• 0

Google Glasses!

Aanbevolen berichten

  • 0

Enige jaren geleden kon je als gewoon huishouden ook meedoen met een leuk project. Je kreeg dan een kastje naast de tv dat registreerde wat je keek e d Ik denk dat jullie te jong zijn om het meegemaakt te kunnen hebben.

 

Langzaamaan krijgt Google steeds meer grip op consumptief gedrag. En het overgrote deel van de belangstellenden rent blindeling achter het speeltje aan.

 

Stel nu eens dat je een winkel hebt en elke ochtend als je opent komen er twee men in black binnen om het informatiekastje om te wisselen. Een kastje waarmee de verkoopbewegingen betalingen en klantenbewegingen worden opgenomen omdat je daar samen waardevolle gegevens uit kunt halen. De Google Glasses is de ultieme tool om dit te verwezenlijken. De winkelier kan immers zelf ook zo"n bril opzetten.

Link naar reactie
  • 0

Enige jaren geleden kon je als gewoon huishouden ook meedoen met een leuk project. Je kreeg dan een kastje naast de tv dat registreerde wat je keek e d Ik denk dat jullie te jong zijn om het meegemaakt te kunnen hebben.

 

Hoe denk je dat kijkcijfers nu gemeten worden? Met een kastje naast de TV bij het kijkerspanel, de kijkmeter. De echte bikkels herinneren zich nog tijden dat kijkcijfers in een boekje bijgehouden werden.

 

Google werkt aan censusdata!

kijkmeter.thumb.jpg.0b5610cdea40e7a4137730a6979de2ad.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Gisteren was dit instrument zelfs in het Journaal te zien. Een korte reportage over de werking en er werd vooral ingegaan op voor en tegens bij het gebruik in de auto. Helemaal op het eind kwam er nog even een topmanager van Google aan het woord en zei letterlijk dat privacy geen issue meer is. Misschien is zo'n figuur voor sommigen een held, maar voor mij is het een dwaas. Als Google het recht heeft/krijgt om zonder privacy-regelgeving dit apparaat in te zetten, hebben anderen het recht om het gebruik electronisch te verstoren. Dat wordt idd een leuke nieuwe markt jongens!

Link naar reactie
  • 0

Helemaal op het eind kwam er nog even een topmanager van Google aan het woord en zei letterlijk dat privacy geen issue meer is.

 

Ik heb dit gisteren niet gezien op het journaal - hoe laat was dat dan? Of bedoel je Peter Diamandis die aan het eind van Nieuwsuur in beeld kwam?

 

Klopt. Dat bedoel ik. Ik zag het in een flits voorbij komen.

Link naar reactie
  • 0

??? ::) Is geen kwestie van geloof, maar een feit, zie link. :P

 

Wat in de Volkskrant staat hoeft nog geen feit te zijn. . Mevrouw reed te hard en ze gaf wellicht een verklaring dat ze niet op de snelheid lette door haar gesu®f op Google ;D. Dus meneer agent vond dat maar niks en besloot die "overtredingen" ook op de bon te schrijven. o.i.d.

 

Hiermee zou ze de regel hebben overtreden dat mensen in Californië niet mogen rijden met een videoscherm dat zichtbaar is voor de persoon die de auto moet besturen.

 

Maar mijn "geloof het niet" was niet daarop gericht. Ik geloof niet dat dit een wetsregel (in Nederland) kan zijn/worden i.v.m. mijn genoemde alternatieven. Tevens is de regel als wet hierboven dramatisch mank. Het kijken door een bril-display is veiliger dan het kijken naar een navigatieschermpje ergens tegen het dashboard.

 

Het zal volgens mij een zeer grote hulp zijn bij het rijden . Ik ben dus ook extreem voorstander dat de aangewende informatie wel aan het momentane autorijden gerelateerd moet zijn. Met een tijdelijk back track geheugen (zou erin moeten komen) kan de automobilist dit ook bewijzen bij aanhouding.

Link naar reactie
  • 0

Als Google het recht heeft/krijgt om zonder privacy-regelgeving dit apparaat in te zetten, hebben anderen het recht om het gebruik electronisch te verstoren.

Frequenties worden geveild door de overheid welke meen hiervan de rechten te hebben.

Als bv Vodafone en KPN betalen voor het gebruik.

en jij gaat storen,

dan bega jij een zgn. economisch delict en dat kan behoorlijk bestrafd worden want jij schaadt dan het belang van de overheid. De overheid zal met de door ten dienste stane middelen (politie, informatiediensten etc) dan ook alles opsporen en preventief in beslag nemen. Er zijn voldoende voorbeelden in onze geschiedenis te vinden waarbij dit een stuk zwaarder uitpakte dan de betreffende persoon had verwacht.

 

Link naar reactie
  • 0

Hmm… begrijp ik het goed dat de frequentieveiling belangrijker is dan privacy? Of dat het bedrijf dat de frequentie heeft gekocht, de vrijheid heeft om met zo'n frequentie te doen wat ze wil?

 

Ik denk dat zo'n bedrijf alleen gebruik kan/mag maken van die frequentie, als ze geen andere wetten en voorschriften schendt.

Link naar reactie
  • 1

@Peter B.

 

Het wordt tijd dat je eens ergens een portie humor gaat tanken.

 

Je hebt iets uit de randen van je ooghoeken gezien, dat leek naadloos aan te sluiten bij je vooroordeel over Google, dus plaats je een "Zie je wel, die koodtzakken!" berichtje, en dan ligt het aan mijn gevoel voor humor dat ik daar zo onderhand schijtziek van word?

 

Ik dacht trouwens dat je een pauze aan het houden was? Misschien moet je eens proberen daar net zo volhardend in te zijn als in het eindeloos spuien van je vooroordelen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een update van nieuwe ontwikkelingen.

 

Google werkt aan een nieuwe versie van Glass en dat het een hoop geld heeft gestoken in augmented reality ontwikkelingen zoals het nog steeds geheimzinnnige project van Magic Leap. Deze start-up kreeg $ 542 miljoen voor de ontwikkeling van augmented reality en mogelijk zou de slimme bril van Google het daarbij behorende platform kunnen zijn. Magic Leap heeft al naam gemaakt met het produceren van AR-content, bijvoorbeeld voor games.

.

 

Patentaanvraag

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.