• 0

Een paar vliegen in één klap

Inspelend op wat threads, gedachtespinsels en doelstellingen die hier rond zweven wil ik wel wat doen voor higherlevel maar dan wel zien of daar draagvlak voor is.

 

Ik wil inspelen op het volgende:

1. Een eerste jaars student die spontaan om een ondernemersplan vraagt zodat ie even kan scoren. Prima, maar de energie die hij er in moet steken om het een beetje zijn verhaal te laten worden, kost volgens mij net zoveel tijd als dat hij even een structuurtje pakt en zelf wat in elkaar timmert. Lijkt me wijzer. Je volgt tocht niet voor niets zo'n opleiding!

 

2. Ik zie veel ideeën die als eerste indruk direct al niet haalbaar zijn maar toch willen we hier aanmoedigen om door te denken. Ook hier mis ik weer een kort structuurtje:

Ideeomschrijving, wat is innovatief, wie is de doelgroep, wie betaalt hoeveel en wanneer etc..

 

3. Higherlevel wil graag meer doen op dit platform voor de ondernemers om ze verder te helpen. 25/2 is daar al een bijeenkomst voor gepland.

 

4. Ik heb het wel naar me zin hier. Vind met name idee generatie/ brainstormen en vervolgens weer ideeën te ventileren leuk. Net zolang tot we ergens komen:-) Maakt niet uit waar:-) Gevaar is alleen dat idee generatie enigszins afgeschermd dienen te worden. Alle ideeén staan hier aan de hemel bloot. Dat is voor de prille begin niet erg, wel zodra het allemaal wat uitgekristalleerd is en concreter wordt.

 

Nou zo zijn er nog wel wat dingen die ik hier tegen kom.

 

Stel nou dat we het volgende eens uitproberen.

 

Op mijn website www.moreresults.nl heb ik een aantal online workshops aangemaakt. Workshops waar een pril idee tot een concreet ondernemersplan omgezet kan worden.

 

Eén van de workshops heet in dit geval "Businessplan online workshops higherlevel". Mijn idee is om daar een plan uit te werken waarin we een online workshop dienst gaan aanbieden die al of niet als verlenging van higherlevel kan gaan dienen. Doel is wel dat dit op één of andere manier een betaalde dienst wordt. Of dat nou van de ondernemers zelf komt, of van een subsidie potje, maakt me niet uit, gaat er om dat we even testen of dit wat is. Ik zag bijvoorbeeld ook een site waar je kant en klare ondernemersplannen voor 50 eruo kunt kopen. Dan wil je toch wel een online workshop volgen voor hetzelfde geld?

 

Goed, laat me weten wat je er van vind. Nogmaals de workshop is aangemaakt, je kunt er zo heen vliegen. Misschien kunnen er een paar eens registeren even kijken en al of niet mee doorgaan.

 

Ik hoor het wel,

 

Raun, ben je daar? Ik stel voor dat je hier aan mee doet, heb je ook gelijk een ondernemersplan:-)

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb je enrolled.

 

Hiermee wordt gelijk duidelijk dat niet iedereen zomaar iedere workshop kan volgen.

 

Ik kan je ook als coach rechten geven,. Dan zou jij bij wijze van spreken die workshop verder inhoud kunnen geven.

 

Voor de goede orde, staat nog weinig in, gaat om het idee.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

het concept is duidelijk en ziet er opzich goed uit.

 

je wil hier dus een workshop schrijven waarin mensen een businessplan leren te schrijven? op zich zeker geen slecht plan. veel mensen zouden hier denk ik behoefte aan hebben als het geen vermogen kost.

 

op zich een snelle en effectieve manier om bij te leren.

 

ik ben positief.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

het concept is duidelijk en ziet er opzich goed uit.

 

je wil hier dus een workshop schrijven waarin mensen een businessplan leren te schrijven? op zich zeker geen slecht plan. veel mensen zouden hier denk ik behoefte aan hebben als het geen vermogen kost.

 

op zich een snelle en effectieve manier om bij te leren.

 

ik ben positief.

 

Ik wil het niet alleen gaan doen. Ik wil het platform gaan beheren en workshops initiëren. Ik kan een onbeperkt aantal coaches/trainers./adviseurs workshops laten begeleiden.

 

Het begeleiden van een workshop kost feitelijk net zoveel als het beantwoorden van discussies op dit forum:-)

 

Het mag inderdaad niet te duur zijn. Misschien zit ik te laag als ik 49 euro per deelnemer vraag voor het uitwerken van een businessplan. Betaling geschiedt per paypal, of gewoon een faktuur.

 

Voor ieder plan maakl ik van mij part een workshop aan. Geen punt, wil wel tot een goede template komen. Een template met een structuur, waardoor een deelnemer kan beginnen met het ibeantwoorden van vragen. Vervolgens wordt verder advies gegeven.

 

Vind je van de prijs stelling? Kunen we op een andere manier ergens budget vandaan halen?

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ha, ik ben binnen (geweest). Gaaf. Een afgeschermde omgeving om met een kleine groep businessplannen te bespreken. Samen businessplannen maken gaat denk ik net iets te ver, al helemaal omdat je er met goed fatsoen geen geld voor kan vragen, maar business plannen "bespreken" zit ik helemaal zitten.

 

Stel ondernemer heeft een plan. Wil dat "en petit commitee" bespreken. Maakt een workshop aan, nodigt 2 of 3 ondernemers uit (door ze een sleutel te geven) om zijn/haar plan te bespreken en GO, daar ga je, zonder dat je plan voor de hele wereld op straat ligt.

 

Eigenlijk zouden we het gewoon een keer uit moeten proberen.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het idee van een afgeschermde omgeving is top. Maar ik denk ook dat geld ervoor vragen te ver gaat. Zo gauw je geld gaat vragen verwacht iemand ook een tegenpresatie. Die tegenprestatie kun je niet garanderen.

Link naar reactie
  • 0

Perry,

 

Gaaf om te zien dat je enthousiast bent voor HL en dat je dit al zodanig inspireert. Ik ben bezig om 25/2 te organiseren, maar ik moet toegeven dat ik over hoe nu verder met HL, InnovatieSquad e.d. het even niet meer weet.

 

Je idee lijkt mij erg goed, zelfs zonder dat ik al gekeken heb ;) : ik merk ook regelmatig in HL dat iemand graag wat wil zeggen, maar dit niet durft, omdat natuurlijk de rest van de wereld ook mee zit te kijken of kan kijken.

 

Een afgeschermde ruimte is dan een goed idee. Of dit nou direct door HL wordt aangeboden of dat jij dit apart doet, dat is mij nu even om het even.

 

Mm...laat ik het hier bij laten. Denkwerk nodig (zei Jerommeke). Maar is goed idee, zowiezo !

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Lijkt me dat ik het dan maar gewoon in de lucht ben.

 

Helemaal gratis is toch wat jullie willen horen,

 

Prima, helemaal voor niets je eigen workshop online om een ondernemersplan te maken of in een beperkte groep te kunnen klankborden.

 

Als je dan niet al te veel verwacht van mijn feedback:-) Valt iedere reactie die je op je plan krijgt ook weer mee;-)

 

Voor een gratis online workshop waar je ook nog eens met een goed door timmerd ondernemersplan vandaan komt moet je dus zijn op www.moreresults.nl

 

Leuk,

 

Perry

P.S. iedere hulp om het wat meer inhoud te geven zou ik natuurlijk wel op prijs stellen.

Link naar reactie
  • 0

Perry,

 

Een erg leuk initiatief.

 

Aangezien iedere onderneming een onderneming op zich is, lijkt het me zinvol om een lijst met kritische vragen te formuleren. De workshop kan gevuld worden met de toelichting op deze vragen en het voorleggen van casusposities.

 

Succes en ik blijf het volgen!

 

Avi

 

 

www.aimin.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Lijkt me dat ik het dan maar gewoon in de lucht ben.

 

Helemaal gratis is toch wat jullie willen horen,

 

Prima, helemaal voor niets je eigen workshop online om een ondernemersplan te maken of in een beperkte groep te kunnen klankborden.

 

Als je dan niet al te veel verwacht van mijn feedback:-) Valt iedere reactie die je op je plan krijgt ook weer mee;-)

 

Voor een gratis online workshop waar je ook nog eens met een goed door timmerd ondernemersplan vandaan komt moet je dus zijn op www.moreresults.nl

 

Leuk,

 

Perry

P.S. iedere hulp om het wat meer inhoud te geven zou ik natuurlijk wel op prijs stellen.

 

ik ben het niet eens met de anderen over het feit dat het gratis moet zijn. als je elders wil leren hoe je een business plan kan maken, dan kost het je een fortuin.

 

stel, je maakt het 1,50 (bijvoorbeeld via Paypal of als het goed loopt via SMS). dan leer je een business plan schrijven voor slechts 1,50. wie wil dat nou niet? als dat goed loopt, dan kun je eventueel uitbreiden met meerdere workshops e.d.

 

gratis zou het naar mijn mening niet hoeven zijn.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

1,50 was gewoon even een ondoordacht bedrag. 5 euro of 10 euro is misschien beter.

 

het is voor iedereen te betalen, ook voor studenten, en als je enigszins kwaliteit biedt, dan komen mensen toch wel terug.

 

stel je doet het gratis, en het loopt supergoed, dan is het nogal stom als je het opeens betaald gaat maken. nu niet.

 

ik denk altijd: leg de lat hoog, hij kan altijd lager zonder dat mensen er moeite mee hebben. andersom is dat niet zo. mensen hebben een hekel aan gratis services die geld gaan kosten.

 

als het niet loopt kun je het altijd nog gratis maken.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

er zijn m.i. twee doelgroepen:

1. degenen die een gratis hulp bij het ontwikkelen van hun businessplan willen;

2. degenen die bereid zijn in hun toekomst te investeren.

 

De gratis hulp wordt feitelijk al geboden op higherlevel;

de betaalde kan worden geboden middels moreresults en alle concullega's van moreresults.

 

verschillende doelgroepen vergen verschillende aanpak.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Nou weet je wat,

 

Ik vind het gewoon leuk om te gaan doen. Begrijp ook dat ik er niet direct geld voor kan vragen, doch als je een beetje ondernemer ben, begrijp je dat het eigenlijk niet kan. Je gaat toch niet de hele dag mailtjes op workshops staan de beantwoorden zonder dat je daar betaald voor krijgt?

 

Klopt!

 

Toch doe ik het omdat ik het gewoon leuk vind om te zien hoe prille ideeën omgezet kunnen worden tot concrete businessplannen en weet wat het is om veelal zonder geld iets te moeten opstarten.

 

Stel voor dat ik het aan de deelnemers zelf over laat. Heb dan ook een donatie button op mijn website gezet. Voor de goede orde, dat gaat uiteraard niet naar giro 555:-) Hiermee onderscheid je ook gelijk de goede ondernemers:-) Een goede ondernemer doneert vroeg of laat ooit wel eens:-)

 

Wie wil dat eens testen? Wil wel eens zien of het werkt:-)

 

Perry

www.moreresults.nl

online businessplan workshops

Link naar reactie
  • 0

Het idee van een afgeschermde omgeving is top. Maar ik denk ook dat geld ervoor vragen te ver gaat. Zo gauw je geld gaat vragen verwacht iemand ook een tegenpresatie. Die tegenprestatie kun je niet garanderen.

 

Wat heb je dat mooi verwoord Dortmunt. Helemaal waar. Reusje erbij. :D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

WAt betreft "GRATIS", ben ik van mening dat "hulp" van ondernemers aan ondernemers op HigerLevel gratis moet zijn. De functionaliteit die Perry aanbied hoeft naar mijn mening helemaal niet gratis te zijn. Er zal wel een directe relatie tussen prijs en gebruik zijn, maar het is volledig aan Perry welke prijs hij daarvoor vraagt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het idee van een afgeschermde omgeving is top. Maar ik denk ook dat geld ervoor vragen te ver gaat. Zo gauw je geld gaat vragen verwacht iemand ook een tegenpresatie. Die tegenprestatie kun je niet garanderen.

 

Wat heb je dat mooi verwoord Dortmunt. Helemaal waar. Reusje erbij. :D

 

Ik kan een ruimte garanderen waarin je aan een aantal vertrouwens personen kunt uitnodigen om een plan uit te werken c.q. kunt klankborden zonder dat de hele wereld mee luistert en zonder dure 1 op 1 gesprekken te hoeven hebben.. Het is aan de initiatief nemer zelf wie er aan mag deel nemen. Dat hoef ik dus niet te zijn. Vind het wel leuk als ik ook uitgenodigd wordt. Maar blijft verder beschermd.

 

Tijdelijk een vergader ruimte huren kost toch ook geld! Doch nogmaals, ik bied het voorlopig gratis en voor niets aan! (puur om het uit te proberen en vorm te geven. Het zou misschien zo moeten zijn dat deelnemers zich op den duur gaan schamen dat ze dit allemaal voor niets krijgen):-) Ik denk dat dan het moment is gekomen om wat geld te gaan vragen.

 

Voor de goede orde ik wil ook ondernemers(consultants/adviseurs) de mogelijkheid geven om daar zelf online workshop te gaan geven. Workshops waar zij zelf weer geld mee kunnen verdienen. Paypal connectie is er al:-)....

 

Perry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.