• 0

accountant kosten

beste lezers

 

mijn accountant kosten lopen zo langzamerhand de pan uit, ik heb een simpele eenmanzaak met wat zzp'ers in dienst, geen vast personeel dus geen loonaangifte. een webwinkel met ideal, een pin apparaat. 300 facturen per jaar. een gemiddelde omzet, maar de accountant rekent de laatste 2 jaar steeds heel veel meer.het staat niet meer in verhouding.

 

ik heb het er wel over gehad met hem maar hij zegt dat het bewerkelijk is omdat ik een btw administratie heb, maar bijna iedereen heeft dat toch?

 

wat betalen jullie per jaar ongeveer in % van de omzet of winst?

 

bedankt

 

felix

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij doen de btw administratie zelf. (bedrijf van 3 man/vrouw). Dat stelt i.d.d. niet veel voor en voor een boekhouder moet het nog meer routine zijn.

 

Je kunt de kosten van het boeken drukken door een meerdere facturen te bundelen tot één boekingsstuk, zodat het voor de boekhouder minder werk wordt. (En voor jou iets meer). Wij bundelen b.v. alle facturen van 1 week tot één enkele boeking. 20 jaar geleden ging dat nog met de hand, maar tegenwoordig draait mijn factureringsprogramma gewoon een weekstaat uit met alle facturen en btw opgeteld.

Link naar reactie
  • 0

wat betalen jullie per jaar ongeveer in % van de omzet of winst?

 

Het zal nooit gaan om procenten van de omzet, het gaat om het aantal facturen en de bewerkingen die er voor nodig zijn, er zijn genoeg boekhouders die via een website al een indicatie geven van de kosten die gemoeid zijn met het verwerken van de boekhouding van een 1-mans bedrijf.

 

Ik heb wel de indruk dat 300 facturen op jaarbasis wat weinig gerekend is, wat zzp'ers, 2 stuks?, per week 2 facturen = 100 facturen op jaarbasis aan ZZP'ers.

 

Dan nog je inkoopfacturen, je verkoopfacturen, factuurtje hiervoor, nog factuurtje daarvoor, nog een bonnetje.

 

Zou je dan niet over de 300 facturen heen gaan? ongezien een vraag.

 

Op basis van je verstrekte gegevens kan je her en der een offerte opvragen of op de website kijken van een boekhoudkantoor.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt de kosten van het boeken drukken door een meerdere facturen te bundelen tot één boekingsstuk, zodat het voor de boekhouder minder werk wordt.

 

Het is afhankelijk van de administratie of dit een geschikte methode is. Zo'n samengestelde boeking kan de zaak ook minder overzichtelijk maken. Bijvoorbeeld:

- als je later het originele document wilt terugzoeken bij een boekingsregel;

- wanneer je wilt zien welke facturen er nog open staan en moet gaan puzzelen;

- als je wilt nagaan of een specifieke factuur al geboekt is. (Als je een bedrag dubbel betaalt (bijvoorbeeld betaling A is factuur 1,2 en 3 en betaling B factuur 3, 4 en 5) dan valt het ook minder snel op als je setjes boekt.

Link naar reactie
  • 0
Het is afhankelijk van de administratie of dit een geschikte methode is.

 

Je hebt gelijk. Wij maken altijd een extra doorslag van de factuur voor de btw boekhouding. Dus die bundeltjes staan los van de boekhouding van binnenkomende betalingen. Ik noemde dit voorbeeld omdat TS het juist heeft over het vele werk dat het btw boeken zou genereren.

Link naar reactie
  • 0

Uitgangspunt is dat je blij zou moeten zijn met je boekhouder! Hij moet je goed uit kunnen leggen waarom de kosten zo gestegen zijn. Is je bedrijf erg gegroeid? Dan heeft hij misschien een punt.

Je kunt tegenwoordig bij elke zichzelf respecterende boekhouder een kosteloze offerte opvragen, en de prijzen vergelijken. Een goede boekhouder is een meerwaarde voor je bedrijf, geen kostenpost!

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Jammer dat je geen antwoord geeft op de vragen die gesteld zijn. Goedkoper is altijd wel te vinden maar ook in de huidige tijd, waarin prijzen redelijk transparant zijn, blijft het gezegde 'goedkoop is duurkoop' nog veel te vaak van toepassing.

 

Ik gebruik overigens twee accountants (één voor kantoor, één voor privé) die te duur zijn als je puur naar de prijs/prestatieverhouding kijkt. Maar ze bezorgen me beiden cliënten. Ben ik dan met deze accountants duur uit of juist niet?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.