• 0

BTW wel of niet doorberekenen?

Hallo,

 

Voor een klant heb ik een Exchange abonnement afgesloten. De kosten worden maandelijks van mijn creditcard afgeschreven. Omdat het bedrijf (Microsoft) in Ierland is gevestigd staat er geen BTW op de factuur.

 

Ik zit nu te twijfelen hoe ik deze kosten naar mijn klant moet door factureren. Moet ik het ook zonder BTW doorbelasten omdat ik zelf geen BTW heb betaald? Of moet ik er juist BTW bovenop doen?

 

Ik hoop dat iemand dit voor me kan verhelderen, ik verwacht meer van dit soort gevallen in de toekomst :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

je kan toch ook gewoon een factuur maken met 0% BTW

Komt op hetzelfde neer.

 

Lijkt mij niet. Het 0%-tarief is voorbehouden aan export van specifieke goederen en diensten. Dat lijkt hier totaal niet van toepassing. Ik zou oppassen met dit soort simpele aannames...

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

je kan toch ook gewoon een factuur maken met 0% BTW

 

Dat zou ik dus niet doen. De dienst is geleverd aan Pieter75, juist in het geval van intracommunautaire leveringen luistert dat heel nauw in verband met het BTW-nummer van de afnemer. Dit valt dus niet onder de noemer doorlopende posten (op naam en voor rekening van de opdrachtgever). Pieter75 levert de dienst aan zijn klant en de prestatie is belast tegen het reguliere BTW-tarief. Dus gewoon 21% BTW in rekening brengen.

 

Doorbelasten tegen 0% BTW komt dus niet op hetzelfde neer, in ieder geval niet als de opdrachtgever in Nederland gevestigd is.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.