• 0

Onjuiste reclame

Beste lezers,

 

Enige tijd geleden las ik hier al een onderwerp over het onder de prijs duiken van concurrenten.

 

Nu stoor/zit ik met een soort gelijk iets.

 

 

Het is natuurlijk niets nieuws dat bedrijven met de grootste kortingen gooien, en dat dit in de praktijk vaak wel meevalt.

 

Maar hoe hier nu mee om te gaan? Ik weet toevallig dat bij eerdere van deze actie's erg veel verkocht werd.

Er zijn hier meerde bedrijven die dit doen, maar er is er 1 die spant de kroon met kortingen die hoger zijn dan dat de marge is.

 

Het gaat hier om luxe producten dus dit is de laatste jaren iets moeilijker geworden.

Ik zorg er dan ook voor dat onze prijs behoorlijk onder die van de concurren blijft.

 

Het probleem is dat de meeste mensen bij het zien van 99,9 % korting hier direct instinken.

Hoe kan ik nu duidelijk maken dat wij toch altijd scherper zijn, zonder al te negatief te moeten gaan doen over de anderen.

 

Er wordt mij al vaak gezegd ( zelfs door klanten ) dat ik te eerlijk zaken doe, maar wanneer ik 10% korting geef moet dit ook echt 10 % zijn.

 

Wij bestaan dit jaar 10 jaar en willen hier een leuke actie aan koppelen, maar deze zal in het niets ( lijken ) te vallen bij de rest.

Dit zelfde probleem gaat op bij adwords, als ik dan al iets zou vinden om het verschil duidelijk te maken, lukt dit nooit met die paar woorden tekst in een adwords advertentie.

 

 

Mijn excuses voor het rommelig uitleggen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het probleem is dat de meeste mensen bij het zien van 99,9 % korting hier direct instinken.

Ach, mensen zijn hier volgens mij inmiddels wel aan gewend. Prijzen "vanaf 5 euro" en kortingen "tot 70%", en vervolgens blijkt dat maar op een heel klein deel van het assortiment van toepassing te zijn. Die "99,9% korting" heb ik trouwens nog nooit voorbij zien komen.

 

En wat te denken van "kans op een Ipad" om er vervolgens achter te komen dat die actie al op 1-8-2012 is afgelopen ... ;-)

 

Link naar reactie
  • 0

@ Marco

Sorry, ik heb vaak moeite om zoiets duidelijk uit te leggen, zonder teveel in details te treden, waardoor het ook niet altijd veel helderder is. Peter heeft mij wel goed begrepen, misschien dat zijn antwoord mijn vraag ook iets duidelijker maakt.

 

@John

Er zullen idd. veel mensen aan gewend zijn, en er zijn er vast genoeg die er doorheen kijken.

Neemt alleen niet weg dat er nog steeds heel veel zijn die er intrappen, en die komen dus niet meer bij mij.

 

Die 99,9% was misschien iets overdreven ;)

 

En die i-pad, daar heeft u helemaal gelijk in!!

Ik ben nu bezig om iets anders te plaatsen, daaruit is dit onderwerp ook ontstaan. ( maar je kunt zien dat het niet meer geldig is ;) )

 

@Peter

 

Misschien dat het iets in die richting gaat worden, maar het is moeilijk om in weinig woorden toch erg duidelijk te zijn.

Ik probeer iets te verzinnen wat kort maar krachtig is, zodat ik dit ook als tekst op adwords kan gebruiken en als trekker op de nieuwe folder. En dan nog eens met als onderwerp een 10-jarig bestaan actie.

 

Of ik mis even wat inspiratie, maar ik denk dat ik te veel informatie in te weinig woorden wil hebben.

 

Bedankt voor de reatie's!

 

Link naar reactie
  • 0

Dat mag inderdaad. Als het om een identiek product gaat mag je vergelijkende reclame maken, waarbij je ook alle bijkomende kosten van je concurrent op een rijtje mag zetten.

 

Als jouw prijs, inclusief alles, 100 euro is dan mag je dat best vergelijken met een concurrent waarbij de prijs 50 euro is, maar er 30 euro kantoorkosten, 20 euro verzendkosten, 10 euro betaalkosten bij komen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind altijd dat je geen korting moet geven. Korting moet je ruilen. Als iemand bij mij een voordeel op een machine wil hebben, moet hij of zij mij iets daarvoor bieden.

Bij tussenhandel is het duidelijk: de korting die zij krijgen geven ze mij als het goed is een bepaalde waarde voor terug. Zij voegen aan mijn product waarde toe, door bijvoorbeeld goede service in die bepaalde regio te bieden.

Een consument kan bijvoorbeeld een ambassadeur voor ons product zijn als hij veel met het product op straat komt en veel mensen het product zien, en hij veel uitleg moet geven.

Ik kan er niet goed tegen als mensen zomaar met kortingen smijten, waar niets voor terug komt. De fabrikant heeft dan een te grote marge ingebouwd als dit mogelijk is.

 

Link naar reactie
  • 0

Leest alsof concurrenten in een verzadigde markt geen andere mogelijkheid zien dan adverteren zonder clou en smijten met prijskortingen in de hoop consumenten te verleiden. Herman, jij bent dan beter af met je unieke product in de zakelijke/arbo-markt.

