Ik wil in oktober mijn eigen recruitmentbureau op starten. Recent heb ik een gesprek gehad met een mogelijke investeerder. Ik wil hier toetsen of het voorstel dat ik richting deze persoon wil versturen haalbaar is.
Mijn doelstelling: (uiteindelijk) 60% van de aandelen in mijn bezit
Naar aanleiding van het gesprek heeft hij het volgende idee:
[*]Kosten van het 1ste jaar verdelen naar ratio van de aandelenverhouding
Voorbeeld:
Indien de kosten van 1ste jaar €80.000 zijn en ik wil 60% van de aandelen:
[*]Persoonlijke investering: €48.000,-
[*]Investeerder: €32.000,-
Ik kan mij niet vinden in bovenstaande en wil een aangepast voorstel versturen. Ik denk aan onderstaande:
[*]Persoonlijke investering: €20.000,- (60%)
[*]Investeerder: €13.333,- (40%)
Lening aan BV van €46.667,- door investeerder.
Investeerder wil een maximale mangement fee zodat ik de BV niet leeg kan roven.
Vragen:
[*]Is de constructie die ik voor wil stellen haalbaar/mogelijk?
[*]Heeft er iemand een voorstel mbt de terugbetalingregeling richting leverancier zonder in liquide problemen te komen? Bijvoorbeeld terugbetaling indien er €200.000,- eigen vermogen is?
[*]Bestaat de managementfee uit mijn loonkosten? Zo ja, Ik neem aan dat dit inclusief werkgeverslasten is?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Nickname
Nickname
Ik wil in oktober mijn eigen recruitmentbureau op starten. Recent heb ik een gesprek gehad met een mogelijke investeerder. Ik wil hier toetsen of het voorstel dat ik richting deze persoon wil versturen haalbaar is.
Mijn doelstelling: (uiteindelijk) 60% van de aandelen in mijn bezit
Naar aanleiding van het gesprek heeft hij het volgende idee:
[*]Kosten van het 1ste jaar verdelen naar ratio van de aandelenverhouding
Voorbeeld:
Indien de kosten van 1ste jaar €80.000 zijn en ik wil 60% van de aandelen:
[*]Persoonlijke investering: €48.000,-
[*]Investeerder: €32.000,-
Ik kan mij niet vinden in bovenstaande en wil een aangepast voorstel versturen. Ik denk aan onderstaande:
[*]Persoonlijke investering: €20.000,- (60%)
[*]Investeerder: €13.333,- (40%)
Lening aan BV van €46.667,- door investeerder.
Investeerder wil een maximale mangement fee zodat ik de BV niet leeg kan roven.
Vragen:
[*]Is de constructie die ik voor wil stellen haalbaar/mogelijk?
[*]Heeft er iemand een voorstel mbt de terugbetalingregeling richting leverancier zonder in liquide problemen te komen? Bijvoorbeeld terugbetaling indien er €200.000,- eigen vermogen is?
[*]Bestaat de managementfee uit mijn loonkosten? Zo ja, Ik neem aan dat dit inclusief werkgeverslasten is?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46466-voorstel-richting-investeerder/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag