• 0

Vragen gevraagd over incassokennis...

Beste HL'ers,

 

Als ondernemer ben ik altijd op zoek naar manieren om mijzelf te onderscheiden van mijn concullega's. Een mooie manier zou zijn om dit te doen met behulp van een column op HL, het schrijven van een blog of om bijvoorbeeld content op mijn website te zetten, die ontbreekt op websites van concullega’s, maar waar wel degelijk een informatiebehoefte is.

 

Hiervoor is het natuurlijk nodig dat ik weet waar de informatiebehoefte van mijn doelgroep ligt. Veel van deze informatie haal ik reeds van dit mooie forum. Bijvoorbeeld dit topic (en vragen die ik per pm / mail krijg) heeft mij aangezet tot het schrijven van een FAQ over de wet incassokosten. Mede gezien het feit dat jullie in theorie allemaal tot mijn doelgroep behoren zou ik graag van jullie horen waar bij jullie die informatiebehoefte ligt. Met welke vragen lopen jullie rond inzake debiteurenbeheer / incasso / acceptatie nieuw relaties? Aan wat voor informatie is er volgens jullie een tekort, of is het maar beperkt vindbaar?

 

Natuurlijk kan het ook zijn dat een column of een blog helemaal niet de goede manier zijn om mijzelf te onderscheiden. Graag lees ik ook daar jullie mening daarover!

 

Alvast bedankt voor het meedenken en groet!

 

Jamie

 

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Top idee!

 

Met welke vragen lopen jullie rond inzake debiteurenbeheer / incasso / acceptatie nieuw relaties? Aan wat voor informatie is er volgens jullie een tekort, of is het maar beperkt vindbaar?

 

Ook informatie die er al is komt in aanmerking natuurlijk. Bij het zoeken van voor de hand liggende vragen die al 1000x beantwoord zijn moet je natuurlijk ook bovenaan staan....

 

Wat ik zo uit de mouw kan schudden (niet voor mezelf):

 

[*]Hoe kan ik van tevoren checken/inschatten of een opdrachtgever zal/kan betalen?

[*]Hoe stel ik een goede factuur op?

[*]Hoe doe ik een betalingsherinnering?

[*]Mijn klant betaalt nog steeds niet, wat nu?

[*]Mijn klant is failliet, wat nu?

[*]Wanneer schakel ik een incassobureau in? En wat kost dat?

 

Ik denk dat de bulk van de potentiele klanten voor jou nog in dat soort fasen zitten. Als ze zich specifiek in bepaalde wetgeving willen verdiepen zijn ze al een stuk verder. Het hangt dus ook een beetje van je doelgroep af welke informatie je als lokaas wilt gebruiken.

 

 

 

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf nu geval waarbij ik paar duizend euro van iemand moet krijgen. Daarvoor is lange rechtszaak geweest met steeds weer reacties van tegenpartij. Uiteindelijk heb ik dat gewonnen. Daarna volgde klachten over deurwaarder en andere vertragingstrajecten.

Toen weer een schuldsarneerder die zich ermee bemoeide en nu dat niet werkte gaan ze voor wnsp waardoor ik vrijwel zeker alsnog niks zal ontvangen.

 

En dat is me dus al vaker overkomen ( dat na winnen van rechtszaak iemand doodleuk wnsp aanvraagt en ik dus alsnog met schade blijf zitten.

 

Wat ik me afvraag ( en ook voor andere interessant zal zijn). Is hoe je daarmee om moet/kan gaan.

 

Hoever kan/mag je b.v. Gaan om die persoon in de gaten te houden om te kijken of ze zich wel aan de wnsp regels houden en of je niks kan vinden om ze uit de wsnp te kunnen laten zetten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk, incasso bureau's ;)

 

Met de ervaringen die ik nu heb check ik primair op het volgende:

 

-Wordt mijn deel van de betaling meteen doorgestort nadat Debiteur heeft betaald?

(zodat ik niet 3 maanden later met een advocaat het geld bij het incasso-bureau moet incasseren?)

 

-Komt het incasso bureau meteen met het gewenste geschut opdraven?

Er zijn klanten die veel ervaring hebben in het blussen van binnenbranden.

Pas als het een uitslaande brand dreigt te worden bellen ze de brandweer.

Je wilt dan niet dat ze eerst met een poederblusser komen omdat "de standaard procedure" dat voorschrijft.

 

-Wordt ik meteen geholpen? Snelheid van handelen kan belangrijk zijn.

Dan wil je niet 2 weken wachten tot je klant-accunt is aangemaakt en de factuur

voor "te maken incasso diensten" betaald en bijgeschreven..!

 

- no cure no pay: voor niets gaat de zon op.

Wil zeker betalen, maar verwacht dan wel incasso-maatwerk.

 

 

groet

Paul

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.