• 0

Advies voor opbouw nieuwe website

Beste forumgenoten,

 

Ik heb een nieuw idee voor een website. Voor deze website heb ik (denk ik) één database nodig en een platform/website om de content van de database weer te geven. Ik heb een heel laag budget dus ik kan helaas weinig tot niet investeren. Hosting kan ik vrij cheap/gratis regelen, voor de website dacht ik aan Wordpress omdat ik hier wel goede ervaringen mee heb en dit uiteraard vrij goedkoop is.

 

De database zou in de ideale situatie aan de volgende criteria moeten voldoen:

- Het aantal users vanuit een front-end omgeving moet zo veel mogelijk zijn. In het profiel moeten zij ook heel veel informatie over een bepaald onderwerp kunnen opslaan. Bijvoorbeeld 1000 favoriete verschillende type films. De data van de user welke films hij interessant vindt moet geïntegreerd kunnen worden vanuit social media waaronder uiteraard Facebook.

- In een andere tabel in de database wil ik data opnemen over bijvoorbeeld wannneer deze films op TV komen.

- Zodra dit het geval is krijg de user dan vooraf een melding met: jouw favo film is op TV

 

Dit verhaal is natuurlijk fictief omdat ik mijn idee geheim wil houden maar het geeft wel de kern van het probleem aan. Ik zit zelf te denken om met Filemaker Pro is aan de slag te gaan om een database in elkaar te zetten om deze vervolgens vanuit PHP my admin te gaan bedienen. Ik heb een klein beetje ervarningen met databases. Exporteren via queries etc.

 

Wat denken jullie van de software waar ik het bovenstaand over heb, past deze bij de uitdaging of hebben jullie betere adviezen.

 

Ik ben erg benieuwd.

 

Groetjes,

 

Sander

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou zeggen:

Als je dit zelf wil gaan realiseren heb je de nodige kennis van PHP/MySQL nodig.

Overigens kan je helemaal gratis PHP scripts maken. Dit is een voorbeeld:

 

<?php

echo"hoi";

?>

 

Als je dit in een file zet en je noemt deze file iets met de extentie ".php" en je deze file vervolgens naar een site met PHP ondersteuning gaat uploaden, dan werkt het gewoon.

M.a.w.: als je op internet de file in je browser aanroept, dan krijg je "hoi" op het scherm als antwoord.

 

Je moet uiteraard de geschikte hosting erbij zoeken (hoeft inderdaad ook niet duur te zijn).

 

Dit allemaal los van de vraag hoe je aan content (in jouw voorbeeld: films) moet komen en waar je het geld vandaan haalt om het ‘wereldkundig’ te maken.

 

Best ingewikkeld (zacht uitgedrukt dan!), wat je allemaal bedacht hebt trouwens.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties!

 

Mario: ik ga samen met een vriend die PHP kennis heeft een opzet proberen te maken. Ik weet alleen niet hoeveel kennis hij heeft, daar kom ik binnenkort achter.

Voor de content wil ik een webcrawler gaan gebruiken die een bepaalde lijst van website in de gaten houd en deze content in de database kan uploaden. Dit schijnt niet heel ingewikkeld te zijn.

 

Peter: Ik las dat Drupal moeite heeft met integratie en importeren vanuit andere systemen, klopt dit? Of kan je gemakkelijk user informatie importeren vanuit Facebook bijvoorbeeld?

Link naar reactie
  • 0

Dit is een hobbyproject naast mijn werk, wellicht dat er investeringen mogelijk zijn via mijn werkgever. Eerst maar is van de grond krijgen. Ik sta in ieder geval compleet achter het idee omdat er een markt voor is waarin in Nederland vrijwel geen aanbieders zijn.

 

Dank voor de tip! Zal de vraag daar ook neerleggen.

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie goede ervaringen om dit bijvoorbeeld in India te laten doen?

 

Een vaag verhaal:

Eerst wou je zelf, met gratis middelen en behulp van forumgasten plus een handige vriend, een beetje testen en bouwen.

Nu wordt het ineens uitbesteed naar India.

 

Groot verschil lijkt mij. Maar geen ervaring mee trouwens.

 

Link naar reactie
  • 0

Zijn een aantal mogelijkheden voor een verdien model:

 

- Tussenpersoon voor verkoop van bepaalde producten

- Als er straks een grotere database is: fee voor opdrachtgevers

 

Minder interessante mogelijkheden:

- premium accounts

- bannering

 

Als ik het ga uitrollen en de eerste grote uitdagingen voor mijn kiezen krijg dan zal mijn idee over het verdien model wellicht kunnen veranderen.

Link naar reactie
  • 0

Hé Peter,

 

Dat komt omdat ik er zelf nog niet uit ben. Daarom wil ik alle mogelijkheden onderzoeken voordat ik begin. Stel als die vriend niet genoeg kennis heeft dan moet ik op zoek gaan naar een andere oplossing binnen mijn budget. Sorry als ik van hak op de tak spring maar het lijkt mij niet meer dan verstandig om eerst alle mogelijkheden te onderzoeken.

 

Ik heb zelf namelijk geen ervaring met outsourcing naar India, vandaar mijn vraag.

 

Groetjes!

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een idee, je hebt geen budget, je wil dit online verwezenlijken, je weet niet hoe, je hebt (nog) geen verdienmodel en denkt al in de richting om de ontwikkeling van het project uit te besteden naar India (besef ook in India werken ze niet gratis). Volgens mij moet je eerst uitkristalliseren wat je nu precies wilt. Als je dat weet kun je ook op verschillende podia meer exacte vragen stellen.

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie goede ervaringen om dit bijvoorbeeld in India te laten doen?

 

Uitbesteden zonder dat je zelf project ervaring hebt op het gebied van automatisering moet je echt niet zelf willen doen.

 

De beste oplossing in jouw situatie is om met iemand om tafel te gaan zitten die verstand van zaken heeft, jou goed uit weet te vragen over het doel van het platform en de behoefte van de gebruikers begrijpt.

Dan is de kans het grootst dat je een goed systeem wordt aangeboden.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat komt omdat ik er zelf nog niet uit ben. Daarom wil ik alle mogelijkheden onderzoeken voordat ik begin. Stel als die vriend niet genoeg kennis heeft dan moet ik op zoek gaan naar een andere oplossing binnen mijn budget.

 

Okee,

 

Zoals iemand hiervoor al gezegd heeft, kan je het mijns inziens totaal vergeten met standaardoplossingen.

Datgene je voor ogen hebt vergt flinke kennis van PHP en MySQL (dat had ik al gezegd geloof ik), want er moet iets op maat gemaakt worden. En je hebt heel veel ideeën die allemaal werkend gemaakt moeten worden.

En daar is geld voor nodig. Best veel geld waarschijnlijk. Misschien minder geld “in India”, maar hoe in vredesnaam ga je aan hen daar duidelijk maken wat je wil hebben? Je weet het zelf niet eens (althans: je kan/wil het niet concretiseren).

 

Dus ik denk dat je iemand moet zoeken die bereid is om samen met je dit te concretiseren (wat je nodig hebt, hoe het moet werken, het verdienmodel, hoe je het gaat financieren etc etc).

Zo zou ik het aanpakken in jouw situatie.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties,

 

Ik ga op zoek in me netwerk naar meer programmeurs. Heb volgende week dus al een afspraak staan. Helaas wil ik inderdaad niet te veel concretiseren omdat ik mijn idee op het moment niet wereldkundig wil maken. Zodra ik meer weet en wat concretere vragen kan stellen dan laat ik dat zeker weten...

Link naar reactie
  • 0

Als je bovenstaande reacties denk je dan dat je een programmeur zoekt, of iemand die samen met jouw het concept handen en voeten kan geven?

 

Concept - Design - Techniek - Prijs is de volgorde die ik zou hanteren

 

Kristalliseer je concept uit, bepaal het design (niet alleen grafisch maar met name interactiedesign) , zoek vervolgens uit welke techniek je daarvoor nodig hebt en ga dan pas naar een programmeur toe.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.