 

Eduard, ik blijf het met Marco eens dat het onduidelijk is waar je terugkoppeling op verwacht. Het blijft gissen. En dan volgen ongetwijfeld reacties waar je niks mee kunt of die juist aardig in jouw gedachtengang passen.

 

Kun je je 'slechts' een prijskorting van 10% veroorloven op jouw scherpe standaard verkoopprijs? Of stellen concurrenten een hogere VAN-prijs dan de gangbare winkelverkoopprijs voor, om met tientallen procenten korting, tot een ogenschijnlijk aantrekkelijke VOOR-prijs te komen?

 

Misschien kun je in samenwerking met jouw leveranciers de verkoopsuccessen van de afgelopen tien jaar scherper inkopen en aanbieden als jubileumsactie? Of tien maanden lang een willekeurige kassabon terugbetalen? Afgaande op de mening van jouw klanten kun je jezelf dus profileren als 'eerlijk advies tegen een scherpe prijs'.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Of stellen concurrenten een hogere VAN-prijs dan de gangbare winkelverkoopprijs voor, om met tientallen procenten korting, tot een ogenschijnlijk aantrekkelijke VOOR-prijs te komen?

 

Je vraagt je af waarom mensen daar uberhaupt nog in trappen eigenlijk... maar in zo'n geval kun je natuurlijk wel de prijzen incl korting met elkaar vergelijken in reclame.

Link naar reactie
  • 0

Allen hartelijk dank voor de reactie's!

 

Nogmaals mijn excuses voor het slecht formuleren van mijn verhaal.

 

Eigenlijk is mijn vraag, hoe moet ik hier mee omgaan/op inspelen.

En hoe doe ik dit kort maar krachtig. Zo kort zelf dat het in de beperkte tekst van adwords past.

 

De prijs van de concurrenten afbreken gaat helaas niet op.

Het gaat in veel gevallen wel om exact dezelfde producten, ook van dezelfde leverancier.

 

Het punt is echter dat de prijzen voor de particulier niet zichtbaar zijn, door de vele verschillende opties en uitvoeringen.

En zelfs al waren ze zichtbaar, het gaat om honderden prijzen.

 

En hier zijn we dus weer terug bij af, het zijn dus letterlijk uit de lucht gegrepen kortingen.

 

Mijn kortingen zijn hoger, maar dit is dus niet goed zichtbaar.

 

 

@ John de i-pad pagina is inmiddels vervangen, door de ruwe schets van de nieuwe aktie.

 

 

 

Wat betreft het korting geven. Helaas kom ik hier niet onderuit in een moeilijke markt en een lastig gebied.

Hetzelfde gaat op met de vrijblijvende offerte en advies op maat. Iedereen doet dit vrijblijvend, dus dan kan je niet anders dan meegaan.

Maar het blijft wrang om ergens 2 uur te zitten, en advies te geven, om de volgende dag het gegeven advies terug te lezen op een offerte aanvraag site....Waar dus naar de goedkoopste leverancier wordt gezocht.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kom regelmatig een adverteerder tegen met een tekst als: Pas op voor goedkopere aanbieders!

Niet doen.Je afzetten tegen andere aanbieders werkt niet zo goed.

Voor een koper is het niet aantrekkelijk om te lezen wat er aan anderen en hun prijzen mankeert.

 

Je kunt beter je eigen positieve kanten benadrukken.

Link naar reactie
  • 0

Ik kom regelmatig een adverteerder tegen met een tekst als: Pas op voor goedkopere aanbieders!

Niet doen.Je afzetten tegen andere aanbieders werkt niet zo goed.

Voor een koper is het niet aantrekkelijk om te lezen wat er aan anderen en hun prijzen mankeert.

 

Je kunt beter je eigen positieve kanten benadrukken.

 

Ik zou het idd. niet te negatief neer willen zetten.

Wanneer het haalbaar zou zijn, om 1 op 1 prijzen te vergelijken zou ik dit zeker doen.

Je merkt toch dat wanneer mensen niet via mond op mond komen, zij eerst telefonisch of via mail prijzen gaan opvragen.

 

Ik denk dat het toch gewoon een of andere jubileum kreet gaat worden.

Al begin ik te denken of ik niet gewoon mee moet gaan in de loze kreten.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat een vreselijke toestanden toch allemaal, moeilijk moeilijk. ;)

 

Wie zijn die mensen eigenlijk die je wilt verleiden met je al dan niet loze kreten?

Waarom ontwikkel je niet een écht eerlijke campagne?

Laat de producten zien, laat je inkoopsprijs zien, laat je marges zien, laat zien wat jij met je winst doet.

Ladingen free publicity, een concurrent kan niks tegen je beginnen, en jij bent trouw aan je eerlijke principes.

 

Overigens denk ik dat mensen ook totaal ongevoelig geworden zijn voor "wij bestaan 10 jaar dus jij krijg wat korting, maar ondertussen grijpen we dit aan om je gewoon als klant te lokken en aan je te verdienen, dus voor ons jubileum krijg jij een sigaar uit eigen doos, hieperdepiep hoera!".

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.