Samen met internationale universiteiten en bedrijven heb ik met mijn VOF (IT-project) een subsidie aanvraag geplaatst bij de EU (H2020). Deze is goedgekeurd, maar nu accepteert de EU niet mijn VOF als "legale entiteit" en legaliseren van een VOF is alleen via een langdurige procedure mogelijk.
Nu ben ik ook eigenaar van een BV die nog niet gebruikt wordt en denk ik aan het volgende:
- BV wordt partner in EU-project (EU-probleem opgelost)
- BV factureert aan EU
- BV huurt mijn VOF in
- VOF factureert zelfde bedrag aan BV
- Winst in BV is dus 0,- (geen vennootschap belasting)
- Omzet in VOF wordt via onze inkomsten belasting belast.
(Wij kunnen de belastingdienst uitleggen waarom we zo zouden moeten werken adhv correspondentie met de EU).
Mijn vraag is klopt dit fiscaal? Zijn er niet verborgen belastingen, kosten? Hartlijk dank.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Roy
Roy
Samen met internationale universiteiten en bedrijven heb ik met mijn VOF (IT-project) een subsidie aanvraag geplaatst bij de EU (H2020). Deze is goedgekeurd, maar nu accepteert de EU niet mijn VOF als "legale entiteit" en legaliseren van een VOF is alleen via een langdurige procedure mogelijk.
Nu ben ik ook eigenaar van een BV die nog niet gebruikt wordt en denk ik aan het volgende:
- BV wordt partner in EU-project (EU-probleem opgelost)
- BV factureert aan EU
- BV huurt mijn VOF in
- VOF factureert zelfde bedrag aan BV
- Winst in BV is dus 0,- (geen vennootschap belasting)
- Omzet in VOF wordt via onze inkomsten belasting belast.
(Wij kunnen de belastingdienst uitleggen waarom we zo zouden moeten werken adhv correspondentie met de EU).
Mijn vraag is klopt dit fiscaal? Zijn er niet verborgen belastingen, kosten? Hartlijk dank.
[modedit: typefout in titel hersteld]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag