Enige tijd geleden las ik hier al een onderwerp over het onder de prijs duiken van concurrenten.
Nu stoor/zit ik met een soort gelijk iets.
Het is natuurlijk niets nieuws dat bedrijven met de grootste kortingen gooien, en dat dit in de praktijk vaak wel meevalt.
Maar hoe hier nu mee om te gaan? Ik weet toevallig dat bij eerdere van deze actie's erg veel verkocht werd.
Er zijn hier meerde bedrijven die dit doen, maar er is er 1 die spant de kroon met kortingen die hoger zijn dan dat de marge is.
Het gaat hier om luxe producten dus dit is de laatste jaren iets moeilijker geworden.
Ik zorg er dan ook voor dat onze prijs behoorlijk onder die van de concurren blijft.
Het probleem is dat de meeste mensen bij het zien van 99,9 % korting hier direct instinken.
Hoe kan ik nu duidelijk maken dat wij toch altijd scherper zijn, zonder al te negatief te moeten gaan doen over de anderen.
Er wordt mij al vaak gezegd ( zelfs door klanten ) dat ik te eerlijk zaken doe, maar wanneer ik 10% korting geef moet dit ook echt 10 % zijn.
Wij bestaan dit jaar 10 jaar en willen hier een leuke actie aan koppelen, maar deze zal in het niets ( lijken ) te vallen bij de rest.
Dit zelfde probleem gaat op bij adwords, als ik dan al iets zou vinden om het verschil duidelijk te maken, lukt dit nooit met die paar woorden tekst in een adwords advertentie.
Mijn excuses voor het rommelig uitleggen.
Verberg topic start
Featured Replies
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
eduard
Beste lezers,
Enige tijd geleden las ik hier al een onderwerp over het onder de prijs duiken van concurrenten.
Nu stoor/zit ik met een soort gelijk iets.
Het is natuurlijk niets nieuws dat bedrijven met de grootste kortingen gooien, en dat dit in de praktijk vaak wel meevalt.
Maar hoe hier nu mee om te gaan? Ik weet toevallig dat bij eerdere van deze actie's erg veel verkocht werd.
Er zijn hier meerde bedrijven die dit doen, maar er is er 1 die spant de kroon met kortingen die hoger zijn dan dat de marge is.
Het gaat hier om luxe producten dus dit is de laatste jaren iets moeilijker geworden.
Ik zorg er dan ook voor dat onze prijs behoorlijk onder die van de concurren blijft.
Het probleem is dat de meeste mensen bij het zien van 99,9 % korting hier direct instinken.
Hoe kan ik nu duidelijk maken dat wij toch altijd scherper zijn, zonder al te negatief te moeten gaan doen over de anderen.
Er wordt mij al vaak gezegd ( zelfs door klanten ) dat ik te eerlijk zaken doe, maar wanneer ik 10% korting geef moet dit ook echt 10 % zijn.
Wij bestaan dit jaar 10 jaar en willen hier een leuke actie aan koppelen, maar deze zal in het niets ( lijken ) te vallen bij de rest.
Dit zelfde probleem gaat op bij adwords, als ik dan al iets zou vinden om het verschil duidelijk te maken, lukt dit nooit met die paar woorden tekst in een adwords advertentie.
Mijn excuses voor het rommelig uitleggen.