• 0

bedrijf uitgeschreven - overzicht kwijt

al googelend ben ik hier terecht gekomen, en ik hoop dat jullie me de goede richting uit kunnen helpen.

 

Ik ben door diverse omstandigheden in een burnout terecht gekomen. Ik heb toen een aantal zaken uit handen gegeven, waaronder mijn administratie, maar hierdoor ben ik nu het overzicht totaal kwijt. Ook heeft degene die mijn administratie heeft gedaan ernstig verzaakt.

 

Het blijkt dat de aangiftes bijna een jaar lang niet voor mij gedaan zijn. Ook is een verhuizing niet doorgegeven bij de KvK. Blijkbaar is er een brief geweest van de KvK waartegen bezwaar aangetekend kon worden. Ik heb vandaag een kopie van die brief ontvangen en de bezwaartermijn is nu verlopen. Hoe het precies met de belastingdienst zit weet ik op dit moment niet.

 

Ik heb in de afgelopen maanden nog wel gefactureerd aan 1 opdrachtgever. Deze opdracht loopt in elk geval nog door tot september dit jaar. Er heeft een aantal maanden (op mijn kosten) een invaller op die opdracht gedraaid waardoor ik deze klant heb kunnen behouden. Mijn gezondheid is nog steeds niet goed en meer dan deze opdracht zit er voor mij voorlopig niet in.

 

Ik heb allereerst geeist dat ik mijn boekhouding terug krijg zodat ik zelf de regie weer terug krijg. Maar welke stappen moet ik verder ondernemen? Heb ik in de afgelopen maanden illegaal gefactureerd? Wat staat me te wachten? Is er iemand die me op weg kan helpen met een goed advies?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste,

 

Allereerst welkom op HL, overzicht verkrijgen is inderdaad wel handig als ik het zo lees, als ik je verhaal even mag samenvatten zijn er een aantal grote problemen.

 

1. Je bent uitgeschreven uit de Kamer van koophandel en kunt dat niet meer middels een bezwaar terugdraaien omdat de bezwaartermijn op het besluit dat je uitgeschreven zou worden is verlopen.

2. Je weet niet zeker of je btw nummer nog actief is en of je nog wel met btw mag factureren.

3. je weet niet welke btw aangiftes er wel of niet gedaan zijn in het afgelopen jaar.

4. je moet je administratie weer op orde krijgen.

 

Als ik nog vragen mis stel ze dan zelf nog even apart of het komt in het verloop van dit draadje wel aan de orde.

 

Ik zou met de btw situatie beginnen en gewoon met je btw nummer in de hand de belastingdienst bellen en vragen welke aangiften er nog gedaan moeten worden en of het nummer nog steeds actief is.

 

Bij de kvk zou ik gewoon even kijken of er niet alsnog een bezwaar mogelijk is na uitleg van de situatie en anders gewoon je bedrijf opnieuw inschrijven, je bent immers nog actief, zouden ze je willen weigeren dan zou ik vragen om een schriftelijke weigering van inschrijving. maar het lijkt mij dat je hooguit wat extra vragen verwachten bij inschrijving maar daar kan je je waarschijnlijk ook op voorbereiden of als je de vragen niet direct kan beantwoorden, vragen of je daarop terug mag komen en ze je daarna alsnog inschrijven.

 

Uiteraard behoor je je administratie terug te krijgen, maar ik zou ook voor jezelf even kijken hoeveel je (eenvoudig) kan reconstrueren, misschien heb je dan de rest niet accuut nodig om de zaak op orde te krijgen. Je zult bijvoorbeeld alle verkoopfacturen nog wel hebben en met 1 opdrachtgever heeft hij ze anders nog wel..

Voor inkoopfacturen kan je mogelijk via bankafschriften herleiden wat er allemaal is uitgegeven. De bankrekening is altijd wel een goede leidraad voor een kleine eenvoudige onderneming, want uiteindeljik loopt daar 99% van de administratieve handelingen overheen want er moet bijna altijd wat betaald worden of ontvangen bij een administatieve handeling.

Door eerst zelf proberen enig inzicht te krijgen op basis van je bankafschriften kun je ook beter overzien waar de gaten zitten en je specifiek daar op richten ipv met een continue onrustig gevoel te lopen dat je administratie niet compleet is maar je niet precies weet wat mist.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost, het gaat om een eenmanszaak.

 

Het afgelopen weekend heb ik in elk geval mijn administratie teruggekregen. Ben alles eerst maar eens gaan sorteren zodat ik vandaag of morgen in elk geval alle BTW aangiftes kan doen.

 

Het is een beetje een warboel, ik kan me steeds maar vrij kort concentreren dus ik schiet niet zo heel hard op.

Ik zou graag iemand inschakelen die het met me naloopt en die ook de fiscale gevolgen van het e.e.a. goed kan overzien. Waar vind ik zo iemand?

Link naar reactie
  • 0

Heftige situatie hoor, goed dat je de eerste stappen hebt genomen om deze situatie weer onder controle te krijgen.

Misschien goed om hier te plaatsen in welke regio je zit. Er is wellicht een HL lid in de buurt met kennis van zaken die je een stukje op weg kan helpen.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.