• 0

Waar zit nou het geld volgens jullie?

 

Aloha allemaal,

 

Ik ben nieuwsgierig in welke ICT dienst jullie denken dat het meeste geld zit, of wat er in de toekomst echt gaat opkomen.

Dit omdat ik momenteel aan het inventariseren ben waar ik het best een eigen bedrijf in kan starten wat ook nog is kan overleven :-)

 

Zelf hoor ik namelijk steeds meer geluiden dat voice over IP het gaat worden wat de zakelijke markt betreft. Persoonlijk betwijfel ik dit juist.

 

Als ik kijk naar bijvoorbeeld het aanleggen van bedrijfsnetwerken lijkt die markt mij juist redelijk verzadigd er zijn namelijk inmiddels vele kleine bedrijven die prima diensten leveren.

Wat het aanleggen van netwerken betreft lijkt mij de particuliere markt beter, maar ook moeilijker om daar goed geld in te verdienen.

 

Wat natuurlijk altijd kan is een pc verkoop / reparatie service oprichten, maar ook hier zijn al vele bedrijven van. Dus om hierin optevallen is dan weer erg moeilijk.

 

Voor nu is dit het even wil graag jullie ideeen / meningen weten, want

pas als het idee eenmaal helemaal in mijn hoofd klopt wil ik beginnen met het ondernemersplan.

 

Bedankt alvast!

 

Dominik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het geld zit in de beurs ...

 

... van eenieder. Als je goed bent in wat je doet zul je beter zijn dan anderen. Als je beter bent dan anderen zal dit op termijn altijd tot uiting komen in een vaste klantenkring.

 

Dus mijn advies is niet zozeer je te richten naar wat de trends en hypes zijn maar kijk gewoon naar waar je goed in bent en waar je hart ligt.

 

Gewoon doen. Dat is altijd mijn motto. Gaan met die banaan en niet te veel plannen want dat legt geen zoden aan de dijk. Incrementeel ondernemen.

 

Have fun, groet, Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Dus toch wel

tja kijk ik weet wel wat mij het meest zou liggen en dat gaat me dan natuurlijk ook het makkelijkst af, maar in mijn ogen is het altijd goed een dienst aan te bieden die toch net even anders is dan de rest.

en dat vind ik vrij moeilijk, alhoewel hoe langer ik nadenk hoe meer ideeen tot leven komen hoor!

 

Klantenkring is zoals je al aangeeft ook erg belangrijk! Denk zelfs een van de belangrijkste aspecten.

Bedank in elk geval voor je snelle reactie! ben weer een stapje verder :-)

Link naar reactie
  • 0

Het geld zit vooral waar je interesse ligt. Als ondernemer kan je alleen serieus geld verdienen als je een adrenaline rush krijgt van hetgeen je doet. Als je enkel werkt om geld te verdienen zal alles je tegenvallen.

 

Klinkt enorm clichématig, dat weet ik, maar enthousiasme verkoopt, en dollartekens in je ogen niet.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Het geld zit vooral waar je interesse ligt. Als ondernemer kan je alleen serieus geld verdienen als je een adrenaline rush krijgt van hetgeen je doet. Als je enkel werkt om geld te verdienen zal alles je tegenvallen.

 

Klinkt enorm clichématig, dat weet ik, maar enthousiasme verkoopt, en dollartekens in je ogen niet.

 

leuk punt. Ben het er ook wel aardig mee eens.

Maar als je interesse ligt in geld verdienen dan klopt je verhaal niet meer. ;D

Link naar reactie
  • 0

Je hebt niets aan mijn antwoord omdat je, zoals Anders al aangeeft, je moet richten op wat je leuk vindt en waar je goed in bent, maar misschien is het wel leuk een inventarisatie te doen van trends of mogelijkheden in de ICT-branche die in de toekomst groot kunnen worden :) Mijn voorzet:

 

- Een uniforme 'schil' ontwikkelen waarin CRM, CMS, weblogs, e-mailmarketing, HRM-software, voorraadbeheer, en welke beheersoftware dan ook, te koppelen is binnen 1 omgeving en op gestandaardiseerde wijze gegevensuitwisseling plaats kan vinden (a la wat Cordys doet voor Peoplesoft/SAP-software, maar dan gericht op de onderkant van de markt)

 

- Het indexeren en doorzoekbaar maken van offline informatie binnen bedrijven en organisaties

 

- Het creeeren van volledig gepersonaliseerde 'werkomgevingen' waarin alle voor het werk benodigde tools geboden worden om waar dan ook altijd en overal toegang daartoe te hebben.

Link naar reactie
  • 0

Webservices en open standaarden voor gegevens uitwisseling en koppeling van applicaties. Heb je dat dan is het koppelen van je CRM, voorraadbeheer etc. een stuk eenvoudiger voor elkaar te krijgen.

 

Net met een adres- postcodecontrole via webservices zitten spelen en dat werkt formidabel. Je moet 'vroeger' een duur abonnement op een database nemen. Voordeel voor mij: goedkoper (je betaald per controle) en grotere doelgroep voor wie je je data wilt ontsluiten.

 

Ook Google via je je eigen programmatuur gebruiken werkt uitstekend. Nog geen echt zinnige toepassingen behalve het automatisch controleren of er nieuwe externe sites naar je linken maar het biedt potentie.

Link naar reactie
  • 0

Beste Dominik,

 

Als ik jouw bericht lees en alle reacties dan zie ik dat het eigenlijk alleen draait om ICT toepassingen en onderhoud. Natuurlijk is er nog een hoop geld te verdienen in de 'traditionele' ICT economie maar je zal zien dat er een verschuiving gaat plaatsvinden.

 

Iedereen weet dat door e-commerce de tussenschakels kunnen worden uitgeschakeld en dat scheelt een hele hoop geld. Kijk naar bedrijf als bol.com of dell.com. Het probleem bij deze bedrijven is, hoe houd ik mijn klanten loyaal. Dmv reclame, wat vaak heel veel kosten met zich meebrengt. Een andere site hoeft maar onder je prijs te duiken en, click, daar gaan je klanten.

 

Twee grote problemen dus, kennis overdracht en loyaliteit. Hoe komt de klant bij het product, dit wordt met een mooi woord 'intellectuele distributie' genoemd. En als je problemen kunt oplossen verdien je geld.

 

mvg, Diederik Kunst

 

Link naar reactie
  • 0

Iedereen weet dat door e-commerce de tussenschakels kunnen worden uitgeschakeld en dat scheelt een hele hoop geld. Kijk naar bedrijf als bol.com of dell.com. Het probleem bij deze bedrijven is, hoe houd ik mijn klanten loyaal. Dmv reclame, wat vaak heel veel kosten met zich meebrengt. Een andere site hoeft maar onder je prijs te duiken en, click, daar gaan je klanten.

 

Dat geloof ik niet. Als je het over verschuivingen hebt, dan zal een bepalende factor gaan spelen dat reclame steeds minder een rol zal spelen. Let wel: internet is het eerste massamedium dat niet alleen B2C is. Het is ook C2B maar belangrijker nog: C2C. Reclame? Loyaliteitsprogramma's? Over een jaar of 10 zullen consumenten elkaar op de hoogte houden van de echte waarde van bedrijven en hun dienstverlening. Zit je op de site van Bol.com, hoef je maar op en knop te klikken van een of andere plugin en hop, verschijnt er in beeld "Service: 6,7. Prijs: 5,8. Snelheid: 8,3. Overall: 7,1". Straks kan een bedrijf nog zoveel geld uitgeven aan reclame, loyaliteitsprogramma's en dergelijke, maar als het consequent overall een 6 krijgt terwijl de concurrent daar gemiddeld een punt boven zit, zal ie zijn boeltje kunnen pakken.

 

De toenemende transparantie zal een aardverschuiving teweegbrengen in de huidige economie, en nog steeds beseffen bedrijven dat niet. De automotive-branche zal niet weten wat het overkomt. De honderden miljoenen die nu aan marketing worden gespendeerd, zullen straks veel minder waard zijn. "Foute" aannemers zullen straks helemaal wel kunnen inpakken. De macht zal voor een belangrijk deel komen te liggen bij de consument, en vreemd genoeg zie ik nauwelijks bedrijven die daar al rekening mee houden. Op Emerce stond een column van een Nissan-manager die beweerde dat internet een volwassen medium is. Ze heeft er geen benul van.

 

Voordeel voor bedrijven is wel dat een lage prijs alleen niet meer zaligmakend is. Het gaat straks om het totaalplaatje, waarbij prijs een belangrijke, maar niet noodzakelijkerwijze de enige rol speelt. Bovendien kunnen straks ook kleine bedrijven goede zaken doen als ze goed scoren: een voordeel voor startende ondernemers die zich de tijd en de passie willen en kunnen veroorloven om zich positief te onderscheiden. De tijd van het imago ophouden maar achter de schermen aanrommelen is voorbij, het gaat straks echt om de kwaliteit van de dienstverlening.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0
Over een jaar of 10 zullen consumenten elkaar op de hoogte houden van de echte waarde van bedrijven en hun dienstverlening. Zit je op de site van Bol.com, hoef je maar op en knop te klikken van een of andere plugin en hop, verschijnt er in beeld "Service: 6,7. Prijs: 5,8. Snelheid: 8,3. Overall: 7,1"

 

Ik vraag me sterk af of de mens echt zo rationeel is en of dit systeem uberhaupt (goed) kan werken. Tweakers.net heeft zo'n systeem voor webshops en daar wordt al gerommeld weet ik uit ervaring. Daarnaast heeft het pas zin als er voldoende stemmen zijn om het statistisch betekenis te laten hebben. Met een te groot aantal sites waar je een review kunt plaatsen werkt het dus zeker niet. Verder is de motivatie groter om een review te plaatsen wanneer er wat negatiefs aan de hand is. Ik heb onlangs een score op kieskeurig voor een telefoontoestel drastisch naar beneden gehaald door een erg negatieve review (toestel staat binnenkort bij vraag&aanbod ;))

 

Onderzoek wijst uit dat 67% van alle aankopen dmv van vrienden en famlie tot stand komt.

Met het grote verschil dat je in zo'n geval om je ervaring gevraagd wordt ipv dat je ergens registreert wat je ervaringen zijn. Iemand die ik persoonlijk ken en mij vraagt naar een goed ISDN toestel zal ik in geuren en kleuren mijn ervaringen uit de doeken doen. Idem over winkels. Anoniem is die informatie al een stuk minder uitgebreid en waardevol.

 

De honderden miljoenen die nu aan marketing worden gespendeerd, zullen straks veel minder waard zijn.

Aangenomen dat 10% van de klanten te maken krijgt met klantenservice ivm een defect product, waarvan 10% slecht afgehandelt wordt, en ze alle 100 een review schrijven dan heb je er precies 1 die helemaal niet tevreden is, 9 die een tijdig gerepareerd product hebben en wellicht schommelen tussen niet tevreden en tevreden en 90 die tussen tevreden en heel tevreden zijn. Of als jij hoort dat zowel citroen als ford een goede auto levert wat bepaalt jouw keuze dan uiteindelijk? Ik weet wel waar ik die miljoenen zou spenderen.

 

Dit soort c2c communicatie zal best z'n invloed hebben en gebruik het ook zelf maar lijkt me stug dat het de wereld op z'n kop gaat zetten.

 

Link naar reactie
  • 0
Dit soort c2c communicatie zal best z'n invloed hebben en gebruik het ook zelf maar lijkt me stug dat het de wereld op z'n kop gaat zetten.

 

Het zal inderdaad nog even duren maar c2c, mond tot mond reclame, wordt de manier om producten naar de markt te brengen. (Dat komt vooral door het vertrouwen in internetaankopen, wat nog verder moet groeien.)

 

In eerste plaats gebeurd c2c nu al onbewust, in 67% van de gevallen.

 

Op de tweede plaats, als bedrijven de mensen bewust gaan maken van hun stuurgedrag, dmv klantenregistratie (wie stuur wie) en beloning, dan gaat er een explosie komen in de c2c communicatie. Mensen halen al de gekste dingen uit voor airmiles of zegels, laat staan voor euro's (wat heb jij liever?).

 

Als derde punt wil ik nog even benadrukken dat dit system alleen maar voordelen heeft. De producenten krijgen betere marges, de klant kan vanuit thuis bestellen en betaald minder (korting) als in de winkel. En als de klant dan ook nog eens euro's op zijn bankrekening krijg als hij/zij iemand naar de webwinkel stuurt om iets te kopen waar hij/zij tevreden over is, dan heb je de win win situatie van de toekomst.

 

Link naar reactie
  • 0

De toenemende transparantie zal een aardverschuiving teweegbrengen in de huidige economie, en nog steeds beseffen bedrijven dat niet.

 

Geheel mee eens, laat ons daar dan maar mooi op inspelen, is het niet? Enerzijds door de transparantie te stimuleren, anderzijds door extra te investeren in kwalitatief hoogstaande producten. Vergaande profilering blijft een belangrijk punt.

 

Overigens zijn veel fusies naar mijn mening een manier voor bedrijven om kwaliteit te verhogen en reclamekosten te drukken. Deze trend zal zich wellicht voortzetten bij een steeds transparanter wordende markt: ik koop ook nu al alleen maar producten op het internet bij aanbieders die al 1000+ andere producten verkocht hebben, kans is dan groter dat het geen grote oplichters zijn.

Houden van is ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

leuk punt. Ben het er ook wel aardig mee eens.

Maar als je interesse ligt in geld verdienen dan klopt je verhaal niet meer. ;D

 

Misschien is de ICT sector niet de plaats voor jou. Heb je al eens gekeken naar mogelijkheden om veel geld te verdienen door voor anderen geld te verdienen: aandelenmakelaar; kapitaalbemiddeling

oftewel: de financiele dienstverlening.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.