Eenvoudig traffic genereren

Aanbevolen berichten

Een paar maanden geleden kreeg ik rekening na rekening voor de reparatie aan mijn auto. Ik baalde als een stekker. Ik zocht naar een manier om mij uit te leven. Vriendin, lantaarnpaal, autodealer of muur waren geen optie. Heb toen mijn hart gelucht op een forum. Dat was heerlijk en ook nog goed tips. Daarna nooit meer een vreemde panne gehad. www.ikbaal.nl was geboren.

 

Nu zit ik met een probleem. Ik krijg geen traffic (volgens webstat 40 unieke bezoekers per dag, hooguit 10 posters dus een erg lage conversie) op de site en die weinigen die er komen posten veel te weinig.

 

2 Vragen:

- heeft iemand tips om de traffic op gang te brengen

- heeft iemand inhoudelijke tips

 

AArrrrgggh

 

Kareltje Baal alias Remo Natali

 

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie

Het klinkt misschien morbide, maar je zou je site eens moeten vergelijken met bv. www.condoleance.nl of www.condoleanceregister.com

Waarom? Omdat zij net als jij tot doel hebben om een plek te bieden voor mensen die heel simpelweg iets van het hart moeten. Beide sites bieden een formulier met slechts drie velden, terwijl jij met een compleet forum en weet ik veel wat voor overbodige "zooi" (kan er geen ander woord voor verzinnen, excuus) komt aanzetten. Volstrekt onnodig en het jaagt je bezoekers alleen maar weg.

 

Dus twee tips:

 

1. Gooi die hele phpBB-forum-zooi er uit en pak het veel simpeler aan. Als mensen willen balen, moeten ze een formulier voor hun neus krijgen met 3 velden, geen compleet forum met navigatie, subnavigatie, subsubnavigatie, profielen, inloggedoe, registratiemeuk maar zonder knop "plaats je eigen gebaal". Alleen nerds snappen hoe je site in elkaar steekt. Breng het helder en zonder poeha, zodat iedere internetter het begrijpt.

 

2. Zet er een design omheen. Geen andere kleuren en een achtergrondgraphic, maar een design. Dat hoeft echt geen rocket science te zijn - zo ingewikkeld zitten de twee genoemde sites qua design immers ook niet in elkaar - maar het moet wel het verschil maken tussen een overduidelijk zolderkamertjes-siteje en een professioneel uiterlijk.

 

Persoonlijk weet ik niet of ik die categorieën zou houden. Ik zou het misschien eerder allemaal op de grote hoop gooien, en per week of maand de leukste frustraties uitlichten en in een top-10 zetten, of van tijd tot tijd een actuele frustratie-rubriek maken (bv. hittegolf, Bush oid).

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Tja, ik moet zeggen dat ik het met Anders eens ben...

 

Om een simpel berichtje te plaatsen op je website moet je eerst een hele rammel aan pagina's doorfietsen. Dat is iets om van te balen ;)

 

Houd je aan de KISS formule: Keep It Stupid Simple maw houdt het simpel en eenvoudig:

- 1 formulier om te 'klagen';

- 1 database om de berichten in op te slaan;

- 1 pagina om de berichten te tonen (eventueel met top 10, zoekfunctie, enz)

- eventueel nog een admin gedeelte voor jezelf. Dit hoeft in principe niet, als je een beetje overweg kunt met PHPMyAdmin kom je ook al een heel end.

 

In ieder geval succes ermee!

Inveto / MijnMailform

Kampstraat 230

6414 RH Heerlen

Link naar reactie

Dit werkt lekker zo. Als reactie op KISS, ik dacht dat het al eenvoudig was maar inderdaad, ik neem jullie advies te harte en ga het nog eenvoudiger maken.

 

- Alleen nog de hoofdrubrieken

- Op de homepage meteen een baalform

 

Designopmerking kan ik me helemaal in vinden. Kan het echter zelf niet zoals het zou moeten (cartoon, Kareltje Baal die schreeuwt zijn adamsappel eruit), is gewoon een kwestie van budget. Wellicht dat later een vrijwilliger er eens naar wil kijken.

 

Het Phpbb moet nog verder uitgekleed worden maar is als basis gewoon een goed product. Het lijkt me leuk wanneer ikbaal uitgroeid tot een cultus voor mensen die balen (vgl Angry Young Men Stroming in de 60 ér jaren, ok, daar hebben we nu de muziek voor maar wellicht zijn er ook mensen die van zich af willen schrijven).

 

 

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie

Als beheerder van de beestenboel baal ik best van mensen die hun projecten hier spammen om meer bezoekers te krijgen ;D

 

Hoe dan ook 'traffic genereren' is niet gemakkelijk. Als het gemakkelijk was, deden we het allemaal, en zaten we van de reclameinkomsten samen van een cocktail te genieten op Hawaii, nietwaar?

Link naar reactie

Sono cazzi acidi!! Ik baal dus enorm. (ondernemend) Stuk uitschot dat te lui was om even dat grote (niet met een bic pen te openen (nieuwe patent mogelijkheden op die pen?)) slot van het voorwiel van de fiets die hij had gejat door te dremelen (innovatief product moet ik zeggen) heeft mijn Gazelle hybride onderhanden genomen (hou wel van nederlandse producten) en dus maar mijn alu. voorwiel meegenomen.

 

Jammer dat dat forum inderdaad wat moeilijk toegankelijk is en dit de offtopic afdeling is.

 

!@@!#$$#@!@#$

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.