• 0

No cure no pay basis werken hoe moet dat?

Beste lezer,

 

Graag verneem ik uw mening, adviseringen, enz

 

Ik ben een startende ondernemer in ICT sales. Voor mijn opdrachtgever benader is de ICT markt .

Dit doe ik op No cure no pay basis. Hoewel ik het al een jaar doe, voel ik mij er niet zo happy bij.

 

Er spelen een aantal zaken:

 

- opdrachtgever betaald mijn onkosten en inzet niet ( denk aan telefoonkosten, reiskosten) ik heb alleen een laptop ter beschikking gekregen

 

- we hebben nog geen contract

- ik krijg 10% van de omzet per opdracht

- alle klanten die ik binnen breng wordt van de opdrachtgever, omdat ze bij hen de dienst afnemen.

 

M.a.w. dit krijgen ze er gratis bij. De klant weet namelijk niet dat ik voor mijzelf werk.

Mijn netwerk is zeer groot in het wereldje waarin ik opereer, dus ik neem een groot klantenbestand mee.

 

Ik werk bijna 20+ uren in de week voor dit bedrijf.

Ik heb aangegeven dat ik graag een contract wil opstellen zodat we allebei dingen op papier hebben. Maar ik weet niet goed wat ik erin moet zetten. Heeft iemand adviezen?

aangezien van mij verwacht dat ik een voorstel doe.

 

Heeft iemand ideeën, suggesties?

 

Alvast Bedankt voor het meedenken.

 

Met vriendelijke groet,

Een startende ondernemer

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, snel op zoek gaan naar iemand die een mooie regeling biedt voor je tijd en inzet plus een commissie per klus. O en een contract :-)

 

Buiten dat: zet alles wat je wil op een rijtje, zet dat neer als voorstel en kijk wat de reactie is. Niet te ingewikkeld maken, gewoon netjes op een rij zetten wat belangrijk voor je is en wat nodig is om je wel happy te laten voelen.

Link naar reactie
  • 0

Vindt het een beetje een vaag verhaal?

Je krijgt dus per sale betaald ... om dat kan is vrij normaal toch?

Maar uiteraard na een langere tijd samenwerking wil je toch wat meer zekerheid.

 

Om wat voor een producten gaat het precies?

Beste lijkt mij om te zorgen dat je in een goede onderhandels positie zit.

Vanuit deze positie kan je vervolgens meer eisen stellen.

 

 

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Beste lezer,

 

Graag verneem ik uw mening, adviseringen, enz

 

Ik ben een startende ondernemer in ICT sales. Voor mijn opdrachtgever benader is de ICT markt .

Dit doe ik op No cure no pay basis. Hoewel ik het al een jaar doe, voel ik mij er niet zo happy bij.

 

Er spelen een aantal zaken:

 

- opdrachtgever betaald mijn onkosten en inzet niet ( denk aan telefoonkosten, reiskosten) ik heb alleen een laptop ter beschikking gekregen

Dat is toch het 'no cure' gedeelte?

- we hebben nog geen contract

- ik krijg 10% van de omzet per opdracht

- alle klanten die ik binnen breng wordt van de opdrachtgever, omdat ze bij hen de dienst afnemen.

 

M.a.w. dit krijgen ze er gratis bij.

Ze betalen je 10%. Waar is dan het 'gratis' aspect?

De klant weet namelijk niet dat ik voor mijzelf werk.

Mijn netwerk is zeer groot in het wereldje waarin ik opereer, dus ik neem een groot klantenbestand mee.

 

Ik werk bijna 20+ uren in de week voor dit bedrijf.

Waar gaat het dan mis? Je doet het een jaar, maar je hebt nog geen omzet, ondanks je grote klantenbestand.

Ik heb aangegeven dat ik graag een contract wil opstellen zodat we allebei dingen op papier hebben. Maar ik weet niet goed wat ik erin moet zetten. Heeft iemand adviezen?

De afspraken staan hierboven toch al? Uitprinten, krabbel eronder.

 

Misschien nog wat dingen over wanneer je betaald krijgt, hoe je kunt controleren hoeveel omzet jouw klanten opleveren.

Link naar reactie
  • 0

Een beetje aan de late kant om na een jaar over een overeenkomst te beginnen met de opdrachtgever.

Voor de opdrachtgever is dit wel een hele goede deal; kost hem niks, maar deze neemt wel langzamerhand het netwerk over (zeker het deel dat orders vergeeft). Zo iemand wil ik ook wel!

Mijn advies; oriënteer jezelf op de markt en ga eens praten met andere (potentiele) opdrachtgevers.

Een goed netwerk is goud waard.

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.