Ik wil dit toch es delen, het druist zo tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in. Volgens mijn rechtsbijstand ben je als ontvanger van facturen of beschikkingen altijd zelf verantwoordelijk voor het niet ontvangen…..in ons geval: de post ontkent eigenlijk ons gba adres. Daardoor komt een groot deel van officiële post niet aan. Ellende….
Zo is vorig jaar de factuur van HBD niet aangekomen. Wel ontving ik een herinnering met extra kosten, ik wil deze extra kosten niet betalen want ik heb geen factuur gehad. Dus dat heb ik laten weten, met de uitleg over de postproblemen, een alternatief adres voor de factuur en het verzoek het anders even te mailen.
Kennelijk hebben ze 2 maanden erna (mijn mail was wel ontvangen, heb ik bevestiging van maar ik kreeg verder geen antwoord) wederom een factuur gestuurd die wederom niet aangekomen is.
Daarna Flanderijn in geschakeld, ik weer voorgelegd dat ik geen factuur heb gehad en wil betalen op een factuur (immers nodig voor boekhouding).
Dit leidde vandaag tot een dwangbevel en een rechtsbijstand die mij dus vertelde dat ik verantwoordelijk ben voor de niet ontvangen factuur. Ze adviseerden mij te betalen omdat ik geen poot heb om op te staan. Vet balen want nu staat er weer 150 euro extra bij.
Ik heb het betaald, al is het maar omdat ik echt geen tijd heb voor al dit gedoe. Baal wel dat ik niet eerder heb betaald, de factuur gaat nooit meer komen, oh wee als de boekhouder gaat zeiken dan ontplof ik.
Maar de rechtsbijstand gaf aan dat je dat dus allemaal zelf moet bijhouden. Je weet dat HBD een heffing stuurt ( nu niet meer natuurlijk) en dus moet jij erachter aan als je niets hebt gehad. Maar ik weet toch niet wanneer wie wat stuurt? Ik ben in maart 2013 gestart, hoe weet ik dan dat ik in juli een factuur had moeten krijgen.
Sorry voor het lange verhaal, rechtsbijstand gaf nog wel aan dat het verstandig is een zaak tegen postnl te beginnen. en dat ik kan proberen daar de extra kosten te verhalen, maar ja had ik dat geweten had ik destijds gewoon die 6 euro van de herinnering erbij betaald natuurlijk! Dan had het niet zo hoeven oplopen. neem aan dat postnl dat dan ook aanhaalt!
Voor ons betekent dit dus dat wij alle herinneringskosten die wij regelmatig krijgen, dus zullen moeten betalen, ik vind dat eigenlijk niet te verkroppen. Ik weet niet wanneer iemand een factuur gaat sturen. En ook belangrijke post van de bank bijv komt vaak niet aan. Die bellen gelukkig altijd en dan lost het wel weer op, dat doen de meesten overigens. Dit is de eerste keer dat het zo escaleert, dat een eenvoudige factuur niet gestuurd wordt…
Fijn even van je afschrijven….. ik neem mijn verlies maar…. zaak tegen postnl doe ik alleen als het onder de verzekering valt! En nu even niet, ik heb nul tijd.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Stoffenwinkel
Stoffenwinkel
Ik wil dit toch es delen, het druist zo tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in. Volgens mijn rechtsbijstand ben je als ontvanger van facturen of beschikkingen altijd zelf verantwoordelijk voor het niet ontvangen…..in ons geval: de post ontkent eigenlijk ons gba adres. Daardoor komt een groot deel van officiële post niet aan. Ellende….
Zo is vorig jaar de factuur van HBD niet aangekomen. Wel ontving ik een herinnering met extra kosten, ik wil deze extra kosten niet betalen want ik heb geen factuur gehad. Dus dat heb ik laten weten, met de uitleg over de postproblemen, een alternatief adres voor de factuur en het verzoek het anders even te mailen.
Kennelijk hebben ze 2 maanden erna (mijn mail was wel ontvangen, heb ik bevestiging van maar ik kreeg verder geen antwoord) wederom een factuur gestuurd die wederom niet aangekomen is.
Daarna Flanderijn in geschakeld, ik weer voorgelegd dat ik geen factuur heb gehad en wil betalen op een factuur (immers nodig voor boekhouding).
Dit leidde vandaag tot een dwangbevel en een rechtsbijstand die mij dus vertelde dat ik verantwoordelijk ben voor de niet ontvangen factuur. Ze adviseerden mij te betalen omdat ik geen poot heb om op te staan. Vet balen want nu staat er weer 150 euro extra bij.
Ik heb het betaald, al is het maar omdat ik echt geen tijd heb voor al dit gedoe. Baal wel dat ik niet eerder heb betaald, de factuur gaat nooit meer komen, oh wee als de boekhouder gaat zeiken dan ontplof ik.
Maar de rechtsbijstand gaf aan dat je dat dus allemaal zelf moet bijhouden. Je weet dat HBD een heffing stuurt ( nu niet meer natuurlijk) en dus moet jij erachter aan als je niets hebt gehad. Maar ik weet toch niet wanneer wie wat stuurt? Ik ben in maart 2013 gestart, hoe weet ik dan dat ik in juli een factuur had moeten krijgen.
Sorry voor het lange verhaal, rechtsbijstand gaf nog wel aan dat het verstandig is een zaak tegen postnl te beginnen. en dat ik kan proberen daar de extra kosten te verhalen, maar ja had ik dat geweten had ik destijds gewoon die 6 euro van de herinnering erbij betaald natuurlijk! Dan had het niet zo hoeven oplopen. neem aan dat postnl dat dan ook aanhaalt!
Voor ons betekent dit dus dat wij alle herinneringskosten die wij regelmatig krijgen, dus zullen moeten betalen, ik vind dat eigenlijk niet te verkroppen. Ik weet niet wanneer iemand een factuur gaat sturen. En ook belangrijke post van de bank bijv komt vaak niet aan. Die bellen gelukkig altijd en dan lost het wel weer op, dat doen de meesten overigens. Dit is de eerste keer dat het zo escaleert, dat een eenvoudige factuur niet gestuurd wordt…
Fijn even van je afschrijven….. ik neem mijn verlies maar…. zaak tegen postnl doe ik alleen als het onder de verzekering valt! En nu even niet, ik heb nul tijd.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46657-factuur-niet-ontvangen-ontvanger-is-verantwoordelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag