-goederen heb ik voor laatste keer eind 2013 ingekocht en ben importeur, maar toch eind 2014 verkocht.
-zending buitenland verloren gegaan door vervoerder buitenland van postnl. jan./ feb 2015
-postnl vergoed inkoop bedrag goederen.
probleem:
-postnl rekent slechts de inkoop waarde van de goederen zonder verzendkosten azie-nederland, gebruikt dollar koers eind 2013 en geeft ook nog eens 20% afschrijving daarbovenop, daarbij ook nog niet eens de verzendkosten retour.
-postnl stelt standaard 20% afschrijving voor alle av apparatuur en media
-postnl verwijst naar avc (algemene vervoers condities 2002) en hun algemene voorwaarden, maar daarin staat alleen inkoopwaarde factuur ex btw. (voor zover ik tot nu kan vinden)
Als ik bestelde waar opnieuw zou inkopen en versturen aan klant heb ik geen afschrijving en huidige of recente dollar koers, scheelt zo maar paar honderd euro.
Dus ipv 100 euro winst heb ik nu doordat ik goederen al even in magazijn had 200 euro verlies.
Daar sta je dan met "uw zending is verzekerd tot een bedrag van 500 euro"
Niet echt aardig van postnl toch?
Het is natuurlijk geen juridisch traject waard maar iemand nog tips qua rechten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ilrenato
ilrenato
In het kort:
-goederen heb ik voor laatste keer eind 2013 ingekocht en ben importeur, maar toch eind 2014 verkocht.
-zending buitenland verloren gegaan door vervoerder buitenland van postnl. jan./ feb 2015
-postnl vergoed inkoop bedrag goederen.
probleem:
-postnl rekent slechts de inkoop waarde van de goederen zonder verzendkosten azie-nederland, gebruikt dollar koers eind 2013 en geeft ook nog eens 20% afschrijving daarbovenop, daarbij ook nog niet eens de verzendkosten retour.
-postnl stelt standaard 20% afschrijving voor alle av apparatuur en media
-postnl verwijst naar avc (algemene vervoers condities 2002) en hun algemene voorwaarden, maar daarin staat alleen inkoopwaarde factuur ex btw. (voor zover ik tot nu kan vinden)
Als ik bestelde waar opnieuw zou inkopen en versturen aan klant heb ik geen afschrijving en huidige of recente dollar koers, scheelt zo maar paar honderd euro.
Dus ipv 100 euro winst heb ik nu doordat ik goederen al even in magazijn had 200 euro verlies.
Daar sta je dan met "uw zending is verzekerd tot een bedrag van 500 euro"
Niet echt aardig van postnl toch?
Het is natuurlijk geen juridisch traject waard maar iemand nog tips qua rechten?
tnx
ilrenato
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48834-postnl-verzekerde-zending/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag