• 0

Flyeren voor je naamsbekendheid?

Komende periode wil ik huis-aan-huis gaan flyeren bij een doelgroep.

Ben natuurlijk benieuwd welke response dit opleverd.

Dit zal natuurlijk behalve van de inhoud van veel andere factoren afhankelijk zijn.

 

Uitproberen zal informatie hierover opleveren, maar welke ervaringen hebben jullie al met het flyeren als aquisitie?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Buten Art Gallery

http://www.buten.org

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zet huis-aan-huis flyeren nog steeds in hier in de regio, zowel voor de naamsbekendheid als voor de 'verkoop'.

Resultaat voor jouw actie moet je inderdaad even afwachten en is afhankelijk van hetgeen je biedt en hoe je het aanbied, maar ik heb er goede ervaringen mee anders zou ik niet nog steeds inzetten (niet voor mezelf maar voor BtC-klanten).

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Geheel afhankelijk van wat je aanbiedt en je doelgroep.

 

Ik heb laatst voor het eerst geflyerd. Nog weinig reacties op gehad. Echter ik mik erop dat men mijn flyer (in goede kwaliteit gedrukt) bewaard voor later gebruik.

 

Eigenlijk heb ik meer een groot formaat visitekaartje verspreid. Nu kunnen ze het niet nodig hebben, maar later wel en dan hoop ik dat ze de flyer nog hebben of zich de naam herinneren.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik zet huis-aan-huis flyeren nog steeds in hier in de regio, zowel voor de naamsbekendheid als voor de 'verkoop'.

Resultaat voor jouw actie moet je inderdaad even afwachten en is afhankelijk van hetgeen je biedt en hoe je het aanbied, maar ik heb er goede ervaringen mee anders zou ik niet nog steeds inzetten (niet voor mezelf maar voor BtC-klanten).

 

Bedankt voor je reactie Linda.

Toch wel fijn om te horen dat je nog steeds flyerd vanwege je goede ervaringen hiermee. Voor

mij een onafhankelijke bevestiging dat flyeren opzich best zinvol is.

Komende tijd ontwerp ik een een flyer voor hier in de buurt. Zal eerst met een kleine tijdloze oplage van 1000-2000 stuks starten, die een drukkerij voor mij mag maken. Voor velen vast al heel gewoon, maar voor mij best wel spannend zo'n uitdaging een eerste keer.

Buten Art Gallery

http://www.buten.org

Link naar reactie
  • 0

Als je afhankelijk bent van de lokale bevolking is flyeren/folderen naar mijn mening een van de effectiefste middelen, als je aardig budget ervoor hebt kun je het zelfs via de post laten verspreiden. Dan is de respons helemaal hoog.

 

Hallo jamesJones,

Van de regio ben ik niet afhankelijk, maar dit lijkt me voor huis-aan-huis flyeren eerst het meest voor de hand liggend.

In mei/juni heb ik op persoonlijke titel bedrijven aangeschreven met een mooi stukje drukwerk, verzonden in witte vierkante gesloten 19x19 cm enveloppen met ons bedrijfslogo er bescheiden op.

Het verzamelen van 'goede' adressen in een bepaalde grote plaats viel mij nogal tegen. Dit leverde nauwelijks 50 goede adressen met geschikte persoonsgegevens op. Deze heb ik met de post toegezonden en via google analytics het resultaat gevolgd. Ik heb hierdoor in die week 3 bezoekers op mijn website gehad. Dat waren goeie bezoeken, zoals ik ze graag vaker willen hebben, maar geen reacties. Aan de ene kant dacht ik, vaker doen in een grotere oplage, maar aan de andere kant is dit gericht mailen wel behoorlijk tijdrovend. Dit kan vast effectiever...

Buten Art Gallery

http://www.buten.org

Link naar reactie
  • 0

Gezien de activiteiten en jouw beoogde doelgroep zou ik behalve huis-aan-huis flyeren ook zeker overwegen om flyers aan te bieden bij culturele of zorginstellingen en horeca. Eventueel te combineren met leen- of huurkunst.

 

Hebben jullie ook exposities en een geplande kalender?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al wel in gedachten om bij een groot hotel hier te gaan flyeren. Misschien is het inderdaad wel een idee om eens te kijken of ik folders 'kan achterlaten' in een inforek bij de receptie. Zelf zat ik eigenlijk ook te denken aan, achter ruitenwissers flyeren.

Ik heb nog niet nagedacht over bijvoorbeeld culturele instellingen.

Tot nu toe heb ik nog geen expositie gedaan. Heb nog niet georienteerd naar deze mogelijkheid.

 

groet,

Iwan

Buten Art Gallery

http://www.buten.org

Link naar reactie
  • 0

Straatflyeren heb ik geen goede ervaring mee. Je gaat er (vaak) niet zelf staan dus je weet ook niet hoe geïnteresseerden te woorden worden gestaan, effectief worden er vrij weinig flyers aangenomen maar kost wel ieder uur aan meerdere mensen geld om bezoekersstromen fatsoenlijk af te vangen. Je krijgt de dagen daarna wel gezeik over straatvervuiling op de koop toe.

 

Huis aan huis verspreiding wel goede ervaring mee. Vaak wel in combinatie met een advertentie in de krant en vooral reclame op internet. Maar dat is redelijk makkelijk met een lokale website voor de consument, iedereen die er woont is je doelgroep. Je moet het wel leuk invullen/ opvallen tussen alle andere troep die de mensen op de deurmat krijgen. Gekke vormen of een opvallende invulling doet wonderen. Wij zijn in de decembermaand actief huis aan huis juist om de website extra te promoten, iedereen is thuis en we denken dan de laatste gaatjes niet-online-lezers te kunnen dichten. Maar om een beetje reuring te krijgen moet je wel zorgen dat je op iedere (JA/JA) deurmat valt binnen één a twee dagen tijd.

 

En respecteer ten alle tijde de stickers op de brievenbus, je krijgt je klachten tegenwoordig publiek via Twitter en Facebook, niet meer via een brief in de brievenbus.

Link naar reactie
  • 0

En respecteer ten alle tijde de stickers op de brievenbus, je krijgt je klachten tegenwoordig publiek via Twitter en Facebook, niet meer via een brief in de brievenbus.

 

Ik heb bij een bepaald type sticker dit een keer niet gedaan, maar dat leverde juist positieve reclame op via social media. Daarbij gaf ik aan door middel van een sticker (die ik had gemaakt) op de flyer erbij geplakt met zoiets als "Ik wil graag eens laten voelen dat je dit nog niet hebt gehad, daarom krijg je op inlevering van deze flyer 15 minuten gratis massage bij je afspraak", dat werd juist wél gewaardeerd en positief over gesproken. Van geen van alle Loesje-brievenbussen heb ik negatieve reacties ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

En respecteer ten alle tijde de stickers op de brievenbus, je krijgt je klachten tegenwoordig publiek via Twitter en Facebook, niet meer via een brief in de brievenbus.

 

Fijn te horen wat jullie ervaringen zijn met flyeren.

Ook bedankt Joost voor je attentie niet te bezorgen in sticker brievenbussen. Dit had ik anders waarschijnlijk wel gedaan, met mogelijk negatieve gevolgen. En over eventueel weinig of geen respons maak ik me pas druk als ik het eerst geprobeerd heb, maar dan zal ik het eerder in aanpassing van het een of ander zoeken, dan stoppen met flyeren. Ik denk dat ik eerst ruimschoots moet zaaien...

Buten Art Gallery

http://www.buten.org

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.