• 0

Welke marketingtools inzetten?

Beste ondernemers,

 

Onlangs ben ik een webshop begonnen in scheerartikelen. De basis daarvan is dat ik goede inkoopkanalen heb, een breed assortiment heb en ondernemersdrang bezit. Ik ben fulltime hiermee bezig en de afgelopen maanden heb ik dus ook volledig besteed aan het inrichten van de webshop. Nu de shop online is wil ik me uiteraard gaan focussen op marketing van de shop met als doel de shop naamsbekendheid geven en omzet genereren. Via verschillende sites heb ik wat advertenties geplaatst, ben ik heel veel bezig met SEO en gaat deze week mijn google-ads live.

 

Maar omdat ik niet wil blijven wachten totdat mensen naar mijn site komen maar zelf ook bezig wil blijven met marketing wil ik toch graag tips over wat ik verder nog kan doen. Ik heb een twitteraccount aangemaakt en uiteraard een facebookpagina maar wat zou bijvoorbeeld de extra toegevoegde waarde zijn om in omringende plaatsen te gaan flyeren bijvoorbeeld?

 

Ook lees ik veel over het starten van een blog en linkbuilding maar hoe pak je zoiets aan?

 

Alvast bedankt voor de antwoorden en tips!

 

 

[mod edit: door TS aangepaste titel ververst zodat ook de titels van de reacties wijzigden]

www.goedkoopscheren.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

@FDV1, allereerst welkom op Higherlevel!

 

 

De topictitel is was "Wel bezoekers, geen extra omzet" maar dit sluit totaal niet aan bij de inhoud van je post?

 

Jouw titelkeuze lijkt te impliceren dat je wel bezoekers heb maar dat deze niet kopen. Dan moet je dus niet meer bezoekers gaan trekken, maar eerst uitzoeken of er iets aan de conversie te verbeteren valt

 

 

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

@FDV1, allereerst welkom op Higherlevel!

 

 

De topictitel is "Wel bezoekers, geen extra omzet" maar dit sluit totaal niet aan bij de inhoud van je post?

 

Jouw titelkeuze lijkt te impliceren dat je wel bezoekers heb maar dat deze niet kopen. Dan moet je dus niet meer bezoekers gaan trekken, maar eerst uitzoeken of er iets aan de conversie te verbeteren valt

 

 

 

Bedankt voor je feedback. Ik heb de topictitel aangepast naar een wat passender tekst.

 

Het gaat me expliciet om de manier waarop ik het beste reclame kan maken. Zoals ik omschreven heb ben ik hier zelf ook over na aan het denken maar zou ik toch graag ook feedback willen op de huidige manier van adverteren en tips voor het uitbreiden hiervan.

www.goedkoopscheren.com

Link naar reactie
  • 0

Hier in de buurt is er een kapper 'oude stijl'.

 

Ook scheren en zo met de nodige show en attributen. En dat blijkt wel goed aan te slaan.

 

Misschien kan je samenwerken met kappers om zo wat inhoud op je twitter en fb te krijgen?

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Aangezien marketing ook te maken heeft met het uitstralen van vertrouwen, zou ik je voorwaarden conform de Wet Koop op Afstand maken. 7 dagen retourneringsrecht is te kort en de verzendkosten mag je bij terugbetaling niet in mindering brengen.

Link naar reactie
  • 0

De naam van de website suggereert dat het gebodene vooral goedkoop is.

Even googlelen leert, dat de prijzen niet echt scherp zijn.

 

De producten, die jij aanbiedt zijn allemaal "standaard" die op vele adressen te verkrijgen zijn.

Om echte omzet te genereren zal je dus aandacht moeten besteden aan het onderscheidend vermogen.

Als de prijzen echt lager zijn dan alle andere aanbieders, zal de kans op omzet aanzienlijk groter worden.

 

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

De naam van de website suggereert dat het gebodene vooral goedkoop is.

Even googlelen leert, dat de prijzen niet echt scherp zijn.

 

De producten, die jij aanbiedt zijn allemaal "standaard" die op vele adressen te verkrijgen zijn.

Om echte omzet te genereren zal je dus aandacht moeten besteden aan het onderscheidend vermogen.

Als de prijzen echt lager zijn dan alle andere aanbieders, zal de kans op omzet aanzienlijk groter worden.

 

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

De naam van de website suggereert dat het gebodene vooral goedkoop is.

Even googlelen leert, dat de prijzen niet echt scherp zijn.

 

De producten, die jij aanbiedt zijn allemaal "standaard" die op vele adressen te verkrijgen zijn.

Om echte omzet te genereren zal je dus aandacht moeten besteden aan het onderscheidend vermogen.

Als de prijzen echt lager zijn dan alle andere aanbieders, zal de kans op omzet aanzienlijk groter worden.

 

Er is veel concurrentie inderdaad en het gaat voornamelijk om onderscheidend vermogen. Op prijs komt shop sowieso mee met de goedkoopste van Nederland. Uiteraard hoort er ook service bij en snelle levering wat tegenwoordig als standaard wordt verwacht van de consument. Op dit moment is alleen de shop online zonder veel toegevoegde dingen. Er komen echter nog wat aspecten bij wat niet alleen op verkoop is gericht. Zo te denken aan een weblog gelinkt aan de shop wat niet winstgevend moet zijn maar juist informatief. Puur wat de mensen willen weten in plaats van willen kopen. Gratis informatie wat er toe doet. Dit is één van de punten waar ik me in wil gaan onderscheiden. Alleen een product aanbieden en hopen op klanten is niet genoeg.

 

Daarom ook niet mijn vraag wat er mis is met de huidige opzet, maar wat ik toe moet voegen aan het geheel. Alle kritiek is welkom, zowel het positieve als negatieve.

www.goedkoopscheren.com

Link naar reactie
  • 0

Ga eens op de stoel van een potentiele klant zitten en vraag je af waar (en vooral waarom) je op een bepaald adres gaat kopen. Een blog is altijd mooi, vooral als de inhoud er toe doet. Hierdoor zal je zeker meer bezoekers op je site krijgen.

Probleem is, dat je "standaard" merk artikelen aanbiedt. Dan is naast de prijs eigenlijk alleen een exceptionele service een argument om te kopen. (bijvoorbeeld niet goed, geld terug)

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.