Graag wil ik jullie mening horen over een idee dat ik heb.
Probleem:
- Ik kom veel klanten tegen die een totaal oplossing willen waarbij ik een deeloplossing kan bieden.
- Ik kan geen personeel aannemen
Mijn oplossing:
- Ik wil met een aantal ZZP-ers een samenwerking aangaan. (Wat ik voor ogen heb komt het dichts in de buurt van een ondernemerscooperatie)
- Iedereen behoud zijn eigen bedrijf en KVK inschrijving en blijft zakendoen met het eigen bedrijf.
- Daarnaast treden we gezamenlijk naar buiten toe onder 1 handelsnaam voor de totaaloplossingen.
- In de samenwerking zitten ZZP-ers met complementaire diensten/vaardigheden
In de praktijk:
- Kleine projecten die men zelfstandig kan doen blijft men doen als ZZP er
- Grote projecten die men niet zelfstandig kan doen brengt men in de samenwerking in
- Daar komt 1 offerte van die naar de klant gaat en later ook 1 rekening. Onderling verdelen de leden inkomsten naar afspraak naar de eigen onderneming.
Vragen:
- Mag dit?
- Mag dit terwijl de handelsnaam/website e.d. op mijn naam staat en we niet bij de Kvk ons als cooperatie registreren?
- Wat zijn de gevaren?
- Tips?
Ik ga er van uit dat afspraken goed vastgelegd gaan worden en ondertekend worden door de leden zodat dat dichtgetimmerd is.
Men conformeert zich allen aan 1 algemene voorwaarden pakket zodat voor iedereen hetzelfde geld.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Maarten Stevens
Maarten Stevens
Graag wil ik jullie mening horen over een idee dat ik heb.
Probleem:
- Ik kom veel klanten tegen die een totaal oplossing willen waarbij ik een deeloplossing kan bieden.
- Ik kan geen personeel aannemen
Mijn oplossing:
- Ik wil met een aantal ZZP-ers een samenwerking aangaan. (Wat ik voor ogen heb komt het dichts in de buurt van een ondernemerscooperatie)
- Iedereen behoud zijn eigen bedrijf en KVK inschrijving en blijft zakendoen met het eigen bedrijf.
- Daarnaast treden we gezamenlijk naar buiten toe onder 1 handelsnaam voor de totaaloplossingen.
- In de samenwerking zitten ZZP-ers met complementaire diensten/vaardigheden
In de praktijk:
- Kleine projecten die men zelfstandig kan doen blijft men doen als ZZP er
- Grote projecten die men niet zelfstandig kan doen brengt men in de samenwerking in
- Daar komt 1 offerte van die naar de klant gaat en later ook 1 rekening. Onderling verdelen de leden inkomsten naar afspraak naar de eigen onderneming.
Vragen:
- Mag dit?
- Mag dit terwijl de handelsnaam/website e.d. op mijn naam staat en we niet bij de Kvk ons als cooperatie registreren?
- Wat zijn de gevaren?
- Tips?
Ik ga er van uit dat afspraken goed vastgelegd gaan worden en ondertekend worden door de leden zodat dat dichtgetimmerd is.
Men conformeert zich allen aan 1 algemene voorwaarden pakket zodat voor iedereen hetzelfde geld.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie,
Maarten
www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42475-is-een-ondernemerscooperatie-voor-mij-het-handigste/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag