• 0

Incassoregister.nl geopend

http://www.webwereld.nl/nieuws/20120.phtml

 

Webwereld meldt de start van incassoregister.nl;

Op de site Incassoregister.nl kan iedereen zien welke bedrijven stelselmatig te laat betalen. Hiervan moet een afschrikwekkende werking uitgaan.

 

Voor een initiatief waarvan het succes afhangt van het aantal gebruikers vind ik 300 euro nog al een forse instapprijs. Waarschijnlijk denken ze dat het huidige economische klimaat ervoor zal zorgen dat organisaties graag gebruik maken van hun diensten. Ik denk dat het niet zo'n storm zal lopen.

 

Buiten de 300 euro is er ook nog een andere drempel. In feite nagel je jouw debiteur aan de schandpaal wanneer je het dossier online zet. Volgens mij gaat het dan ook helemaal niet meer om het innen van geld, maar om het proberen te raken van de debiteur. De relatie kan men in ieder geval vergeten als men die beslissing neemt.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben even de naam kwijt, maar er was ook al een dergelijk initiatief.

Belangrijk bezwaar vind ik dat de controle op de input niet aanwezig is...bij disputen kunnen ze je toch opnemen in het register... bovendien moet je je eerst aanmelden om te zien of jij ook geregistreerd staat (of een bedrag betalen ter inzage).....

Kun je zomaar geboekt staan als slechte betaler terwijl je gewoon een dispuut hebt met je leverancier.... :-[

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Wat ik uit het persbericht begreep is dat er ALTIJD een mailtje zowel naar debiteur als crediteur gaat over de aanmelding, zodat deze kan reageren. Nu weet ik niet of je om te kunnen reageren ook een abonnement nodig hebt, dat zou een kwalijke zaak zijn. Je moet je toch tenminste kunnen verweren.

Ik heb eens even op de site gekeken, maar je hebt een abonnement nodig om te kunnen posten en info te halen. Op basis van het inschrijfnummer in het handelsregister kun je onderzoeken welk betalingsgedrag een onderneming heeft en om een onderneming op de lijst van wanbetalers te zetten.

 

Ik vraag mij ook af of dit een succes gaat worden. Het vergt een enorme administratieve organisatie. De database biedt geen garanties. Wat gebeurt er met abusievelijke vermeldingen? Aansprakelijkheid? Concept is misschien leuk bedacht, maar betwijfel of het goed doordacht is.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Omdat Incasso-bureau's etc hier ook mee gaan werken. Niet leuk als je leverancier plotseling niet meer wil leveren omdat een geinporum je op die site heeft gezet....

 

Inmiddels weet ik weer de links van de vorige initiatieven:

Stichting SaHoCa (www.sahoca.nl)

www.samenincasseren.nl

www.incassolink.nl

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Het is maar een dubieus geheel vind ik eigenlijk, een soort schandpaal waar je tegen betaling iemand aan mag hangen, en vervolgens mag meekijken hoe anderen hetzelfde doen.

 

Eigenlijk kun je alleen iemand uithangen als er bijvoorbeeld door een rechter geoordeeld is dat er sprake is geweest van wanbetaling, het soort waar de 'echte' deurwaarder opaf moet. Anders blijft het toch een welles-nietus verhaal.

 

Sowieso: wat is de doelgroep eigenlijk? Stel dat iemand me geld schuldig is, zou ik dan nog eens 300 euro kosten gaan maken om diegene aan de schandpaal te nagelen? Wordt de schade alleen maar groter van denk ik..

 

En zou ik 300 euro betalen voor een al-dan-niet interessante lijst van potentiele wanbetalers? Lijkt me ook niet..

 

Link naar reactie
  • 0

Wat krijg je trouwens voor die 300 euri? Bevestiging van het feit dat je klant niet betaald misschien, maar ja, dat weet je al op het moment dat ie niet betaald. Daarvoor hoef ik niet op een website te kijken, of het moet de site van de bank zijn!!

 

En als je een grote opdracht binnen kan halen dan check je het toch gewoon even via Graydon of zoiets, er zijn genoeg goede bedrijven die dit soort zaken in de gaten houden.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dit van mijn vriend Hans van Heertum. Die is best te vertrouwen.

 

Nee Sahoca staat op naam van Sassen, Johannes Cornelis Casper

 

 

OK, Incassoregister.nl staat is van Van Heertum. Sassen ken ik toevallig ook (een beetje) Van origine een jurist. Ik gellof dat er niet veel mee mis is. Wat je krijgt bij zijn incassoregister (SoHoCa) voor 250 euro weet ik niet.

 

Als je goede incassomogelijkheden zoekt, staan hier nog wel wat draadjes op het forum.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Wat is het verschil tussen je debiteur op incassoregister.nl vermelden op of je eigen weblog? Ik mocht op het politiebureau verschijnen nadat ik op mijn weblog had geschreven dat dat een bepaald bedrijf/persoon mij niet had betaald en dit stelsmatig bij verschillende andere mij bekende bedrijven deed. Dat was dan weer laster/smaad...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.