Sprout nieuw blad voor ondernemers

Aanbevolen berichten

wat mij opvalt, is dat ze op oneigenlijke wijze gebruik maken van andermans kennis en copyright.

 

ze hebben bijvoorbeeld een artikel genaamd Calimeromarketing, waarin ze niet verwijzen naar de bedenkster, Karen Romme, maar wel naar andere marketeers. voelt niet goed.

 

Ik zal e.e.a. wel in de gaten houden, om te zien op welke wijze ze HL kopij gaan gebuiken.

 

Het is allemaal een beetje oppervlakkig. ik hoop dat dat wel verbeterd.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Op abonneren.nl is een zogenaamde 'sample-versie' te downloaden.

 

Na het installeren van een programma wat lijkt op Acrobat Reader, de Zino Reader, kun je het gehele Sprout magazine digitaal op je scherm bekijken.

 

Moet zeggen dat het programma toch aardig functioneert. Het geeft zowieso alsvast een indruk, ook wanneer je het blad zelf (nog) niet hebt.

Link naar reactie

Om 16:00 kwam dan eindelijk de post, maar nee hoor geen blad. ;)

 

Dat is dan gelijk het eerste punt van aandacht.

Vandaag ook niets in de bus, dus dat wordt waarschijnlijk dinsdag.

Dat gaat dus bij veel mensen blijven liggen.

Gemiste kans , het blad had vijdag, uiterlijk zaterdag in de bus moeten vallen.

Link naar reactie

In Leeuwarden en in Dordrecht dus niet ontvangen.. ???..goede start... ;)

Wacht maar even af tot dinsdag....

 

Ja, als we straks ( over 2 jaar ? ) allemaal achter grote ( < 23" ) schermen zitten dan zou een digitaal magazine het wel eens echt over kunnen nemen van het papieren.

En dan nog voor elke abonnee de oude nummers uit het archief opvraagbaar maken, dan slaan ze een dubbele slag.

Link naar reactie

Een tijdschrift lezen vanaf je monitor is zoiets als soep nuttigen door een rietje, of cola met een lepel. Het kan wel, maar het blijft altijd behelpen. Ik begrijp niet waarom uitgeverijen dat toch proberen te forceren, ze kunnen beter naar andere methoden kijken om informatie te ontsluiten.

 

Enfin, ik heb het magazine gekocht in de winkel. Het gaat helaas toch wel behoorlijk de kant op van snelle jongens, en dat soort bladen zijn er al genoeg. Het is veel status-geilerij en vrij weinig nuchterheid en passie. Erg veel driedeligpak of vanuitovertuiginggeendriedeligpak, erg veel succes en rooskleurigheid. Waar zijn de echte mensen? Waarom je alleen maar richten op ErikDeVlieger-wannabees? Waarom alleen maar aandacht op succes en status, en waarom geen woord aandacht voor problemen waar ondernemers mee te maken hebben?

 

Daarbij is het blad erg kritiekloos. Alle ondernemers die aan het woord worden gelaten, krijgen volop de kans om zichzelf in het zonnetje te zetten, maar enig weerwoord, kritische vraagstelling of kanttekeningen - bijvoorbeeld door een panel of experts - is geen sprake.

 

Maar goed, het is nog maar het eerste nummer, ik zie de volgende in ieder geval met interesse tegemoet.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik heb de digitale versie van Sprout gedownload. In al mijn naïviteit dacht ik dat het een vertrouwd PDF'je zou zijn, maar nee hoor, het is een PDF die in een zwaar aangekleed en beveiligde jas is gegoten. Je moet eerst aparte software installeren. Gedoe allemaal. Maakt allemaal snelkoppelingen en mappen aan waar ik niet om heb gevraagd. Nestelt zich ongevraagd en zelfstartend in mijn taakbalkje en is nog verschrikkelijk onhandig in gebruik ook. Dat begon goed. Vervolgens het blad bekeken, met veel ergernis over de interface. Misschien ligt het aan het eerste nummer, maar het is voornamelijk gebakken lucht over snelle hippe jongens, veel advertenties en nog wat saaie niets nieuws brengende andere stukjes. Kortom, na ergernis kwam teleurstelling. En nieuwe ergernis, ditmaal over de inhoud. In een artikeltje over tips voor low cost marketing en jezelf in de markt zetten, stonden twee tips waarvan me de broek afzakte. De ene kwam er op neer dat je vooral heeeeel veeel gebakken lucht en praatjes de wereld in moet helpen om jezelf als merk neer te zetten. Het is pas goed als je in ej eigen onzin gaat geloven. Maar de tweede was pas echt fout. Daarin werd (ja, echt) aangeraden om je concurrenten zwart te maken door roddels te verspreiden, je op forums voor te doen als ontevreden klant en vanalles te verzinnen en te verspreiden waarmee je concurrenten schade kunt berokkenen. Sprout zet dus aan tot laster. Het is toch te gek voor woorden. Stelletje kloothommels. Wat een verachtelijke manier van zakendoen. En dat als tip om je positie te versterken. Getver, alleen daardoor al heeft dat blad voor mij afgedaan. En nee, het was geen grap. De stijl van schrijven was serieus en gelijk aan de andere tips. En zelfs al was het een grap, dan heb je altijd lui die het serieus nemen en zo op ideeën komen. Stel je voor, je bent een startende onderneming, of klein bedrijfje dat het moeilijk heeft. Je werkt je het apelazer, levert goed werk en bent trots op wat je doet. Blijken er ineens allerlei leugens op het net te staan over je bedrijfje. Het kan je de kop kosten, of op zijn minst inkomsten. Dat stond er notabene ook nog in, dat dat soort praatjes niet of nauwelijks van het net te verwijderen zijn, dus uitermate effectief. Ik kan me echt vreselijk kwaad maken hierover en ik hoop dat het blad een kort leven heeft. Bah.

Link naar reactie

:o wow wat een verhaal. Ik heb het blad zelf nog niet gelezen, maar als dit er idd in staat, dan vind ik het een slechte manier om een blad te beginnen. En dan te bedenken dat wanneer ik een bericht plaats op HL, deze ook op de Sprout website terecht komt. Dus als je het niet eens bent met het blad, zorg je nog wel voor traffic naar hun site. :-\

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Dus als je het niet eens bent met het blad, zorg je nog wel voor traffic naar hun site. :-\

 

Draai het eens om: op hún website krijg je een platform om te kunnen vertellen waarom iets helemaal fout is. Dus mensen die de Sprout-site bezoeken, lezen op het 'Sproutforum i.s.m. Higherlevel.nl' dat de gegevens tips misschien totaal niet goed zijn. Lijkt me juist een erg mooie manier van het verspreiden van een andere mening.

Link naar reactie

Even, voordat de hele discussie hier ontspoort.

 

Kritiek op de inhoud van het blad is prima. Daar kan iedereen zijn voordeel mee doen. Er zijn echter een paar zaken waar je rekening mee moet houden.

 

Bladen die zich puur richten op de nieuwe innovatieve bedrijven hebben geen overlevingskans. De doelgroep is te klein, adverteerders kunnen niks verdienen aan starters en inhoudelijk is het een hele klus om "bij te blijven". Vraag dat maak aan Karin Romme

 

Het feit dat er geen "clubblad" voor nieuwe innovatieve ondernemersis, is op zijn zachts gezegd "onhandig".

 

Sprout is een blad dat zich expliciet richt op de "vooruitstrevende" ondernemers. Dat is al heel wat. Om te overleven moet een oplage gehaald worden van rond de 100.000 exemplaren. Logisch dat de verhalen "mainstream" zijn. Ze moeten wél een groot publiek aanspreken. En wat is dat nou voor onzin om te klagen over het grote aantal advertenties >:(. Dit blad leeft van de advertentieinkomsten :P Lekker stelletje ondernemers zijn jullie.

 

Als je bereid bent 150 euri voor een abonnement neer te tellen, kan je het blad krijgen dat je zelf graag wenst.

 

@ Victor

En dan te bedenken dat wanneer ik een bericht plaats op HL, deze ook op de Sprout website terecht komt. Dus als je het niet eens bent met het blad, zorg je nog wel voor traffic naar hun site.

 

We zorgen niet voor traffic naar Sprout. Sprout zorgt voor traffic naar HL. Alle berichten staan op de HL server en nergen anders.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

@ Decorum

 

Het is waar dat kritiek ook op de Sprout website komt, vraag me echter af in hoeverre Sprout dit er zelf uit kan filteren, maar dat terzijde.

Op een gegeven moment zakt de discussie over het blad vanzelf in en heb je er geen erg meer in dat je posts op meerdere sites komen te staan. Dus ook al zou ik het blad niet lezen dan zorg je er toch voor dat het forum gevuld wordt.

 

@ De Witte

 

Nu draai je het toch een beetje om. Als blad een heel nieuw forum inrichten en leden aantrekken hiervoor kost veel meer tijd dan een forum aan te sluiten waarop al duizenden leden komen die al jaren een waslijst berichten hebben geplaatst. Sprout hoeft dus zelf niks meer te doen aan de promotie van het forum, HL leden zorgen wel voor de traffic. Ook al lees je het blad niet. De berichten kunnen dus op de HL server staan, maar ik denk dat HL eerder zorgt voor de posts op het Sprout forum, dan andersom.

 

 

Ik benadruk nogmaals dat ik het blad nog niet gelezen heb, en ik nu puur uit ga van wat anderen er momenteel over hebben geschreven.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Sprout is niet in staat berichten op dit forum te editen. Wat Sprout bied op haar site is niks meer dan een "venster" op de HL database. Er zijn op dit moment geen redacteuren van Sprout met een admin of mod functie op HL.

 

Al je zoekt via google op topics, kom je op het HL forum uit en niet op het Sprout forum. Dus ik vraag me serieus af of HL zo'n geweldige trafficbuilder is voor Sprout.

 

Zo te zien aan de statisieken, heeft HL 2x zoveel bezoekers gehad als in een normaal weekend. Misschien zijn dat wel boze HL leden op zoek naar info over sprout of misschien zijn het Sprout lezers of zoek naar info over HL. Who cares? Traffic is Traffic.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Er zijn op dit moment geen redacteuren van Sprout met een admin of mod functie op HL.

 

Die komen dus wel begrijp ik?

 

Al je zoekt via google op topics, kom je op het HL forum uit en niet op het Sprout forum. Dus ik vraag me serieus af of HL zo'n geweldige trafficbuilder is voor Sprout.

 

Uiteraard is dit (nog) niet te zien, Google heeft het forum nog niet eens geïndexeerd, wel het lijstje van laatste berichten: KLIK!

En daarbij, als Sprout er geen direct voordeel bij heeft, waarom staat HL daar dan aan gekoppeld? Zoals ik al zei is een bestaand forum wat bewezen al goed loopt makkelijker dan een nieuw forum, en zoveel nieuwe leden zijn er nog niet bij, de huidige groep leden zorgen momenteel voor de posts op het forum.

 

Zo te zien aan de statisieken, heeft HL 2x zoveel bezoekers gehad als in een normaal weekend. Misschien zijn dat wel boze HL leden op zoek naar info over sprout of misschien zijn het Sprout lezers of zoek naar info over HL. Who cares? Traffic is Traffic.

 

Traffic is traffic lijkt me wat kortzichtig, de kwaliteit van het forum moet immers de hoogste prioriteit hebben, niet het proberen te trekken van een zo grote groep bezoekers die verder geen bijdrage leveren aan het forum.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

@ Victor,

 

Ik hou er over op. Je vind het allemaal niks en dat is je goed recht. Zelf ben ik een stuk positiever. Dat ligt nou eenmaal in mijn aard. Dus laten we er over ophuden, kijken hoe het allemaal gaat lopen en er op terug komen als we meer weten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

> Er zijn op dit moment geen redacteuren van Sprout met een admin of mod functie op HL.

 

Die komen dus wel begrijp ik?

 

Iedereen met passie voor HL en met een goede inhoudelijke kijk op het forum mag zich aanmelden als moderator op één van de deelfora. Sprout gaat niet per definitie administrators aanleveren, maar ze zijn wel gevraagd Expert Members aan te leveren. Stel dat ze een goede expert binnen hun muren hebben op het gebied van Ondernemingsplannen, dan is dat voor HL toch alleen maar mooi als die persoon er actief bij betrokken wordt?

 

Sowieso houden wij de controle, zoals Nils al aangeeft staat het hele forum van Sprout bij ons op de server en zit het op dezelfde database als HL, daar is geen splitsing mogelijk. En als een samenwerking niets oplevert of zelfs negatief werkt, dan is het met één druk op de knop verwijderd.

 

De insteek van HL is altijd geweest: zoveel mogelijk delen, daar is de doelgroep bij gebaat. Waarom alles laten versnipperen als meerdere partijen (zelfs concurrenten! Zibb van Reed Elsevier en Sprout van VNU) op één platform kunnen samenwerken en kennis kunnen delen. Juist mooi toch?

Link naar reactie

@ Victor,

 

Ik hou er over op. Je vind het allemaal niks en dat is je goed recht. Zelf ben ik een stuk positiever. Dat ligt nou eenmaal in mijn aard. Dus laten we er over ophuden, kijken hoe het allemaal gaat lopen en er op terug komen als we meer weten.

 

Nogmaals, ik ga uit van wat anderen erover hebben gezegd. Vanaf het begin vond ik het leuk dat er een nieuw blad is gekomen voor ondernemers, echter de koppeling van HL aan andere sites vind ik persoonlijk een minder geslaagd idee. Maar dat is puur mijn mening. Het is niet zo dat ik er vanaf het begin tegen was, sterker nog, wie weet verander ik wel van mening als ik het blad zelf gelezen heb. De reacties op het forum geven echter al aan dat er nog veel aan het magazine moet gebeuren. Het is immers ook pas nr1.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

@ Victor,

 

Ik hou er over op. Je vind het allemaal niks en dat is je goed recht. Zelf ben ik een stuk positiever. Dat ligt nou eenmaal in mijn aard. Dus laten we er over ophuden, kijken hoe het allemaal gaat lopen en er op terug komen als we meer weten.

 

Nogmaals, ik ga uit van wat anderen erover hebben gezegd. Vanaf het begin vond ik het leuk dat er een nieuw blad is gekomen voor ondernemers, echter de koppeling van HL aan andere sites vind ik persoonlijk een minder geslaagd idee. Maar dat is puur mijn mening. Het is niet zo dat ik er vanaf het begin tegen was, sterker nog, wie weet verander ik wel van mening als ik het blad zelf gelezen heb. De reacties op het forum geven echter al aan dat er nog veel aan het magazine moet gebeuren. Het is immers ook pas nr1.

 

Inderdaad. Het is nr1. Ik bewonder de Sprout redactie voor hun moed om een blad te maken voor dit moeilijke segment. Afbranden is niet moeilijk. Collectief afbranden is nog veel makkelijker. Het zou jammer zijn als dat sentiment doorsloeg. Op een forum lijkt het al gauw alsof "iedereen" tegen is. Laat het eerst allemaal een beetje bezinken voordat je pek en veren uit de kast haalt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

echter de koppeling van HL aan andere sites vind ik persoonlijk een minder geslaagd idee.

Maar dat is sinds 2002 wél de filosofie van higherlevel.

Door gezamenlijke communicatie de doelgroep starters/ondernemers naar een hoger niveau helpen. Niet het wiel zelf uitvinden maar samenwerken.

 

Voor alle duidelijkheid ... ik quote mijzelf nog even:

Het gaat hier met name om de faciliterende rol voor startende ondernemers.

Wat is de policy hiervan? Die is simpel ... het enige wat wij willen is dat de startende ondernemers een eenduidige informatiebron hebben, die vanuit diverse "loketten" ingang biedt. Het gaat dus, wat HL betreft, om het bereiken en helpen van de doelgroep. Publiek/private partijen die nagenoeg dezelfde doelgroep bedienen mogen geheel gratis gebruik maken van HL.

We niet kan delen, kan niet vermenigdvuldigen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Sprout is een blad dat zich expliciet richt op de "vooruitstrevende" ondernemers. Dat is al heel wat. Om te overleven moet een oplage gehaald worden van rond de 100.000 exemplaren. Logisch dat de verhalen "mainstream" zijn. Ze moeten wél een groot publiek aanspreken. En wat is dat nou voor onzin om te klagen over het grote aantal advertenties >:(. Dit blad leeft van de advertentieinkomsten :P Lekker stelletje ondernemers zijn jullie.

 

Als je bereid bent 150 euri voor een abonnement neer te tellen, kan je het blad krijgen dat je zelf graag wenst.

 

 

Er zijn in Nederland genoeg bladen met een oplage <100.000 die voor een normale prijs in de winkel liggen, zonder dat deze vollopen met advertenties. Ik ken er enkele met een oplage van rond de 15.000, en deze komen tweemaandelijks uit.

 

Het feit dat de database van HL via andere sites met een ander uiterlijk wordt weergegeven is ook niet zo erg, zolang het maar duidelijk is dat HL los staat van deze sites.

 

Zoals in Kermie's quote eenduidigheid dus.

 

Ben benieuwd wanneer het blad in mijn brievenbus valt. ;D :P

 

En wat gebeurt er als we 25 feb besluiten een maandelijkse nieuwsbrief te gaan maken, welke zich ontwikkeld tot een echt blaadje en daarmee concurrent word van Sprout ? ;D

 

 

EDIT

Maandag niets, morgen misschien ?

/EDIT

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.