• 0

transport vanuit China

Besten allen,

 

Ik sta op het punt 100 blenders vanuit China te importeren. Volgens de leverancier uit Ningbo,Zheijang,China zal het totale transport $200 kosten. Dit komt nogal vaag over, en met name door de vele verhalen van ondernemers die in de haven nog honderden euro's aan inklaringskosten moeten betalen, vraag ik jullie om hulp. Wat is de beste/meest overzichtelijke manier van transport. Het liefste zal ik al deze rompslomp willen uitbesteden aan een bedrijfje dit dit voor me wil doen. Bestaat er zoiets? Zo ja/nee hoe kan ik dit het makkelijkste aanpakken.

 

Bij voorbaat dank!

jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die bedrijven bestaan inderdaad. Kost vaak wel aardig wat maar ontneemt een hoop zorgen als je niet goed weet waar je moet beginnen. Het klopt dat je aan de Nederlandse (EU) grens vaak nog extra moet betalen, de verkoper denkt namelijk niet verder dan de landsgrenzen van China.

 

Je moet goed navragen of die 200 USD de transportkosten binnen China zijn (zo ja, pure oplichting) of inclusief verzending per boot. In dat laatste geval vind ik het realistisch, echter moet je alsnog rekening houden met de importheffingen et cetera.

 

Ik heb te weinig ervaring om je te helpen maar ik weet dat je hier precies het antwoord krijgt wat je nodig hebt. Tot die tijd kan je gebruik maken van de search functie, er is al veel geschreven over dit onderwerp ;)

Link naar reactie
  • 0

Als dat blenders zijn die op 220/230V werken, is enkel een CE-sticker plakken niet voldoende. Zijn deze blenders al gecertificeerd? Denk aan aansprakelijkheid e.d.

 

Zoals de voorganger al schreef is het eenvoudiger en zekerder om de inklaring e.d. via een goede transporteur te laten regelen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jan,

 

Hoe gaat het?

 

Transport kosten zijn opgebouwd in lokale kosten, zeevracht kosten en kosten in land van bestemming.

Het ligt er nu even aan wat voor afspraak je met de leverancier gemaakt hebt betreft verscheping.

 

Maar voor USD 200,- jouw blenders in Nederland te krijgen lijkt me niet erg realistisch. Het lijkt mij bijna zeker als jij akkoord gaat met deze transportkosten dan zal jij bij aankomst van de goederen in de Haven in Nederland nog meer kosten bij hebben.

Dit wordt ook wel eens de zogehete "Kick back"genoemd.

 

Het beste is om in dit geval een transporteur raad te vragen.

 

Gr. Tim

 

Tim Law

TOPTIMAL Ltd

Mobiel: +86 13636632552

Link naar reactie
  • 0

Communicatie met een Chinees is een vak apart. Hun taal en zinsbouw is zo verschillend met de westerse taal dat omzetten meestal een probleem is. Daar moet je doorheen kunnen lezen.

USD-200 voor de totale zeevracht is realistisch. MAAR voordat het voor je deur staat komt er veel meer bij kijken.

 

-wat zijn de Incoterms: EXW FOB of DDU ?

bij EXW exworks ga je het transport betalen vanaf de fabriek in China.

dwz: transport naar de haven en opmaak + kosten douane documenten + uitklaren.

(usd 200 extra ben je hieraan zo kwijt)

vervolgens de zeevracht (wat vermoedelijk de usd 200 inhoud)

 

BIJ een FOB (free on board) shipment ga je pas betalen vanaf de zeevracht en worden de voorgaande kosten door de leverancier betaald.

 

 

In de Nederlandse haven (of Hamburg of Antwerpen) komt daarbij

-lossingskosten

-laadvolgen

-opslag in de haven

-douane documenten

-inklaringskosten

-transport naar je adres.

alleen deze kosten zijn al snel goed voor ca. 300-400 euro.

 

Als laatste komen er de import duties en BTW overheen.

De import duties zijn een percentage en afhankelijk van het soort artikel dat je importeerd.

 

Wil je dat je leverancier je ontzorgt dan moet je expliciet om een DDU shipment vragen.

=Delivery-duties-unpaid. Dit moet dan ook duidelijk op de documenten komen te staan!

Dan betaal je alleen de import duties aan de Nederlandse douane en de BTW.

Maar: dit is wel duidelijk duurder dan het complete traject laten regelen door een Nederlandse vervoerder.

 

en, in geval van dure items: vergeet niet een transport verzekering (insurance) af te sluiten.

 

groet

Paul

Link naar reactie
  • 0

ben het met paul eens en dit is al heel vaak op HL besproken. usd 200,- voor het transport kan zeer zeker mede ook afhankelijk van het volume maar ik weet zeker dat je vervolgens honderden euro's aan afhandeling in Rotterdam gaat betalen! en dit is los van de douane formaliteiten. Zoek een Nederlandse expediteur en koop eea FOB die kan je op voorhand vertellen wat het kost.

 

Je mag mij evt een PM sturen

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Wat een eerste post is het weer Toptimal. Higherlevel als gouden gids.

Signature van Toptimal is aangepast. De signature is inderdaad niet bedoeld als telefoongids, adresgegevens kunnen worden opgenomen in de profielinfo en een signature van meer dan 5 regels bevorderd ook de leesbaarheid van topics niet

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.