Waar houdt de verantwoordelijkheid op bij het ontwerpen en ontwikkelen van een website of webshop en tot wanneer moet je ondersteuning verlenen?
Ik heb al enkele posts gelezen, alleen kon ik toch niet het juiste antwoord voor mijn situatie vinden, vandaar dit bericht.
Als website bouwer heb ik te maken met een klant die na ruim 2 jaar mij nog af en toe berichten stuurt over zaken die in de webshop niet zouden kloppen of correct zouden functioneren. Helaas zijn de ICT office voorwaarden in dit contract niet opgenomen en zijn de leveringsvoorwaarden in mijn ogen ook summier.
Er is in ieder geval ontwerp en ontwikkeling overeengekomen en een betaling van de laatste termijn bij oplevering. Nu zijn alle facturen ook netjes betaald, alleen word ik zo af en toe nog "lastig" gevallen dat de webshop niet naar behoren zou functioneren.
Zoals gemeld is de shop dus zo'n 2 jaar terug opgeleverd, op een voor mij externe hosting omgeving waar derden ook bij kunnen. Klant heeft tot die tijd de gelegenheid gekregen om de webshop te testen. Op een gegeven moment heb ik akkoord gekregen om de webshop over te zetten naar hun eigen server. Nu blijkt dat de webshop in al die tijd ook niet in gebruik is genomen, althans dat wordt mij verteld.
Ik ben erg benieuwd naar wat ik moet doen als er aldoor weer berichten komen, waar ik lastig mee wordt gevallen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TJannsen020
TJannsen020
Waar houdt de verantwoordelijkheid op bij het ontwerpen en ontwikkelen van een website of webshop en tot wanneer moet je ondersteuning verlenen?
Ik heb al enkele posts gelezen, alleen kon ik toch niet het juiste antwoord voor mijn situatie vinden, vandaar dit bericht.
Als website bouwer heb ik te maken met een klant die na ruim 2 jaar mij nog af en toe berichten stuurt over zaken die in de webshop niet zouden kloppen of correct zouden functioneren. Helaas zijn de ICT office voorwaarden in dit contract niet opgenomen en zijn de leveringsvoorwaarden in mijn ogen ook summier.
Er is in ieder geval ontwerp en ontwikkeling overeengekomen en een betaling van de laatste termijn bij oplevering. Nu zijn alle facturen ook netjes betaald, alleen word ik zo af en toe nog "lastig" gevallen dat de webshop niet naar behoren zou functioneren.
Zoals gemeld is de shop dus zo'n 2 jaar terug opgeleverd, op een voor mij externe hosting omgeving waar derden ook bij kunnen. Klant heeft tot die tijd de gelegenheid gekregen om de webshop te testen. Op een gegeven moment heb ik akkoord gekregen om de webshop over te zetten naar hun eigen server. Nu blijkt dat de webshop in al die tijd ook niet in gebruik is genomen, althans dat wordt mij verteld.
Ik ben erg benieuwd naar wat ik moet doen als er aldoor weer berichten komen, waar ik lastig mee wordt gevallen.
Alvast dank voor de reacties!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47270-verantwoordelijkheid-na-oplevering-website/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag