Global E-mail Encryption market to grow at a rate of 20.3 percent over the period 2012-2016. One of the key factors contributing to this market growth is the increasing number of regulatory policies. The Global E-mail Encryption market has also been witnessing an increasing adoption of cloud-based solutions. However, the availability of open source solutions could pose a challenge to the growth of this market.
Ik kan me zo boos maken om die "20.3%". Wat ze zeggen is dat ze zeker weten dat de groei in die vijf jaar niet 20.2% is, en ook niet 20.4%, maar precies 20.3%. Dat is natuurlijk de grootste kul, want als je de data van hun onderzoek bekijkt dan vind je iets als "groei tussen de 10 en 40% of waarschijnlijk een nog grotere marge. Maar om vertrouwen en nauwkeurigheid te suggereren, nemen ze gewoon het getal 20.3% dat uit hun spreadsheet rolt. Waar ze aan voorbij gaan is dat iemand die verstand van marktonderzoek en statistiek heeft, gelijk weet dat het onderzoek kul is. Want als je het eind-antwoord niet goed kunt opschrijven, dan denk ik dat je de rest ook zomaar wat gerommeld hebt.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Christine
Christine
Ik lees net een citaat in een marktonderzoek:
Ik kan me zo boos maken om die "20.3%". Wat ze zeggen is dat ze zeker weten dat de groei in die vijf jaar niet 20.2% is, en ook niet 20.4%, maar precies 20.3%. Dat is natuurlijk de grootste kul, want als je de data van hun onderzoek bekijkt dan vind je iets als "groei tussen de 10 en 40% of waarschijnlijk een nog grotere marge. Maar om vertrouwen en nauwkeurigheid te suggereren, nemen ze gewoon het getal 20.3% dat uit hun spreadsheet rolt. Waar ze aan voorbij gaan is dat iemand die verstand van marktonderzoek en statistiek heeft, gelijk weet dat het onderzoek kul is. Want als je het eind-antwoord niet goed kunt opschrijven, dan denk ik dat je de rest ook zomaar wat gerommeld hebt.
[titel verduidelijkt - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42556-foute-pr-door-misleidende-presentatie-marktonderzoek/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag