• 0

Online Idee, hoe uitvoeren?

Hallo Allemaal,

 

Mijn naam is Tim, en ik ben nieuw op dit forum! ik loop al een hele tijd met een idee in mijn hoofd.. ik ben gaan zoeken op Google en ben een paar varianten tegen gekomen alleen niet dermate uitgebreid en in het concept dat ik voor ogen heb!

 

Het probleem is, voor online web ideeën heb je de nodige programmeer kennis nodig, en een heleboel ruimte om dit op kwijt te kunnen! Zoals bij de meeste mensen met ideeën speelt de kwestie ''geld'' een grote rol.. ik bedoel het laten ontwikkelen van een webpagina met een hoop programmeer werk kost aardig wat, en dan niet te vergeten de ruimte die je nodig hebt!

 

Ik ben ervan overtuigd dat dit idee een succes zal zijn, aangezien het zeer populair is op TV over de hele wereld, maar hier op het web naar mijn idee TE weinig over te vinden is in een goed concept.

 

Nu is mijn vraag aan de mensen met enige kennis, welke stappen kan ik het beste ondernemen? welke weg moet ik gaan bewandelen?

 

Tim.

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom Tim.

 

Tja, hoeveel het ontwikkelen en de hostingruimte kost hangt helemaal af van je plannen. Dat varieert van nul tot oneindig euro. Een simpele website heb je al voor een paar tientjes, vooral op andere fora waar twaalfjarigen hun internetdiensten aanbieden.

 

Een briljant concept is niet altijd succesvol, en niet alle succesvolle concepten zijn briljant. Een goed idee van jou is dan ook geen enkele garantie op succes.

 

Omdat je plan vrij vaag is, is het lastig om gericht advies te geven.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om een concept als Youtube, alleen dan toch anders! nu hoor ik sommige al in zichzelf lachen daar is weer een dromer.

Het doelgroep is ook zeer algemeen en de bedoeling is wereldwijd!

Hier kom ik terug op een reactie van Ron, de kans bestaat dat dit voor een normaal persoon als ik onbetaalbaar zal zijn.

Toch wil ik deze droom onderzoeken of dit haalbaar is! nu zal ik dit concept/idee van A tot Z moeten uitwerken.

Wat is de weg die je moet behandelen? zeer grote multimedia bedrijven zien te bereiken en hopen dat er één bij zit die het concept ziet zitten en mee wil werken aan een project die bij NUL zal beginnen?

Link naar reactie
  • 0
Wat is de weg die je moet behandelen? zeer grote multimedia bedrijven zien te bereiken en hopen dat er één bij zit die het concept ziet zitten en mee wil werken aan een project die bij NUL zal beginnen?

Hoeveel geld kan je er zelf insteken?

 

Zonder geld kun je denk ik het beste eerst alles zelf zo gedetailleerd mogelijk gestructureerd op papier zetten, zodat je aan de hand daarvan tot een kostenraming kunt komen...

Link naar reactie
  • 0

Het doelgroep is ook zeer algemeen en de bedoeling is wereldwijd!

 

Breng focus aan. Welke specifieke toepassing bij welke specifieke doelgroep zou voor je doorbraak kunnen zorgen? Misschien is het dan een stuk haalbaarder en betaalbaarder. Een site als Youtube oprichten, wereldwijd openstellen en dan maar zien wat er gebeurd is natuurlijk onbetaalbaar. Brengt meteen de vraag: hoe gaat jouw idee geld opleveren, en wel zoveel dat je winst kunt maken?

 

Toch wil ik deze droom onderzoeken of dit haalbaar is! nu zal ik dit concept/idee van A tot Z moeten uitwerken.

 

Prima, laat je de droom niet afnemen en werk het hele idee verder uit, met kosten, baten en risico's. Dat kan op zich al heel erg leuk en leerzaam zijn om te doen.

 

Wat is de weg die je moet behandelen? zeer grote multimedia bedrijven zien te bereiken en hopen dat er één bij zit die het concept ziet zitten en mee wil werken aan een project die bij NUL zal beginnen?

 

Als je geen plan en geen connecties hebt kom je daar echt niet aan tafel. En dan nog, zelf al kom je daar, is de kans klein dat ze jou betalen voor een los ideetje dat bij nul moet beginnen. Je maakt meer kans als je zelf klein begint en laat zien dat het kan. Maar werk het eerst eens op papier uit en spar er met een paar mensen over. Als het dan allemaal nog steeds haalbaar lijkt weer een stapje verder.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Je kan deze link es proberen.

