• 0

Relatiebeding van detacheringsbureau met ZZP-er

Hallo,

 

Ik ben als ZZP-er opdracht aangenomen via een detacheerder. In mijn relatiebeding staat:

 

"Het is opdrachtnemer verboden om binnen een tijdvak van één jaar na beëindiging van de onderhavige Overeenkomst, in enigerlei vorm zaken te doen met of activiteiten te ontplooien voor Eendopdrachtgever en/of een aan Eindopdrachtgever gelieerde onderneming, ongeacht of zulks rechtstreeks of indirect geschiedt voor eigen rekening of voor rekening van derden."

 

De vraag i:

1. kan ik dan via een andere detacheringsbureau zaken kan gaan doen met de Eindopdrachtgever?

2. Indien ik een eigen B.V. opricht, kan ik zaken gaan doen met de Eindopdrachtgever?

3. Is het toegestaan in dit geval om zaken te gaan doen met de relaties (opdrachtgever of onderaannemer) van de Eindopdrachtgever?

 

De detacheerder geeft aan dat zij de voorwaarden niet gaan aanpassen. Vind ik jammer, zij hebben genoeg verdiend aan mij maar willen nog meer...

 

Heeft iemand ervaring hiermee?

S.v.p. reageren indien je een concreet antwoord hebt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
1. kan ik dan via een andere detacheringsbureau zaken kan gaan doen met de Eindopdrachtgever?

Nee. Je kunt niet direct of indirect zaken doen met de eindopdrachtgever

2. Indien ik een eigen B.V. opricht, kan ik zaken gaan doen met de Eindopdrachtgever?

Nee. De rechtsvorm verandert helemaal niets aan het beding (waarom zou het ook?)

 

3. Is het toegestaan in dit geval om zaken te gaan doen met de relaties (opdrachtgever of onderaannemer) van de Eindopdrachtgever?

Zolang jij bij die onderaannemer geen zaken doet met of voor de eindopdrachtgever (direct of indirect) is dat toegestaan. Anders is die onderaannemer gewoon een soort "detacheerder"