Ik heb al enige tijd een behoorlijke hoeveelheid gebruikte computeronderdelen liggen, die ik nu via mijn eenmanszaak wil gaan verkopen. Deze onderdelen heb ik van diverse personen en bedrijven gekregen omdat deze anders naar de vuilstort zouden gaan, terwijl deze spullen nog wel degelijk waarde hebbe, maar men zelf niet de moeite wil nemen om het te verkopen. Zoals je zult begrijpen heb ik van deze spullen geen bonnetje en weet ook niet wat de exacte waarde is. Ik kan een schatting maken voor hoeveel ik deze spullen kan verkopen, maar dit weet ik uiteraard niet zeker of dit lukt.
Hoe verwerk ik deze goederen in mijn administratie? Ik koop ze tenslotte niet in en heb geen factuur.
Inbreng prive goederen is wellicht een mogelijkheid? Deze spullen heb ik al liggen van voor de start van mijn onderneming eind vorig jaar. Ik zou deze nog kunnen verwerken in mijn administratie van 2012.
En hoe gaat dit als ik in de toekomst weer spullen krijg die ik wil gaan verkopen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TSRA
TSRA
Hallo allemaal,
Ik heb al enige tijd een behoorlijke hoeveelheid gebruikte computeronderdelen liggen, die ik nu via mijn eenmanszaak wil gaan verkopen. Deze onderdelen heb ik van diverse personen en bedrijven gekregen omdat deze anders naar de vuilstort zouden gaan, terwijl deze spullen nog wel degelijk waarde hebbe, maar men zelf niet de moeite wil nemen om het te verkopen. Zoals je zult begrijpen heb ik van deze spullen geen bonnetje en weet ook niet wat de exacte waarde is. Ik kan een schatting maken voor hoeveel ik deze spullen kan verkopen, maar dit weet ik uiteraard niet zeker of dit lukt.
Hoe verwerk ik deze goederen in mijn administratie? Ik koop ze tenslotte niet in en heb geen factuur.
Inbreng prive goederen is wellicht een mogelijkheid? Deze spullen heb ik al liggen van voor de start van mijn onderneming eind vorig jaar. Ik zou deze nog kunnen verwerken in mijn administratie van 2012.
En hoe gaat dit als ik in de toekomst weer spullen krijg die ik wil gaan verkopen?
Ik hoop dat iemand me wijzer kan maken :)
Alvast bedankt!
Pieter
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40296-gekregen-goederen-verkopen-via-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag