Als je financial lease neemt voor bedrijfsauto dan komt deze auto op de balans als eigendom.
Het lease bedrag is schuld.
Maandelijkse betalingen gaan van de schuld af toch? Dus word eigendom?
Is het dan ook zo dat de maandelijkse betalingen bij elkaar opgeteld aan einde jaar inkomsten zijn omdat mijn schuld minder is geworden?
Vermogen is inkomsten toch? Of ga ik daar al de fout in?
Afschrijving vd auto en rente moet verrekend worden neem ik aan. Dus dat trek je daar weer vanaf?
Sorry als mijn vraagstelling onduidelijk is geformuleerd.
Kan iemand dit helder uitleggen en eventueel met voorbeeld hoe dit op de balans eruit ziet?
Bij voorkeur met een financial lease van 10000,-
Ik weet het, ik heb een accountant of boekhouder nodig. Dat staat in de planning maar mijn bedrijf is zo klein dat dat momenteel meer kost dan opbrengt dus vandaar mijn verzoek om hulp aan jullie.
Een auto heb ik echt nodig, een boekhouder kan nog wel even wachten.
Heb nog geen lease contract afgesloten uiteraard. Eerst mezelf aan het verdiepen wat het exact inhoud.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Startertjes
Startertjes
Beste mensen,
Even een vraag.
Als je financial lease neemt voor bedrijfsauto dan komt deze auto op de balans als eigendom.
Het lease bedrag is schuld.
Maandelijkse betalingen gaan van de schuld af toch? Dus word eigendom?
Is het dan ook zo dat de maandelijkse betalingen bij elkaar opgeteld aan einde jaar inkomsten zijn omdat mijn schuld minder is geworden?
Vermogen is inkomsten toch? Of ga ik daar al de fout in?
Afschrijving vd auto en rente moet verrekend worden neem ik aan. Dus dat trek je daar weer vanaf?
Sorry als mijn vraagstelling onduidelijk is geformuleerd.
Kan iemand dit helder uitleggen en eventueel met voorbeeld hoe dit op de balans eruit ziet?
Bij voorkeur met een financial lease van 10000,-
Ik weet het, ik heb een accountant of boekhouder nodig. Dat staat in de planning maar mijn bedrijf is zo klein dat dat momenteel meer kost dan opbrengt dus vandaar mijn verzoek om hulp aan jullie.
Een auto heb ik echt nodig, een boekhouder kan nog wel even wachten.
Heb nog geen lease contract afgesloten uiteraard. Eerst mezelf aan het verdiepen wat het exact inhoud.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag