• 0

Office 365 home & personal voor de zzp-er?

Ik kwam een website tegen waar de office 365 home en personal edities worden verkocht aan zzp-ers.

Zie officebundel.nl (aangeboden via ikwordzzper.nl).

 

In de microsoft licentie overeenkomst staat dat deze licenties niet mogen worden gebruikt voor commerciele doeleinden. Worden hier doelbewust ongeschikte licenties verkocht die ondernemers bij controle in de problemen brengen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Mario,

 

Bedankt voor uw reactie. Het alternatief dat u voorstelt is echter de traditionele office en geen office 365.

 

Indien een zzp-er op commerciële en legale wijze met office 365 wil werken, kan hij kiezen tussen:

 

office 365 for business

 

Op de sites www.zzpofficebundel.nl en www.officebundel.nl is niet zo maar even een foutje gemaakt. De goedkopere voor privégebruik bestemde pakketten worden verkocht alsof deze geschikt zouden zijn voor zakelijk gebruik. Zzp-ers die hier kopen werken niets vermoedend zonder geldige licentie!

 

Door "ZZP Officebundel" wordt iedere dag ook nog eens fanatiek getwitterd. o.a.:

 

"Speciaal voor #zzp'ers is er #office365 Personal, betaal maar € 57,80 ex btw per jaar. Aanbevolen door @ikwordzzper officebundel.nl".

 

Ben benieuwd naar hoeveel geld hiermee momenteel wordt verdiend ten koste van de zzp-er, winkeliers en microsoft.

 

 

____

[link gerepareerd]

Link naar reactie
  • 0

het klopt dat het onderscheid belangrijk is maar heb je via de site zelf al gevraagd hoe het zit.. en wat was daarop hun antwoord?

 

als ik zo kijk kun je overigens de office 365 business bundels goedkoper krijgen gewoon bij microsoft.. en ik kan niet direct ontdekken wat deze aanbieder toevoegt aan dit pakket..

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat er iets illegaals aan is, hoor. ikwordzzper.nl zal vast wel een deal met MS hebben dat ze over elke verkochte licentie een x bedrag krijgen. Dat is ook hun businessmodel.

 

Ik denk dat we ons eerst moeten beperken tot de feiten en het juridisch kader:

 

De Office 365 Personal & Home licenties mogen volgens de licentie-overeenkomst niet voor commerciële doeleinden gebruikt worden.

 

Het is niet illegaal om deze licenties aan een zzp-er te verkopen, maar de zzp-er heeft er, indien hij de software beroepsmatig wil gebruiken, niets aan. Sterker nog: hij kan deze software maar beter niet installeren indien hij problemen met de BSA wil voorkomen.

Link naar reactie
  • 0

het klopt dat het onderscheid belangrijk is maar heb je via de site zelf al gevraagd hoe het zit.. en wat was daarop hun antwoord?

 

als ik zo kijk kun je overigens de office 365 business bundels goedkoper krijgen gewoon bij microsoft.. en ik kan niet direct ontdekken wat deze aanbieder toevoegt aan dit pakket..

 

Ik ga liever af of de informatie die Microsoft zelf verstrekt. De licentie overeenkomst die je aangaat zegt voldoende.

 

Het klopt dat de business bundel door dit bedrijf zelfs duurder wordt aangeboden. Dat was me nog niet opgevallen. Het is allemaal erg listig opgezet. Ik kan me voorstellen dat veel zzp-ers erin tuimelen.

Link naar reactie
  • 0

Op zich bieden de open source pakketten alles wat je nodig hebt, alleen hebben ze als nadeel dat ze gewoon niet 100% compatible zijn met MS Word. En aangezien de massa gewoon MS Word gebruikt is dat vaak niet handig. Ik heb tijdje lang Open Office gebruikt, maar liep geregeld tegen dit probleem aan als ik met klanten documenten uitwisselde. Overigens hetzelfde ervaar ik ook met Google Drive.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf LibreOffice op Ubuntu (Linux). De bestanden die ik daarin aan maak kan ik zodanig opslaan dat ze door Microsoft Word kunnen worden geopend. Bestanden exporteren als .pdf is ook een mogelijkheid.

 

Het probleem is dat er bij het switchen tussen de programma's toch dingen misgaan. Plaatjes die verschuiven etc. Daarom werkt de professional met Office 365.

 

Maar wat vindt je er nu van dat er zogenaamde "zzp-licenties" worden verkocht waar je volgens de licentie overeenkomst met Microsoft niet mee mag werken als zzp-er? Hoe zou jij het vinden indien je zoiets hebt aangeschaft?

Link naar reactie
  • 0

Het klopt dat de business bundel door dit bedrijf zelfs duurder wordt aangeboden. Dat was me nog niet opgevallen. Het is allemaal erg listig opgezet. Ik kan me voorstellen dat veel zzp-ers erin tuimelen.

 

Yep. Dat is wat de meeste ZZP bundel-, pakketten- en collectieve kortingen aanbieders gemeen hebben: ze verkopen collectieve gebakken lucht

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Dat je te veel betaald is erg vervelend maar wat natuurlijk echt niet kan is dat er hier relatief goedkope maar onbruikbare licenties aan zzp-ers worden verkocht.

 

Zzp-er blij met zijn goedkope aankoop en op basis van de gelikte website niet vermoedend dat deze licentie juridisch gezien waardeloos is en hem bij controle regelrecht een boete te wachten staat.

 

Link naar reactie
  • 0

Omdat Officebundel.nl volgens hun laatste tweet er schijnbaar geen idee van heeft waar zou staan dat Office Personal niet voor commercieel gebruik is:

 

 

Microsoft Software License Terms for Office Consumer Subscriptions:

 

MICROSOFT OFFICE 365 HOME

MICROSOFT OFFICE 365 UNIVERSITY

MICROSOFT OFFICE 365 PERSONAL

 

Only one person at a time may use the software on each licensed device. The service/software may not be used for commercial, non-profit, or revenue-generating activities.

 

 

Wel vreemd dat ik dat nog voor ze moet opzoeken. Maar misschien zijn ze erg druk met het verkopen van deze "spotgoedkope zzp licenties".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.