Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Christine
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen gaat volgens mij niet alleen over milieu en armoede, maar ook over vrijheid van meningsuiting. Een aantal ondernemers en bedrijven klaagt nu over het feit dat Saoedi Aarabië sancties tegen ons land treft vanwege uitlatingen van meneer Wilders. Wat je ook vindt van Wilders, hij mag zijn mening uiten over de religie van een ander en hij mag zijn mening uiten over vrijheid van meningsuiting in andere landen (ok, het was een beetje dom van hem om de Saoedische vlag op zijn sticker te zetten).
Wat vinden wij als "kleine ondernemers" van zoiets? Vinden wij dat mensen zich vrij moeten kunnen uiten over de staatsreligie van een ander land en accepteren we de reactie van dat land? Of moeten we een stukje vrijheid van meningsuiting inleveren om onze handelsbelangen niet te schaden?
Om de discussie niet over Wilders te laten gaan, zie de vraag als een vraag van mij of ik morgen stickers mag plakken dat de Russisch Orthodoxe kerk niet deugt en dat meneer Poetin nu met acties dreigt. Of zoiets.