• 0

Een bedrijf zoals 'Alex' starten

Beste leden,

 

Ik heb een vraag met betrekking tot het worden - maken van een `investeringsbank`. Ik ben zelf forex handelaar (ik handel in verschillende valuta en probeer hier winst uit te behalen) en heb over de periode van de afgelopen 24 maanden een resultaat van minimaal 3% rendement per maand.

 

Voor mijzelf gaat dit prima en dit is een gemiddeld, minimaal rendement van 42,5 procent op jaarbasis.

 

Nu zat ik rond te kijken op de site van Alex, een investeringsmaatschappij waar je je geld kunt parkeren en laten renderen. Mijn gedachte ging gelijk uit naar "hey, dat kan ik ook!". Mijn resultaten zijn dermate goed dat ik het gemiddelde jaarlijks rendement van Alex voorbijstreef.

 

Nu had ik wat opgezocht en moet je om bankier te zijn enkele certificaten behalen, maar, is dat dan ook echt alles om met geld van derden te kunnen handelen en deze mensen elk jaar een hogere rente te geven dan dat ze bij de abn / rabobank / ing krijgen?

 

Of zitten hier grote haken en ogen aan?

 

Met vriendelijke groet,

 

Collin43

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat je wil gaan doen is eigenlijk wat meneer Madoff zei dat 'ie aan het doen was, begrijp ik dat goed 8)

 

Ik vermoed dat je daar een vergunning voor nodig hebt. Als je even googlet op 'vergunning vermogensbeheer' komt zo'n beetje de hele AFM-site of je afgerend, ik denk dat je daar wel even zoet mee bent.

 

Waar ik verder benieuwd naar ben, hoe wil je het aanpakken? Delen mensen mee in de winst en hou jij x % van het vermogen (en delen mensen dus ook mee in het verlies?). Garandeer jij een minimum-rendement en alles wat je daarboven haalt is voor jou? Is het ook leuk als het niet om je eigen geld gaat, maar om dat van anderen? Lijkt me 'spannend', op zijn minst.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

. Ik ben zelf forex handelaar (ik handel in verschillende valuta en probeer hier winst uit te behalen) en heb over de periode van de afgelopen 24 maanden een resultaat van minimaal 3% rendement per maand.

 

Voor mijzelf gaat dit prima en dit is een gemiddeld, minimaal rendement van 42,5 procent op jaarbasis.

 

Nu zat ik rond te kijken op de site van Alex, een investeringsmaatschappij waar je je geld kunt parkeren en laten renderen. Mijn gedachte ging gelijk uit naar "hey, dat kan ik ook!". Mijn resultaten zijn dermate goed dat ik het gemiddelde jaarlijks rendement van Alex voorbijstreef.

 

Nu had ik wat opgezocht en moet je om bankier te zijn enkele certificaten behalen, maar, is dat dan ook echt alles om met geld van derden te kunnen handelen en deze mensen elk jaar een hogere rente te geven dan dat ze bij de abn / rabobank / ing krijgen?

 

Of zitten hier grote haken en ogen aan?

 

Met vriendelijke groet,

 

Collin43

 

Moest toch hieraan denken bij het lezen van je vraag. In hoeverre heb je geluk gehad de afgelopen 24 maanden, wat natuurlijk een vrij korte periode is.

 

En deze uitleg over Forex, geeft aan dat je snel geld kunt verdienen, en net zo snel weer kunt verliezen. :)

 

In hoeverre geef je zekerheid dat je winst behaald met € 25.000,00 die je voor mij heel misschien, eventueel zou mogen beleggen. Hoeveel geld betaal je terug na 24 maanden?

 

Link naar reactie
  • 1

Met kleine bedragen, zeg tot 25.000 kun je met forex idd een hoog rendement halen. Zeker als je bij zo;n broker zit met een slagboom van 200 tot 500 ::) keer.

 

Maar vrijwel iedereen verliest op den duur met forex op die manier. Zeker met geld van derden. 43% hou je ook geen 20 jaar vol. Met een kleine slagboom en max 12% per jaar, en daarvan 7% uitkeren zou kunnen.

 

Maar niemand gaat bij jou beleggen als je niet bekend bent.

 

 

edit: hefboom idd, lol, ik moet mijn Nederlands beter onderhouden :)

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat je daar een vergunning voor nodig hebt. Als je even googlet op 'vergunning vermogensbeheer' komt zo'n beetje de hele AFM-site of je afgerend, ik denk dat je daar wel even zoet mee bent.

 

Het opzetten van een beleggings- dan wel speculatiefonds valt helaas buiten de scope van Higherlevel, en dus gaat dit topic dicht.

 

Correctie: ik heb nog even gezocht en zie dat de meeste topics over dit onderwerp stranden op het advies om contact op te nemen met de AFM. Doe ik het topic bij nader inzien niet dicht. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

 

In hoeverre geef je zekerheid dat je winst behaald met € 25.000,00 die je voor mij heel misschien, eventueel zou mogen beleggen. Hoeveel geld betaal je terug na 24 maanden?

 

 

Uiteraard en misschien ten overvloede is bovenstaand een fictief voorbeeld.

Link naar reactie
  • 0

Ok, maar wat is jouw meerwaarde? Waarom zou ik voor jou kiezen in plaats van een gevestigde partij?

Wat is de meerwaarde van een copycat? Een goede copycat is succesvoller dan het origineel

 

Mijn resultaten zijn dermate goed dat ik het gemiddelde jaarlijks rendement van Alex voorbijstreef.

Uiteraard heeft TS nog geen meerjaren trackrecord en is er met alleen valuta geen strategische asset allocatie/risicospreiding. Een vergelijk met Alex gaat daarom misschien mank.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.