• 0

Vissers (ook ondernemers) worden langzaam verbannen!

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Raar stukje, de bewering worden niet echt onderbouwd.

 

Van mij mag die hele visvangst ook stopgezet worden, vooral de manier waarop het nu gebeurt. Ondernemers verbannen is wat raar, vooral omdat de overheid juist heeft gestimuleerd dat er meer vissers bij moesten komen.

Ik kan een stuk vis best wel waarderen, maar niet op de huidige manier.

 

Wel weer een goed voorbeeld hoe de overheid vooral niet samenwerkt. Enerzijds promoten dat mensen meer vis moeten eten en anderzijds verbieden dat het gevangen wordt.

 

Volgens de visquota mogen er iets minder dan 100.000 ton vis per jaar mogen worden gevangen.

Tong en schol zijn de belangrijkste samen max 32.000 ton

Als een tong/schol ongeveer 3 kilo weegt zou dat betekenen dat er 10 miljoen vissen per jaar mogen worden gevangen.

Hoe ga je dan verwachten dat mensen er 2 per week gaan eten, zelfs als een tiende zich er aan zou gaan houden kom je al vis tekort. En dan is de consumptie van de toeristen of de export niet meegerekend.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/visserij/nieuws/2012/12/20/voldoende-vangstmogelijkheden-voor-nederlandse-vissers.html

Link naar reactie
  • 0

Dierenleed? Pluimveehouderij? Goh lekker bezig aan 'kort door de bocht'dagje Ron?

 

De agro sector is een van de belangrijkste sectoren in Nederland, die ook nu nog groei vertoont en waar de dieren volgens de allerstrengste normen op het gebied van welzijn worden gehouden. Heb je enig idee aan welke eisen deze sector steeds maar moet voldoen? Continu bijstellen, continu nieuwe regels, menig ondernemer zou er compleet aan onderdoor gaan. En als je dan weet dat de prijs voor melk, eieren en vlees in de laatste 25 jaar niet tot nauwelijks gestegen is (en de kosten uiteraard wel) dan lijkt me enig respect wel op zijn plaats!

Link naar reactie
  • 0

Iets als "maximaal dertig kippen per vierkante meter"? Iets als "je mag je beesten preventief volspuiten met antibiotica"?

Iets te lang in de VS gezeten? Volgens mij is de situatie in Europa met dank aan de EU inmiddels anders...

Link naar reactie
  • 0

Zullen we het een beetje ontopic houden? Ik snap dat er juist met betrekking tot dieren en al dan niet dierenleed sterke meningen zijn, maar dit topic gaat volgens mij meer over regelgeving die consequenties voor ondernemers heeft.

 

Wat mij opvalt is dat landelijke regelgeving in het ene land compleet haaks staat op regelgeving in het andere land.

 

Tijd voor uniform europese regels? 8)

Link naar reactie
  • 0
Zullen we het een beetje ontopic houden?

 

Strak plan - het gaat hier dus volgens het wetvoorstel niet om alle visserij in Nederland te verbieden, maar om de Vlakte van de Raan en de Noorzeekustzone, in die volgorde hieronder als plaatje.

 

Zinnen als "De regering wil vissen voor de Nederlandse kust vanaf 2014 stapsgewijs verbieden." uit het opiniestukje zijn dus niet helemaal correct, want niet "de Nederlandse kust" maar een deel daarvan, en ook niet alle visserij, maar de boomkorvisserij, wat een behoorlijk omstreden methode is.

 

Misschien de onderbuik wat meer in bedwang houden volgende keer dat we een mening op een weblog lezen?

 

makeThumbnail.asp?id=1089

 

foto.jpg

Link naar reactie
  • 0

Iets als "maximaal dertig kippen per vierkante meter"? Iets als "je mag je beesten preventief volspuiten met antibiotica"?

Iets te lang in de VS gezeten? Volgens mij is de situatie in Europa met dank aan de EU inmiddels anders...

Je hebt gelijk. De officiele norm in ons land is 20 vleeskippen per vierkante meter. En dat zijn er 44 miljoen op het moment.

 

Maar nu on topic.

Link naar reactie
  • 0

Het is wel een typisch verschijnsel dat de vissers al jarenlang worden gedwongen om met steeds grotere schepen te gaan werken. Dat geldt trouwens ook voor de landbouw. De keuterboertjes zijn allemaal aan de dijk gezet en ingeruild voor mega-bedrijven, die vervolgens weer massaal uit ons land zijn getrokken. Alleen de kaasboerderij is nog winstgevend. Een boer met legkippen of vleesvarkens kan hier geen bestaan opbouwen. Je ziet aanbiedingen voor kip met een bedrag van 1,99 per KG. Elke boernl•l kan op z'n vingers natellen dat dit hier gewoon niet kan. De subsidiegelden uit Brussels hebben hier veel schade aangericht. Zelfs de Queen of England schijnt trouwens van die pot te "genieten"......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.