Ik heb de volgende vraag; in november 2012 hebben wij een genset (generator set om reefer containers te koelen, welke onder een chassis gemonteerd wordt) gekocht.
Aankoopbedrag € 13.500,-.
Nu 1,5 jaar later is de generator kapot, kosten reparatie € 3.690,-.
Mij lijkt het onredelijk dat ik dit moet betalen, maar volgens het bedrijf is de garantietermijn van 1 jaar verstreken.
Het is toch zo dat bij een deugdelijk product er vanuit gegaan mag worden dat deze langer meegaat dan 1,5 jaar en derhalve deze gerepareerd moet worden voor kosten van verkoper?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hans@scl-bv.com
hans@scl-bv.com
Ik heb de volgende vraag; in november 2012 hebben wij een genset (generator set om reefer containers te koelen, welke onder een chassis gemonteerd wordt) gekocht.
Aankoopbedrag € 13.500,-.
Nu 1,5 jaar later is de generator kapot, kosten reparatie € 3.690,-.
Mij lijkt het onredelijk dat ik dit moet betalen, maar volgens het bedrijf is de garantietermijn van 1 jaar verstreken.
Het is toch zo dat bij een deugdelijk product er vanuit gegaan mag worden dat deze langer meegaat dan 1,5 jaar en derhalve deze gerepareerd moet worden voor kosten van verkoper?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag