• 0

Inkomstbelasting verlagen?

Hallo iedereen,

 

Ik ben een affiliate marketer en heb een vraag over mijn inkomstbelasting.

Welke manieren zijn er om de 52% belasting te ontwijken? Ik heb de laatste weken onderzoek gedaan en heb verschillende manieren gevonden zoals een Cyprus Ltd en Hong Kong enz.

 

Alleen sinds ik een affiliate marketer ben, dus echt alleen werk zonder werknemers, is het dan wel handig om zo'n bedrijfje opterichten?

 

Het enige wat ik doe is advertenties maken naar producten en per verkocht product krijg ik een commissie. Al mijn geld komt uit bedrijven van de Verenigde Staten, niet de EU, dus denk ik dat BTW/VAT niet geld voor mij klopt dit?

 

En een beetje off-topic; Als de enige oplossing is om een bijv. Cyprus Ltd opterichten met een Cyprus bankrekening, is het dan mogelijk om met die buitenlandse rekening een huis to kopen in NL? Maar dan denk ik weer dat de belastingdienst een gesprek met mij wil hebben over hoe ik opeens zoveel geld heb..

 

Ik heb echt hoofdpijn gekregen en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Alvast harstikke bedankt!! :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welke manieren zijn er om de 52% belasting te ontwijken?

Wat dacht je ervan om gewoon netjes belasting te betalen voor de faciliteiten waarvan je hier in NL gebruik maakt?

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
Welke manieren zijn er om de 52% belasting te ontwijken?

Emigreren naar Cyprus of Hong Kong. En dan kun je verdere vragen hierover stellen op door de Cyptrotische of Chinese overheid gefinancieerde ondernemersfora

 

FF Serieus: over wat voor winst op jaarbasis praten we hier? Wellicht is een BV voor jou namelijk veel interessanter dan al die vage buitenlandse peop; zeker omdat je jezelf dan ook vanuit de BV hypotheek kan verstrekken want dan wordt je juist heel erg blij van die 52% inkomstenbelasting! (houd er wel rekening mee dat de hypotheekrenteaftrek in het toptarief wordt afgebouwd met 0,5% per jaar: voor 2015 is dat tarief 51,0%: maar dat betekent nog steeds 18 jaar extra plezier van het toptarief.... naast het voordeel dat de jij de kosten voor 42 tot 51% mag aftrekken en de BV over die inkomsten maar 25% VPB betaalt: het verschil is pure winst )

 

Ik heb de laatste weken onderzoek gedaan

"onderzoek" :). Bedoel je toevallig het gebruik van een zoekmachine zoals google? Doe je zelf en ons een plezier, en schakel gewoon een goede fiscalist in. Beter voor jou en beter voor ons ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op het gevaar af dat ik te negatief overkom begin ik me af te vragen waarom er zoveel "affiliate marketeers" naar dit forum komen de laatste weken. Zou er ergens een tip over HL staan?

 

Ze zijn bijna allemaal 'Annoniempje' en vertellen over hun succesvolle business en vragen vaak naar 'trucs' om zo min mogelijk belasting te betalen. Kan me nog herinneren dat we een paar maanden geleden iemand hadden die "soms 1 miljoen, soms 2 miljoen" winst per jaar maakte.

 

Er is niks mis mee om de fiscale mogelijkheden op te zoeken (doe ik ook), maar het lijkt haast of er iets meer achter zit.

 

Zou het kunnen zijn dat deze nieuwe mensen hopen via DM met ondernemers hier in contact te komen?

Dat ze dan kunnen uitleggen met welk product ze zo veel geld verdienen?

 

Of ben ik nu te negatief hoor, kan ook.

Ik wil echt iedereen vriendelijk welkom heten op dit forum en ze helpen vanuit mijn kennis en ervaring.

 

Maar het is een patroon dat me opvalt.

 

Of zou het gewoon kloppen dat er bakken met geld te verdienen valt in de Affiliate business.

Dan is de missie geslaagd want ik begin nu ook interesse te krijgen in deze branche :)

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 1

 

Ik heb echt hoofdpijn gekregen en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Alvast harstikke bedankt!! :)

De beste medicijn tegen dit soort hoofdpijn is 'a52' :) (= accepteer de 52 % ).

Of maak gebruik van de aftrekposten. Zelfs het kopen van een huis geeft rente aftrek. Denk ook eens aan je pensioen.

 

Wat heeft overigens NL Inkomstenbelasting te maken met allerlei bedrijventoestanden op te tuigen in andere landen. Een bankrekening in het buitenland moet je ook opgeven :-\

 

Een IB vermindering voor 52 plussers is ook investeren in Nederlandse films. Als er een uitkomt moet je er wel heeel snel bij zijn, want ze gaan nog sneller dan .....

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ik ben een affiliate marketer en heb een vraag over mijn inkomstbelasting.

Welke manieren zijn er om de 52% belasting te ontwijken?

Daar hoef je niet zo veel moeite voor te doen. Er is namelijk geen fracking chance in hell dat jij 52% belasting betaalt. Al zeker niet als eenmanszaak met de onzinnig grote hoeveelheid aftrekposten, regelingen en heffingskortingen die er in Nederland ongericht tegen zzp-ers wordt aangesmeten.

 

Maar bovendien, je weet blijkbaar niet eens of en welk btw-tarief van toepassing is op je omzet, terwijl je hier tegelijkertijd de indruk wekt dat de boel al zo goed draait dat je meer dan een halve ton winst maakt?

 

Ik weet het goed gemaakt: ik wil je best verder helpen, als jij eerst aangeeft op welke manier je momenteel 52% belasting betaalt. Want je kunt natuurlijk alleen iets ontwijken wat je daadwerkelijk betaalt.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Zolang je in Nederland woont blijf je hier belastingplichtig. Je kan een hele leuke omweg opzetten via bedrijven in Malta, HK, Dubai, BVI, maar als het er uiteindelijk op neerkomt dat het dagelijks bestuur en de werkzaamheden zich in NL afspelen mag je hier gewoon betalen.

 

Wel mag je uiteraard een bedrijf in cyprus en bankrekening in cyprus hebben, daar is niks op tegen :).

 

Maar wellicht dat je hierover het beste advies in kan winnen bij een professionele partij. Heb toen ik hier zelf naar op zoek was de volgende partij gevonden: http://www.internationaal-zakendoen.nl/ Maar durf er zeker mijn handen niet voor in het vuur te stoppen, schijnt een aftakking te zijn van het beruchte Haags Juristen College.

 

 

Link naar reactie
  • 1

What's going on here?

Hmm...dit is sowieso een vreemd gebeuren. De BV staat als uitgeschreven op haar oude adres (Takkebijsters 15) in Breda. Ook daar staan 12,5 miljoen bedrijven en stichtingen geregistreerd.

 

Een mogelijk gerelateerd bedrijf dat daar nog wel staat ingeschreven is Stichting INCO Business Group. Via de website van OpenCompanies is te zien dat deze nog maar 2 maanden geleden is opgericht én inmiddels of nog steeds op non-actief staat

 

Maar als ik op hun website lees "Goed advies verdiend zichzelf terug", dan weet je al voldoende. Deze spelvaud staat er vervolgens nog een aantal keren. :)

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.