• 0

Hoge financiering bij eenmanszaak

Heeft iemand wellicht een creatieve oplossing voor het volgende (wellicht zie ik iets over het hoofd)?

 

Ik heb sinds anderhalf jaar een bedrijf dat producten verkoopt met een kostprijs van minimaal € 250,00. Tot dusverre bestonden de bestellingen uit maximaal 5 stuks.

 

Met een winkelketen kan ik een deal sluiten van 300 stuks. Mijn eerste zorg is dat ik een eenmanszaak ben en dus privé aansprakelijk.

-Mag een winkelketen gebruik maken van het retourrecht of geldt dit alleen voor de klanten van de keten?

-Zijn er bedrijven die dit soort orders kunnen verzekeren? Het is een nieuw product dat ook nog is breekbaar is (de verpakking is hierop afgesteld, maar het blijft een risico)?

-Is het starten van een BV een optie? Ik heb gezocht op Internet maar ook met een BV ben je privé aansprakelijk wanneer je substantieel hoge uitgaves hebt t.o.v. de inkomsten. Val ik hier onder?

 

Wat is een maximaal gangbare percentage wat een winkelketen (lifestyle en interieur-branche) vooraf zou willen betalen?

 

En zijn er wellicht nog andere opties?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

- Voor zakelijke klanten mag jij zelf de voorwaarden opstellen (binnen het wettelijk toegestane).

Hierin kun je het recht van retour uitsluiten of inperken. Zo kun je bijvoorbeeld ook afspreken dat maar een gedeelte wordt terugbetaald.

 

- De verzending zelf verzekeren bedoel je? Gaat het van NL naar NL?

 

Waar ben je eigenlijk precies bang voor met je prive vermogen?

Of ben jij de importeur van dit product?

 

En ook bij vooraf betalen bepaal jij het percentage. Dit kan ook 100% zijn. Of de keten hiermee akkoord gaat is afhankelijk van een heleboel factoren, waarbij alternatieve opties een belangrijke is..

 

Een BV oprichten puur en alleen hier voor wordt door de fiscus ook niet erg gewaardeerd, en de kans is dat je vervolgens net zo hard aansprakelijk bent.

 

Als je bang bent om dergelijke deals aan te gaan ben jij misschien niet de geschikte persoon.

Je kunt je risico inperken door maar een gedeelte te leveren, of het op te splitsen in meerdere leveringen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij dat dergelijke risico's goed verzekerbaar zijn (Norbert?)

 

Een BV kan een optie zijn, maar is echt een stap te ver als je nog niet alle risico's en de verzekerbaarheid ervan onderzocht hebt.

 

@Thomasss

Een BV oprichten puur en alleen hier voor wordt door de fiscus ook niet erg gewaardeerd

 

Dat is niet aan de fiscus. En al zou een inspecteur een bloedhekel hebben aan BV's die dienen ter afscherming van privévermogen dan nog heeft hij dat te slikken. De rechtsvormkeuze is aan de ondernemer zelf en niemand anders.

 

In het geval van fgfghjhj is de BV mogelijk een fiscaal te dure optie, maar een BV van hem zal door de fiscus niet anders behandeld worden dan elke andere BV.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Informeer morgenochtend eerst even naar de inkoopvoorwaarden inclusief retourcondities en betaaltermijn van de keten. Dan weet je in basis meer dan dat wij je hier kunnen vertellen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij dat dergelijke risico's goed verzekerbaar zijn (Norbert?)

Ik zit nog te puzzelen op wat de vraagsteller nu eigenlijk denkt of meent te willen verzekeren.

 

Voorraad kun je verzekeren (tegen beschadiging, brand diefstal), (Product)aansprakelijk en transport ook.

 

Maar het risico dat een order niet doorgaat of dat een afnemer een partij na controle afkeurt is geen van buitenaf komend onheil maar ondernemersrisico. Dat is een kwestie van goede afspraken maken, vastleggen, en kwaliteit leveren.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.