Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

website & investering

Geplaatst:

ressi

Hallo,

 

Ik las vandaag dit artikel.

 

http://trends.knack.be/economie/opinie/columns/trends-opinie/belastinggeld-voor-een-frivole-internetstarter-is-niet-altijd-een-stom-idee/article-4000395379706.htm

 

Waarom moet in een website (die in feite niet zoveel kost) toch zoveel geld worden ingepompt?

 

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

 

Mod edit: verwijzing ingekort en actief gemaakt

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Eén van de redenen staat zelfs létterlijk in het artikel :)

 

  Quote
Het wordt enorm onderschat hoe vindingrijk zulke ondernemers moeten zijn om de vaak enorme bezoekersaantallen te verwerken. Storify had 20 miljoen gebruikers per maand
Geplaatst:

ressi

  • Auteur

Ok. 20.000.000 zijn een heleboel mensen.

Wat is dan een oplossing om dit te verwerken?

 

Ook heb ik over een site gelezen (wetransfer) dat die werken met 10 webdesigners etc...waarom 10?

Als leek zou ik denken : simpel bestanden heen en weer versturen.

 

Waarom moet daar zoveel personeel zijn?

Kan dat niet met veel minder? zoneen waarom niet?

 

Dat zijn vragen waar ik (als leek) blijkbaar geen uitleg kan voor verschaffen. Jullie misschien?

Geplaatst:

Henri Kroeze

Heb je je al eens verdiept in wat zo'n website allemaal moet kunnen? Alle opties al eens aangeklikt en daarbij jezelf afgevraagd: wat als dit per maand 20 miljoen mensen daadwerkelijk gebruiken?

 

Dan kun je je toch wel voorstellen welke beheer, ontwikkel en support werkzaamheden daarbij komen kijken?

... doet leuke dingen op internet ...

  • 1 month later...
Geplaatst:

MarcelSchouten

Iedereen met een beetje ict experience snapt wel dat hier een groot team developers / designers / testers etc aan het werk gaat om zoiets succesvol te maken. Dus daar is geld voor nodig, veel geld.

  • 1 month later...
Geplaatst:

Nico Oud

Ik zou me inderdaad eens verdiepen in wat erbij komt kijken als je zoveel bezoekers krijgt. Alleen de hosting al! Daarnaast kom je bij een high profile website niet zomaar weg met 'zomaar een ontwerpje'. Je werkt met interactie ontwerpers (die denken na over logica en structuur), grafisch ontwerpers (die doen de look-and-feel) en conversie specialisten (die proberen zoveel mogelijk bezoekers om te zetten naar klanten). En dan moet je de ontwerpen testen, analyseer je met Google Analytics hoe de gebruikers de website gebruiken en ga zo maar door.

 

Heel wat werk, dus ;)

 

 

Geplaatst:

espen

  Op 10-9-2013 om 13:41, ressi zei:

Waarom moet in een website (die in feite niet zoveel kost) toch zoveel geld worden ingepompt?

 

Als je een scholier van 16 inhuurt via sitedeals en een derderangs hoster neemt als versio, dan heb je voor 500 euro inderdaad wel een site. Maar als je meer dan 100 bezoekers tegelijk hebt, gaat alles gegarandeerd plat. Laat staan bij miljoenen gebruikers tegelijkertijd. Dan kost een website al snel een paar ton aan ontwikkeling. En betaal je (tien)duizenden euros per maand voor de servers. Hyves had destijds meer dan 3000 dedicated servers draaien. Dan heb je nog zeg minimaal 20 vaste medewerkers, wat ook snel 75.000 euro per maand kost.

 

Zonder inkomsten, wat een site het eerste jaar echt niet heeft. (meestal de eerste 5 jaar niet.) Zit je bij een dergelijk grote site toch snel op minimaal een miljoen per jaar aan uitgaven.

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Een oud draadje gereanimeerd? ::)

 

Dat boekje "Van 3 naar 10.000.000 vrienden" over Hyves geeft wel een aardig kijkje in de keuken. Om zoiets succesvol te maken en daarna te verkopen voor veel geld is niet makkelijk. Het is niet een zolderkamerprojectje waar je zomaar ineens miljonair mee wordt. Er moet eerst jarenlang tonnen of miljoenen in worden gepompt, en de kunst is al die tijd te overleven en investeerders te vinden. Het moet snel zijn, goed werken en geen reclame bevatten om succesvol te worden. Pas als het echt aanslaat gaan gebruikers kleine irritaties en reclame accepteren.

 

Ander voorbeeld: DigiD. Voor veel mensen zijn dat alleen twee invulveldjes voor gebruikersnaam en wachtwoord. Hoe moeilijk kan het zijn? Maar als je weet wat daar allemaal achter zit... Is dan ook een stukje duurder dan Hyves ooit was.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.