• 0

Postbus?

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Lique,

 

Mijn advies is kort: Niet doen!

 

1. Het kost geld (was vroeger 250 gulden per jaar, dus zal ergens rond 125 euro zijn nu...)

2. Het kost je op jaarbasis een veelvoud daarvan aan tijd en energie omdat je zelf je post moet gaan halen.

3. Mijn ervaring is dat er regelmatig post zoek raakt

4. Steeds meer correspondentie gaat digitaal en de tijd dat je een postbus moest hebben omdat je daarmee uitstraalde dat je een betrouwbaar bedrijf hebt, is gelukkig al enkele jaren voorbij.

 

De enige mogelijk, wat mij betreft, nog bestaande reden kan zijn dat je bestellingen per post laat bezorgen die je zsm nodig hebt, terwijl de gewone postbezorging bij jou pas laat in de middag is. Dan kun je tijdwinst boeken. In alle andere gevallen niet doen.

Het heeft meer nut om dat geld uit te geven aan een goede .nl domeinnaam. Dat is naar mijn bescheiden mening een betere (marketing)investering in onze huidige maatschappij. ;-)

 

Groeten

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik vind het wel makkelijk om pakketjes via de postbus te laten gaan. Heb je nooit meer dat je de koerier net misloopt en een dag moet wachten voor de volgende bezorgronde.

Link naar reactie
  • 0

Op zich wel handig hoor een postbus het ligt er natuurlijk aan hoeveel post je krijgt. Ik neem er zeker 1 mocht ik nog eens voor mijzelf beginnen alleen al met verhuizen is het een ramp om je adres overal in de computers goed te krijgen. Als je postbus je correspondentie adres is maakt het niet uit waar je heen verhuisd.

 

Ze kunnen de post vanuit je postbus ook 's morgens afleveren. Zie onderstaande url van tpg

http://www.tpgpost.nl/business/post_ontvangen/postbus/index.jsp

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Denise,

 

Heb je ook geïnformeerd naar de kosten van thuisbezorgen van Postbuspost? Volgens mij betaal je dan namelijk per keer dat ze hem komen brengen (dagelijks?) zoveel per kilometer en dat kan behoorlijk in de papieren lopen.

Met nog geen tien euro per maand (tekst TPG website) red je het dan helaas echt niet meer. :(

 

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik had dus toch besloten ook een postbus te nemen. Het agentschap zat 400 meter verderop dus kwam er elke dag sowiso langs. :)

 

Totdat TPG post vorig jaar besloot te gaan bezuinigen. De postbussen werden verplaatst naar een centraal punt op een moeilijk bereikbaar industrieterrein. Kost me zeker 20-30 minuten om daar naar toe te rijden om de post te halen. Daarnaast zit nu mijn postbus dus ook wekelijks helemaal vol met reclamerotzooi (zie ook eerdere draad). ::)

 

(Aangetekende) brieven met protest hebben helemaal geen enkele reactie opgeleverd behalve dat iemand aan de telefoniste heeft doorgegeven dat ze niets doen met de protesten :o. Ik heb zelden zo'n beroerde monopolist meegemaakt! Maarja, het postbusnummer staat wel op mijn briefpapier en in de bestanden van mijn relaties dus wat doe je? >:(

 

Kortom, ik zou nooit een postbus nemen!

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Okidoki heeft gelijk !

Het bedrijf waar ik twee jaar terug voor werkte maakte hetzelfde mee.

De postbus werd verplaats naar een industrieterrein met nog beperkte openingstijden ook.

Gevolg was dat de postbus maar een beperkt aantal keren werd geleegd, o.a. door thuiswerken, en veelvuldig helemaal vol met reclame zat >:(

Postbus is gewoon verleden tijd.

 

Voor het voor het adressen bestand heeft het weinig zin.

Daar staat vaak ook een telefoonnummer bij, lang niet altijd kun je bij een verhuizing binnen de gemeente grens je nummer behouden.

 

Verder kun je een verhuizing gebruiken om weer eens een mailing rond te sturen, dan passen mensen toch wel hun gegevens aan als ze je belangrijk genoeg vinden ;)

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een glazen pui. Kan geen brievenbus in :'( Dus dan maar een postbus. We hebben er verder weinig last van.

 

Anderzijds is een postbus (mits goed berijkbaar) voor thuiswerkerkers wel handig. Scheelt vreemde snuiters op de stoep als je er even niet bent.

 

De service rondom de postbus wordt rap afgebroken en status ontleen je er al helemaal niet aan.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Oké veel reacties :)

Ik werk inderdaad vanuit huis, daarom overweeg ik ook een postbus te nemen om vreemde snuiters buiten de deur te houden. Maar ik begrijp uit jullie reacties wel dat het niet meer is wat het geweest is. Ik begin een webwinkel, dus mijn klanten zijn sowieso in bezit van een computer. Dus is Email wel de beste oplossing. Ik wil bezorging waarschijnlijk via Kiala of dergelijke bedrijven laten lopen. Maar kleine pakketen via TPG. Ik moet dus wel een adres hebben waar het eventueel retour naar gezonden kan worden. Dus ik dacht aan een postbus. :-\

Angélique Krijnen

Link naar reactie
  • 0

Oké veel reacties :)

Ik werk inderdaad vanuit huis, daarom overweeg ik ook een postbus te nemen om vreemde snuiters buiten de deur te houden. Maar ik begrijp uit jullie reacties wel dat het niet meer is wat het geweest is. Ik begin een webwinkel, dus mijn klanten zijn sowieso in bezit van een computer. Dus is Email wel de beste oplossing. Ik wil bezorging waarschijnlijk via Kiala of dergelijke bedrijven laten lopen. Maar kleine pakketen via TPG. Ik moet dus wel een adres hebben waar het eventueel retour naar gezonden kan worden. Dus ik dacht aan een postbus. :-\

 

Als die bij jouw goed berijkbaar is, gewoon doen. Als je baalt van het langsgaan bij het postkantoor, laat je de post gewoon thuisbezorgen (op kantooruren), nemen ze meteen je uitgaande post mee. Kost natuurlijk wél weer wat.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een glazen pui. Kan geen brievenbus in Dus dan maar een postbus. We hebben er verder weinig last van.

 

Dan zet je toch een degelijke (design)brievenbus op een paaltje voor de deur neer?

 

Staat die midden op de stoep, breekt straks één of ander oud vrouwtje haar knieschijf, zijn wij weer de kwaaie piet ::) 't hier een klein dorp, je moet wat dat betreft geen fouten maken, want dan kunnen er rare dingen gebeuren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
En iemand enig idee wat dat dan kost op jaarbasis?

 

Kosten postbus 113 € op jaarbasis.

 

Enige voordeel is hoogstwaarschijnlijk dat je je post al om 8.30 kunt ophalen. Ander voordeel dat je rare snuiters niet op de stoep hebt staan, al hoewel het opzoeken van een adres in het handelsregister ook zo gebeurt is.

 

Als je vanuit huis werkt, en geen "winkel" aan huis wilt houden, maar alleen via je online winkel wilt verkopen kan een postbus interessant zijn. Zeker als je verdwaalde kopers niet aan de deur wilt hebben. Ik kan me echter wel voorstellen dat op het moment dat je "duurdere" producten gaat verkopen er mensen zijn die deze graag eerst willen bekijken. Een kamertje als showroom inrichten voor bezichtiging op afspraak kunnen dan misschien een vervolgstap zijn.

 

Wij hebben een glazen pui. Kan geen brievenbus in :'( Dus dan maar een postbus.

 

Nils, ik heb hier nog wel een glassnijder liggen, gewoon een sleuf in die pui en klaar. ;D

 

Persoonlijk ondervind ik geen "echte" voordelen meer van de postbus en stap ik er dus in de nabije toekomst mede door intrek in een nieuw kantoor vanaf.

 

Link naar reactie
  • 0

Of je wel of niet een postbus neemt, is voor een ieder een eigen afweging, waarbij je bovenstaande reacties in mee kunt nemen.

 

Voor mij geldt dat ik komende twee jaar verwacht twee of misschien zelfs drie keer van adres te veranderen. Aangezien keer op keer dergelijke wijzigingen veel rompslomp meebrengen, is een postbus voor mij denk ik makkelijker.

 

Tevens kan het een voordeel zijn om een postbus te nemen wanneer veel post verkeerd word bezorgd (flats ed.).

Link naar reactie
  • 0

Als je vanuit huis werkt, en geen "winkel" aan huis wilt houden, maar alleen via je online winkel wilt verkopen kan een postbus interessant zijn. Zeker als je verdwaalde kopers niet aan de deur wilt hebben.

 

Je bent wettelijk verplicht het fysieke adres van vestiging op je facturen te vermelden. Ook in het SIDN-register (NL-domeinnamen) en het Handelsregister worden (alleen) fysieke adressen opgenomen. Een postbus biedt daarom weinig soelaas tegen verdwaalde kopers.

 

 

Veel koeriers kunnen (nog) niet of willen niet op postbussen bezorgen, hetgeen dikwijls pas blijkt als de bezorger reeds op pad is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.