• 0

linkspam Bonque

Inleiding

 

Ondernemers en dga’s opgelet! Voor degene die het Belastingplan 2013 niet hebben meegekregen, er wordt min of meer afgezien van het horizontaal toezicht. Er zal vaker steekproefsgewijs worden gecontroleerd.

 

De informatiebeschikking

 

De Belastingdienst, dit zie je in de praktijk, maakt steeds vaker gebruik van de informatiebeschikking. Eigenlijk gewoon een vragenbrief. Dus je kan steeds vaker een brief verwachten met daarin een gevraagde verduidelijking betrekking hebbend op je aangifte Inkomstenbelasting of Vennootschapsbelasting. Hier dien je gehoor aan te geven. Als tip; let op concrete vragen van de belastingdienst. Een algemene vraag - zoals; "hoezo is dit geen winst uit onderneming of resultaat uit overige werkzaamheden?" - die hoef je niet te beantwoorden. Op dat soort vragen kun je gewoonweg stellen, het is aan u om te bewijzen of een bepaald bestanddeel ook als inkomensbestanddeel moet worden gezien. Maar veelal zal de Belastingdienst concrete vragen stellen. Zoals; "Kunt u mij de hypotheekjaaropgaaf verstrekken?" of "Kunt u mij de lijfrentepolis verstrekken?". Dit zijn, zeker voor Ib-ondernemers, aandachtspunten. Niet alleen de zaken rondom je onderneming dienen in orde te zijn, ook dat soort dingen.

 

Boekenonderzoek

 

Een aantal bedrijven zijn al geconfronteerd met een boekenonderzoek die steekproefsgewijs worden verricht. Er zal dan een belastingambtenaar langskomen en bepaalde stukken willen inzien. Nu staat hij niet plotseling voor je deur. Maar dit zal eerst met de dga of ondernemer worden afgestemd middels briefwisseling. Handig is om vooraf te verzoeken, welke stukken de ambtenaar wil inzien. Dit is toegestaan. Van deze stukken kun je vervolgens zelf een kopie maken, of de ambtenaar dat ter plekke laten doen. Verder is het slim, indien de ambtenaar bij je bedrijf langskomt, hem te stationeren in een aparte kamer, waarin een kopieerapparaat staat. En, uiteraard, voorzien met de door hem gevraagde stukken. De ambtenaar mag dan niet, in een andere kamer gaan lopen en zomaar stukken gaan inzien. Dit belemmert de bedrijfsvoering.

De door de ambtenaar op gevraagde stukken dienen wel aanwezig te zijn. Denk aan een kopie van een paspoort van alle werknemers.

 

Conclusie

 

De boekenonderzoeken en de informatiebeschikkingen zullen komend belastingjaar in ieder geval behoorlijk toenemen. Zorg dus dat je de administratie bijwerkt en op orde hebt. Overigens is de Belastingdienst hiertoe zijn capaciteit aan het vergroten. Er staan namelijk behoorlijk wat vacatures open bij de Belastingdienst.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze herhaalde bijdrage wordt HL aangeboden door Thomas Bxxxx, een werkstudent die bijklust als linkbuilder voor Jobsites BV (ook wel actief onder de naam Bonque). Thomas doet aan artikelmarketing om maar op zoveel mogelijk plekken backlinks te kunnen plaatsen naar zijn opdrachtgever. Het maakt niet zoveel uit wat hij publiceert, als er maar verband wordt gelegd tussen begrippen als ICT-vacatures en de sites van zijn opdrachtgever. Dan krijg je dus dit soort verhalen over de Natte Droom van Voltaire.

 

De mens krijgt steeds meer mogelijkheden om zijn of haar mening te ventileren. Mede door de komst van social media. Platformen als Facebook zijn ideaal om je mening over een bepaald onderwerp te ventileren. Dit was wellicht de natte droom van Voltaire. Een van de vele vruchten afkomstig uit, even plat gezegd, de ontwikkeling van de Westerse samenleving. Ingrediënten als kapitalisme, parlementaire democratie en grondrechten, hebben dit wereldgerecht klaargemaakt. Grenzen aan onze vrijheid van meningsuiting worden daarmee te meer verlegd. Alles is al een keer gezegd of geschreven. We schrikken steeds minder van woorden, of extreme stelling innames. Hoe dienen we dit nu te aanschouwen op de werkvloer? Is dit een positief iets? Of is dit iets waarvan de werkgever, de werknemer dient te weerhouden?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hmmm.... ik vond het al een wat vergezocht topic met niet al teveel nieuwswaarde. Beetje sneu om zo'n bijdrage dan in tientallen kopieën op diverse plaatsen terug te zien. Bah!

 

Maar als dsmit in werkelijkheid geen Dennis Smit heet, maar Thomas Bxxxx, dan zit ik niet te wachten op zijn bijdragen (ook deze en deze nieuwe) en kunnen wat mij betreft al zijn reacties worden gewist en zijn profiel geband.

 

Ter compensatie link ik graag de woorden ict vacatures aan dit topic en stel ik daar m'n signature wel even voor beschikbaar.

(Edit: signature weer aangepast)

Link naar reactie
  • 0

Maar als dsmit in werkelijkheid geen Dennis Smit heet, maar Thomas Bxxxx, dan zit ik niet te wachten op zijn bijdragen.

 

Eens. Maar soms is het effectief wat daglicht op linkspammers te laten vallen. Dan gaan ze bij Bonque (de natte droom van Voltaire) misschien eens nadenken over de neveneffecten van comment-spam.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Goed zo. Je kunt je signature eenvoudig aanpassen in je profiel onder Persoonlijke informatie (Handtekening (Signature)).

Weghalen is nog makkelijker dan de link erin zitten, dus ik vertrouw erop dat jij dat wel kunt.

 

Ter info: Google is vrij snel met de indexatie van HL-topics en de kans is groot dat ze eerder de 688 berichten van een actief forumlid weten te vinden dan die paar van jou.

 

Edt: eigen signature aangepast met tijdelijke boodschap voor Bonque (de natte droom van Voltaire)

Link naar reactie
  • 0

Kwam zonet nog even dit artikel op molblog uit 2012 over buzzmollen tegen. Ook hier op HL hebben we al het nodige meegemaakt. Je zou toch hopen dat het een uitstervend fenomeen is.

 

@Thomas: misschien ook even je opdrachtgever op dit topic attenderen? Er zijn zoveel betere manieren dan fora vervuilen om je dienst onder de aandacht te brengen. Ze zijn hier van harte welkom om daar een discussie over te voeren...

Link naar reactie
  • 0

Kwam zonet nog even dit artikel op molblog uit 2012 over buzzmollen tegen. Ook hier op HL hebben we al het nodige meegemaakt.

 

Ehh... niet om het een of ander, maar dat artikel van Molblog gaat juist over / is geschreven naar aanleiding van de linkspam op HL ;).

Die auteur (Toine van der Heijden) schijnt overigens ook geen onbekende te zijn op HL... heb ik me laten vertellen

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Haha; je hebt uiteraard helemaal gelijk. Ik kwam ook de HL Moderator reactie nog tegen tussen de diverse reacties. Kwam toevallig eerst uit op molblog en zocht daarna het HL topic er nog eens bij. Ik wist wel dat het er was en dat het ermee te maken had.

 

Als leermomentje voor Bonque lijkt mij het artikel op molblog net iets makkelijker te lezen en iets breder qua oriëntatie, maar als ze echt willen leren, lezen ze natuurlijk ook het hele HL topic door.

 

Nb. Bij de naam Toine kan ik me eigenlijk maar één profielnaam voorstellen. Iets met toi en level... ::)

 

Voor de volledigheid en de juiste context dan ook nog even deze HL column erbij, deze blog van Arnoud Engelfriet, dit artikel en deze follow-up op molblog.

Link naar reactie
  • 0

Als leermomentje voor Bonque lijkt mij het artikel op molblog net iets makkelijker te lezen en iets breder qua oriëntatie...

 

Tja, er is verschil tussen een journalistieke benadering en de collectiviteit van een forum. Maar HL is een prima vliegenvanger die soms journalistiek relevante informatie oplevert. Al worden sommige mensen erg nerveus wanneer de diverse varianten van backlinking besproken worden. Google heeft daar zo ideeën over, maar ook gemeenschappen (zoals HL) en professies (zoals marketing) moeten hun eigen balans vinden tussen promotionele activiteit en het onderling delen van informatie.

 

Artikelmarketing die primair dient om de zoekresultaten in Google op te stuwen, is niet opbouwend. Een constructieve bijdrage aan forums die gepaard gaat aan commercieel interessante backlinks is van een heel andere orde. En dan zijn er ook nog mensen die helemaal niks om backlinks geven.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
. Een constructieve bijdrage aan forums die gepaard gaat aan commercieel interessante backlinks is van een heel andere orde.

 

Als dat je doel is moet je niet op dit soort fora gaan zitten.

 

Nieuw inzicht: wat mij betreft schaffen we links in de signature helemaal af en vervangen deze door 1 duidelijke link naar de eigen profielinfo, want het knopje is kennelijk lastig vindbaar. Met een beetje aanpassing en uitbreiding van die info moet dat voor iedereen voldoende contactinformatie bevatten. Zijn we gelijk van de hele backlink en sig discussie af :)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Zijn we gelijk van de hele backlink en sig discussie af :)

 

Er was een signatuur-discussie onder Admins (die effectief gederailleerd is) en dit is een topic over artikelmarketing en linkspam, dus laten we beide sporen gescheiden houden. Anders snapt niemand er nog wat van. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er was een signatuur-discussie onder Admins (die effectief gederailleerd is) en dit is een topic over artikelmarketing en linkspam, dus laten we beide sporen gescheiden houden. Anders snapt niemand er nog wat van. ;)

 

Ah, mea culpa. Ik dacht dat dat een openbare discussie was geweest. I'll keep my mouth shut: admins and NSA only :)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.