Ga naar inhoud

Van Exceladministratie naar Boekhoudprogramma

Geplaatst:

Rolfdebree1990

Ik heb mezelf zojuist aangemeld op Higherlevel. Ik heb op dit moment sinds november een onderneming die zich richt op het geven van gitaarlessen en workshops. Deze onderneming is zeer progressief. Momenteel heb ik zo'n 30 leden.

 

Administratief gezien ben ik begonnen met een Excelboekhouding. Ik heb op de middelbare school management en organisatie gevolgd, dus het bijhouden van een simpele boekhouding met balans, resultatenrekening, BTW en inkomsten en uitgaven was niet direct een probleem. Nu factureer ik iedere maand netjes naar iedereen. Maar daar zit een probleem. Ik ben vaak zeker een hele dag bezig om de facturen uit te schrijven en ervoor te zorgen dat dit allemaal netjes verwerkt staat in de administratie. Ik vraag me af of hier geen handigere methode voor is. Een simpel boekhoudprogramma zou uitkomst bieden, maar ik wil er geen overbodige kosten aan maken natuurlijk. Kan iemand op dit forum me hierin adviseren?

 

voor meer informatie over het bedrijf en de grootte ervan zie (mod edit, url verwijderd, dient geen doel)

 

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Dag Rolf

 

www.moneybird.nl kost 10 euro per maand. Handig voor facturatie, offertes en je BTW aangifte. je kunt er alleen geen balans mee opstellen.

 

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Hermes Ratgers

Ik heb mezelf zojuist aangemeld op Higherlevel. Ik heb op dit moment sinds november een onderneming die zich richt op het geven van gitaarlessen en workshops. Deze onderneming is zeer progressief. Momenteel heb ik zo'n 30 leden.

 

Betekend dit dat je maandelijks een factuur moet gaan sturen of maandelijks incasseren?

Wellicht handig om te kijken naar een pakket dat uit te breiden is.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Geplaatst:

micheldraaijer

Er is ook een gratis & open source software pakket genaamd GNU Cash wat je kunt proberen. Het heeft vele mogelijkheden m.b.t. boekingen, grafieken en rapporten zoals balans en winst & verliesrekening, het beheren van klanten (debiteuren), leveranciers (crediteuren), BTW-tarieven en betalingsvoorwaarden met hieraan gekoppelde opdrachten, facturen en betalingen.

Draaijer Engineering - Technisch ontwerp- & adviesbureau binnen de installatietechniek

 

www.draaijer-engineering.nl

Geplaatst:

Karen

Dag Rolf,

 

Ik vraag me eigenlijk af waarom jij een hele dag (per maand?) bezig bent met facturen maken en je administratie bij 30 klanten. Lijkt mij dat je het dan wel op een erg tijdrovende manier doet.

Als je elke maand een heleboel mensen dezelfde factuur stuurt mag je dat - volgens mijn een na laatste boekhouder - gewoon samen als 1 totaalboeking in je boekhouding opnemen.

 

Heb je er daarnaast wel eens aan gedacht te regelen dat je klanten (die blijkbaar maandelijks betalen) dat via automatische incasso kunnen doen? Zij hebben echt geen maandelijkse factuur nodig voor hun administratie. Ook kun je hen voorstellen dat ze een klein beetje korting krijgen als ze bijvoorbeeld drie of zes maanden vooruitbetalen. Dat scheelt jou ook veel administratiegedoe en dan kun je het waarschijnlijk gewoon in Excel blijven bijhouden.

En bij workshops kun je wellicht ook soort van 'strippenkaarten' met een beetje korting gaan verkopen aan mensen die meerdere workshops volgen? Ik roep maar wat suggesties om je bedrijf administratief simpeler te maken. ;D

 

Tot zover mijn twee centen, succes met je administratie.

 

Karen (die na 21 jaar ondernemen nog steeds een fan is van boekhouden in Excel)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Geplaatst:

twinkeltjevanlia

hoi, ik heb gisteren easy admin gekocht. kost 69,00 euro en kan alles wat jij wil, en maakt de facturen automatisch aan.

lijkt me prima voor je en het werkt ook op basis van spreadsheets in excel.

suc6

gr

michael

 

Geplaatst:

Bas kilompo

Wij hebben ook heel wat programma's uitgeprobeerd en voor ons werkte Exact het beste. Bij veel bedrijven kun je ook een testaccount aanvragen. Kijk gewoon overal even rond en bekijk wat voor jou het prettigste werkt.

 

http://www.artikelpromo.nl - Artikelen plaatsen

Geplaatst:

dsy

Zelf heb ik ook flink wat pakketten geprobeerd, maar uiteindelijk voor acumulus gekozen. De website zelf ziet er ronduit slecht uit, maar het pakket zelf is heel fijn om mee te werken, daarnaast zit er ook een goede support achter door middel van het forum.

 

Moneybird vond ik heel mooi ogen en werkt gemakkelijk, maar miste voor mij persoonlijk gewoon een paar functies.

 

Voordeel van acumulus i s dat het ook vrij goedkoop is.

 

Maar inderdaad zoals degene hierboven mij al zei probeer ze gewoon allemaal gratis uit, je komt er snel genoeg achter of je het een fijn pakket vind of niet.

  • 10 months later...
Geplaatst:

CorrieZijlstra

Voor Nederlandse zelfstandige ondernemers is er sinds kort een online handleiding beschikbaar voor GnuCash op zelfpromotie.nl

 

 

Mod edit: Aangepast vanwege zelfpromotie. Het wordt niet op prijs gesteld eigen diensten op deze manier ander de aandacht te brengen. Zoals te lezen in de forumregels.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.