonials wilt toevoegen aan je site zou ik er altijd voor kiezen om "het bedrijf" rather than "de persoon" aan te "laten" prijzen.

 

Op deze pagina zou ik dus 10X ILja vervangen door Lucid Communications, het mag dan wel een éénmanszaak zijn, die indruk zou ik nooit willen wekken. Think BIG :)

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Inderdaad, ik zou ze niet 'op de man' laten spelen.. geeft een soort arrogante uitstraling aan het geheel, die je waarschijnlijk niet wilt.

 

Testimonials zijn best aardig verder, maar zorg ervoor dat ze voor de potentiele klant te controleren zijn. Hetzelfde geldt overigens een beetje voor een portfolio.

 

Misschien zul je denken 'maar wie controleert zoiets?'.. mijn ervaring leert dat er best klanten zijn eerst contact opnemen met 1 of meer van je referenties - wat helemaal geen probleem is als je open kaart speelt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.