Ga naar inhoud

failliet...en niet te stoppen..

Geplaatst:

Danielvr

L.S.

Deze vraag stel ik voor een vriend van mij...

Een bedrijf in de reis sector is ca 2 jaar geleden failliet verklaard ( geen idee wie het aanvroeg, ik vermoed de ondernemer zelf, maar dit is uit te zoeken. )

Echter onderneemt deze gewoon door en factureert als prive persoon gewoon door, danwel zonder BTW, deze is verlegd...daarnaast pakt ie ook nog een uitkering?!...geen idee welke precies maar ook dat is na te gaan...

Maar naar mijn weten is dit onmogelijk...en niet toegestaan...Deze vraag stel ik omdat het mijn inziens onmogelijk is om door te ondernemen ( voor geld, gezin onderhoud etc. ) en daarnaast een uitkering te ontvangen....over de rug van belasting betalers en mensen die de gefailleerde hebben geholpen in zijn gezin onderhoud...

opzich allemaal niet zo erg...echter de mensen die hem en zijn gezin ( kleine kids ) hebben geholpen worden al 2 jaar zakelijk gezien...en prive serieus ZWART gemaakt bij de opdrachtgever....ook niet erg....maar geeft wel beeld af dat degenen die hun helpen de zogenaamde boosdoeners zijn...met mogelijk inkomsten verlies voor de helpende partij....dit terwijl er juist voor is gezorgd dat de gefailleerde mensen in ieder geval konden en kunnen eten!

Advies is meer dan welkom

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Featured Replies

Geplaatst:

mmint

Deze vraag stel ik voor een vriend van mij...

Wat is je concrete vraag?

Geplaatst:

Zomaar iemand

IS dit een vriend van jouw of is het een concurrent?

Als het een vriend is zou ik hem eens uitnodigen om een sop het forum langs te komen.

Geplaatst:

Danielvr

• Auteur

De concrete vragen zijn:

Ondanks zakelijk en prive failliet...toch ''door ondernemen'''inkomsten vangen als ZZP er...BTW verlegd...

Ondanks hulp van familie / vrienden....zakelijk en prive deze hulp biedende mensen...prive en zakelijk gezien zwart maken...met mogelijk inkomsten derving tot gevolg voor de hulp biedende partijen...

Wat is hier aan te doen...?

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Geplaatst:

Danielvr

• Auteur

absoluut geen vriend van mij...echter zijn er wel kleine kids en een vrouw die er niets aan kunnen doen...maar wel de dupe zouden kunnen worden...

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Als je overtuigd bent van wat je hier roept en je kunt het staven:

http://www.meldmisdaadanoniem.nl/

of rechtstreeks bij de belastingtelefoon.

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Danielvr

• Auteur

99,9 % overtuigd...echter te vaak de melding gekregen...civiel en succes...verder...dus tja wat ''moet'' je dan...

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

hoezo civiel? je stelt dat er met BTW verlegd wordt gefactureerd terwijl hij geen BTW ondernemer zou kunnen zijn. Dat is niet civiel maar belastingfraude en ook daarmee kun je bij M aankloppen

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

mmint

Dus concreet is je vraag hoe je kunt voorkomen dat de persoon in kwestie inkomsten vangt en dat mensen worden zwart gemaakt.

Je krijgt te horen:

...civiel en succes...verder...dus tja wat ''moet'' je dan...

Dat is dan toch duidelijk? Als jij partij bent kun je het civielrechtelijk aanpakken. Ben je dat niet, dan is het niet jouw zaak en kun je hooguit de benadeelde bijstaan...

Heb je vermoeden van fraude dan kun je (zoals Joost al schrijft) dit al dan niet anoniem melden. Maar wat heeft deze vraag met ondernemen te maken?

Geplaatst:

Danielvr

• Auteur

O...ok...serieus? thanx...biedt weer mogelijkheden...wordt vervolgd... :)

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Geplaatst:

Danielvr

• Auteur

@ mmint...thanx....en voor de vraag, wat heeft dit met ondernemen te maken?

de persoon was een ondernemer...nu onder curatele....maar krijgt een uitkering...en werkt ook...?

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Geplaatst:

ajos

De concrete vragen zijn:

Ondanks zakelijk en prive failliet...toch ''door ondernemen'''inkomsten vangen als ZZP er...BTW verlegd...

Ondanks hulp van familie / vrienden....zakelijk en prive deze hulp biedende mensen...prive en zakelijk gezien zwart maken...met mogelijk inkomsten derving tot gevolg voor de hulp biedende partijen...

Wat is hier aan te doen...?

Als 'ie privé failliet is, meld het dan eens (met bewijsstukken) bij de curator.

Geplaatst:

R. v. Zandwijk

Waarom maak jij je zo druk om de situatie, heb jij of je vriend er last van of enig ander ongemak?

Retail Markt - & BedrijfsAnalist

Geplaatst:

Danielvr

• Auteur

een vriend van mij heeft er zakelijk gezien heel veel last van, prive ook....en als dit doorgaat wordt het een nog groter zakelijker probleem...helaas kan ik er vanwege privacy redenen niet te veel over uitleggen...indirect heb ik hier zakelijk gezien ook last van en prive gezien geeft het onnodige stres...

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Geplaatst:

Zomaar iemand

In mijn branche werken 90% van de "ondernemers" zwart of als hobby boer, niet teveel tijd aan besteden. En aan je klanten laten zien welke meerwaarde je wel kan hebben. Denk hierbij aan verantwoordelijkheden, regelgeving en kennis.

Geplaatst:

Danielvr

• Auteur

helemaal mee eens...echter...i am the man in the middle....clowns to left and jokers to the right :-[ :-\

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Geplaatst:

TwaBla

i am the man in the middle...

Wat een vaag verhaal. Ga gewoon ondernemen en bemoei je niet met andermans zaken, dan is er geen probleem.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.