 

Leuk boekje, ik ken het. Daar lees je ook hoe enorm veel geld het kost om zoiets in de lucht te houden, en hoe lang het kan duren voor je eindelijk kunt cashen. Je moet een lange adem hebben, en vooral heel erg veel geld.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

zeer grote multimedia bedrijven zien te bereiken en hopen dat er één bij zit die het concept ziet zitten en mee wil werken aan een project die bij NUL zal beginnen?

 

Je kan je idee ook bespreken met kleine bedrijfjes (toegankelijker/minder log) of eens bij HBO's / universiteit bij jouw in de buurt kijken waar programmeuropleidingen zijn. Men hen kun je dan bekijken of je idee te realiseren is en daarbij inzicht krijgen in de kosten. En wellicht samen het idee uitvoeren. Dat laaste zal je qua ontwerpkosten heel veel geld kunnen besparen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Heb je zelf ook kennis van programmeren Tim? Zou je het zelf ook kunnen, of deels?

 

Ik heb totaal geen verstand van programmeren, daarom is dit idee moeilijk om er zelf een begin aan te maken, ik moet het dus echt hebben van het idee op papier en hopen dat iemand er vertrouwen in heeft. ik ben overigens wel bereid om te leren programmeren, het lijkt me juist ontzettend leuk!

 

@Mikky: misschien een zeer goed idee om opzoek te gaan naar studenten/ talenten of een kleinere onderneming. Eerst het idee mooi op papier zetten, hier zijn geloof ik ook schema's voor hoe dit chronologisch op te bouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Tim,

 

Met aandacht heb ik je bericht gelezen. Erg herkenbaar. Ik zat jaren geleden met exact hetzelfde probleem. Inmiddels heb ik 2 software engineers in dienst en 3 designers maar ik ben begonnen met nul komma nul qua verstand en qua mensen.

 

Als ik zo vrij mag zijn heb ik een tip voor je: treed in contact met studenten die een dergelijke opleiding volgen (denk aan Saxion/Enschede maar ook TU Delft). Met een duidelijk verhaal kom je al een heel eind. Deze studenten zijn te vinden op fora maar ook gewoon waar ze studeren: in en rond Hogescholen en Universiteiten. Plak briefjes op prikborden die daarvoor bedoeld zijn en post ook je verzoek op gratis wervingssites.

 

Vervolgens vraag je hen specifiek naar de kennis die ze hebben. Je moet van te voren weten wie je nodig hebt voor wat je wilt maken. IT-ers denken in termen van requirements: wat is er voor nodig om datgene te maken wat je wilt nogmaals.

 

En echt, ook hier geldt weer: zoekt en gij zult vinden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Tim,

 

Je zou idd, zoals eerder aangegeven, eens kunnen praten met programmeurs in opleiding.

Je zou hier b.v. kunnen bespreken dat ze het als "project" mogen gebruiken voor hun studie.

 

Een andere mogelijkheid om dit niet te hoog in de kosten te laten lopen is een afspraak maken met de betreffende programmeur over een zekere verdeling v.d. uiteindelijke beoogde winst die het je denkt te gaan opleveren. (revenue share)

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0
Je zou idd, zoals eerder aangegeven, eens kunnen praten met programmeurs in opleiding.

 

Je unieke internetconcept laten bouwen door beginnende programmeurs? Meen je dat nou echt?

 

Een andere mogelijkheid om dit niet te hoog in de kosten te laten lopen is een afspraak maken met de betreffende programmeur over een zekere verdeling v.d. uiteindelijke beoogde winst die het je denkt te gaan opleveren. (revenue share)

 

Sorry, maar een beetje verstandige ontwikkelaar gaat niet jouw risico's voor je op zich nemen. Probeer het anders eens met een aannemer: "Jij bouwt voor mij een huis, en als ik het voor een goede prijs weet te verkopen betaal ik je. Als dat niet lukt, dan krijg je niets."

 

De enige (zinnige) oplossing is zorgen dat je ergens geld vindt om het professioneel te laten oplossen. Of je daar nu geld bij de bank of familie voor leent, of een financier weet te vinden is om het even, maar als je het doet, doe het dan alstjeblieft goed. En als je het niet goed kunt doen, doe het dan niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.