• 0

ZZP'er Koerierdiensten , hoeveel km minimaal rijden ?

Hallo allemaal,

 

Ik kan ergens beginnen als zzp'er voor koerierdiensten.

Vrachten door heel Europa brengen, alleen nu is er 1 probleempje:

 

Je moet als zzp'er minimaal 3 opdrachtgevers hebben.

En ik heb er maar 1.

 

Ik weet van iemand dat je niet eenmalig een pakketje voor 2 andere opdrachtgevers mag brengen want dat telt niet.

Je moet ongeveer .... km rijden buiten mijn ene opdrachtgever om.

 

Alleen nu is de vraag hoeveel km moet je rijden zodat het wel goed gerekend wordt?

 

2 andere opdrachtgevers erbij dat is voor mij wel te doen maar dat ligt er wel aan hoeveel km ik moet gaan rijden.

 

 

Kan iemand mij hier verder helpen?

 

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oke dat is wel balen.

Dat is wel moeilijk voor mij om de verdiensten te gaan verspreiden over meerdere opdrachtgevers omdat ik deze niet heb.

Zijn er nog andere oplossingen.../trucjes....?

 

Ik heb nog geen eigen bus maar zodra ik alles goed heb geregeld en hopelijk andere opdrachtgevers erbij zou kunnen krijgen dan wil ik een eigen bus aanschaffen.

 

Dit hoop ik begin volgend jaar te doen.

Ik kan namelijk 5 dagen in de week voor dat ene bedrijf rijden maar nu nog de oplossing om dat goed te kunnen doen.

Want hun hadden een werknemer.... maar ze hebben nu allebei problemen met de belasting doordat die werknemer alleen hun als opdrachtgever had.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Want hun hadden een werknemer.... maar ze hebben nu allebei problemen met de belasting doordat die werknemer alleen hun als opdrachtgever had.

Da's nou net het idee. Een werknemer is in dienst en is dus niet zelfstandig. Als jij vijf dagen in de week voor hun werkt, hoe zelfstandig ben je dan nog. Waarom ga je niet in dienst bij ze?

Link naar reactie
  • 0

Ze nemen geen mensen in dienst helaas.

Hun zeggen je moet zelf 2 opdrachtgevers minimaal erbij zoeken, en zelf even kijken hoeveel km je erbij moet rijden.

Maar het gaat dus om de verdiensten wat Joost eerder vermelde.

 

Ik weet niet of mij dat gaat lukken om zoveel procent te verdelen over meerdere opdrachtgevers maar ik geef niet op!!

Link naar reactie
  • 0
Vraag anders even na hoe postNL het doet met hun zzpers

 

Ik ben zelf koerier en werk ook voor Postnl. Het verhaal is dat koeriers die alleen Postnl als klant hebben gewoon recht hebben op ondernemersaftrekposten doordat Postnl daarover een deal heeft gesloten met de belastingdienst. GLS en DPD werken ook met subcontractors; weet niet hoe dat daar is geregeld.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf koerier en werk ook voor Postnl. Het verhaal is dat koeriers die alleen Postnl als klant hebben gewoon recht hebben op ondernemersaftrekposten doordat Postnl daarover een deal heeft gesloten met de belastingdienst.

 

Kun je daar meer over vertellen?

Moet je ook de Inkomsten Belasting voor Ondernemers aangeven?

Moet je ergens aangeven dat het om een speciale regeling gaat?

Was het nodig voor Post.nl een VAR aan te vragen en deze bij hun in te dienen?

 

Link naar reactie
  • 0

Kun je daar meer over vertellen?

 

Er is veel discussie geweest over dit onderwerp en het handelen van PostNL.

 

Hier hebben zij iets “slims” bedacht:

Zij maken gebruik van vervoersovereenkomsten met de koeriers. Zij vinden dus dat de situatie dezelfde is als wanneer jij en ik een zending via een koerier laten bezorgen.

 

En natuurlijk hebben zij dan wel een punt dat je als ondernemer niet de plaatselijke koerierdienst gaat bellen en vervolgens eerst een VAR vragen, vóór dat hij/zij het pakket komt halen.

Dus vinden zij (en kennelijk de BD ook) dat dit bij hen ook niet hoeft.

 

(Overigens zegt dit mijns inziens niets over of de koerier in kwestie wel/niet ondernemer voor de IB is.)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf koerier en werk ook voor Postnl. Het verhaal is dat koeriers die alleen Postnl als klant hebben gewoon recht hebben op ondernemersaftrekposten doordat Postnl daarover een deal heeft gesloten met de belastingdienst.

 

Kun je daar meer over vertellen?

Moet je ook de Inkomsten Belasting voor Ondernemers aangeven?

Moet je ergens aangeven dat het om een speciale regeling gaat?

Was het nodig voor Post.nl een VAR aan te vragen en deze bij hun in te dienen?

 

 

Ik kan er niet veel meer over vertellen behalve dan ik wat ik 'denk' en wat ik heb 'gehoord'; aangezien postnl maar een klein gedeelte uit van mijn omzet uitmaakt heb ik me er niet verder in verdiept.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.