• 0

Mag je zomaar inkopen en doorverkopen?

Hallo,

 

Ik wil graag een webshop beginnen met een paar (ongeveer 3/4) merken voeding. Ik wil deze producten eerst gewoon zelf inkopen (niet bij de groothandel maar normaal als particulier) en vervolgens doorverkopen op de website. Het is merk-voeding. Mocht het later goed gaan lopen wil ik de producten in gaan kopen bij de groothandel.

 

Mijn vraag: Mag dit zomaar als ik een KvK nummer aanvraag en daarover uiteraard belasting afdraag? Ik bedoel hiermee eigenlijk of ik een "merk" zomaar mag doorverkopen zonder er zelf iets aan te doen, alleen doorverkopen?

 

Dank alvast voor het advies!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Thanks voor je antwoord. Met voeding is dat wel iets om rekening mee te houden. De producten die ik wil gaan verkopen zijn uiteraard goed en formeel getest etc. etc. Maar kun je jezelf juridisch oid beschermen wanneer je deze producten alleen doorverkoopt op één of andere manier?

 

Is er een manier om dit in te dekken? (misschien manier van verpakken of iets, ik weet het niet).

 

Iemand advies?

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij hebben we het toch over merk artikelen? Deze wil iemand importeren terwijl naar alle waarschijnlijkheid geen toestemming hebben van de merkenrecht houder. Hierbij maakt zakelijk of particulier bij grotere hoeveelheden echt niet uit!

 

Zolang jij de goederen in het vrije verkeer koopt mag je er bijna altijd mee doen wat je wilt.

 

Echter zodra je ergens de douane passeert gaan er veel meer zaken meespelen!

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik uit de voorgaande discussie kan opmaken gaat het dus over baby voeding, die via een website aan particulieren in de Far East verkocht gaat worden.

 

Hiermee wordt de goederenstroom aan alle regelgeving en controles onttrokken.

Zolang deze stroom een zeer beperkte omvang heeft, zal die waarschijnlijk onder de radar blijven.

Wordt het volume van enige betekenis, dat zal je aan alle regels en controles moeten voldoen.

Daarmee is dit dan (denk ik) einde handel.

 

Ik zou er dan dus ook niet aan beginnen.

 

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Ok ;) onder andere babyvoeding maar had ook andere dingen in gedachte maar als ik lees dat het haast niet mogelijk is, dan geef ik het op. Ander idee proberen ;)

 

Je krijgt halve antwoorden op halve vragen. Het hele plannetje is een beetje halfbakken. Ik sluit daarom dit topic en suggereer dat je het opnieuw probeert met een iets meer doordacht initiatief.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.