• 0

Eerste aangifte omzetbelasting

 

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren mijn eerste aangifte omzet omzetbelasting mogen ontvangen.

Ik heb mijn bedrijf wel al ingeschreven, maar ik ben nog niet actief. Ik heb dus nog geen kosten gemaakt of iets verkocht.

Hoe gaat dit nu in zijn werk met de omzetbelasting ?

Kan ik gewoon een 0 invullen in de betreffende vakjes ? Kan iemand mij verder helpen?

 

Bij voorbaat dank.

Westerwolde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ja.

 

EDIT: Ik was blijkbaar iets te vroeg met "Ja", antwoorden, als ik Roel mag geloven. Persoonlijk werd mij destijds namelijk wel geadviseerd om het eerste papieren formulier te gebruiken en daar op een aantal plaatsen een nulletje in te vullen, om het 'systeem' niet in de war te schoppen. Blijkbaar kun je nu zelfs na ontvangst van het papieren formulier gewoon digitaal aangeven dat je niets hebt aan te geven over het eerste tijdvak. Succes!

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

nee, geen nullen inullen.. dat is niet de juiste manier.. je hoeft die vragen helemaal niet in te vullen, dat doe je door op de pagina die direct na inloggen verschijnt onderaan bij het blok Contactpersonen de vraag

"Heeft u dit tijdvak iets aan te geven? met nee te beantwoorden.

 

als je daarna contactpersoon invult en volgende kiest sla je alle vragen over en kom je direct in de ondertekenpagina.

 

Link naar reactie
  • 0

even op persoonlijke titel, je kunt best wat terughoudender zijn hoor in het beantwoorden van fiscale vragen.. Het is echt geen schande om geen antwoord te geven als je niet zeker weet wat het juiste antwoord is.

 

Door allerlei aannames en filesofietjes over wat je zou kunnen doen zorg je alleen maar voor verwarring, er zijn op HL meerdere experts aanwezig die het goede antwoord zo uit hun mouw schudden.. en er worden geen prijzen uitgereikt voor wie het snelste het antwoord dat het meest in de buurt komt heeft gegeven.

Ik zal het onthouden.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

ok, dik had niet begrepen dat het om een papieren aangifte ging..

 

Volgens mij staat ergens bovenaan de 2e pagina van het formulier (begin van de aangifte pagina juist boven vraag 1, dat je ingeval dat je geen omzet of omzetbelasting hebt aan te geven dat je dan ALLEEN bij vraag 5g Totaal te betalen een nul invult..

 

 

 

______

@prins rachid, even op persoonlijke titel, je kunt best wat terughoudender zijn hoor in het beantwoorden van fiscale vragen.. Het is echt geen schande om geen antwoord te geven als je niet zeker weet wat het juiste antwoord is.

 

Door allerlei aannames en filesofietjes over wat je zou kunnen doen zorg je alleen maar voor verwarring, er zijn op HL meerdere experts aanwezig die het goede antwoord zo uit hun mouw schudden..

en er worden geen prijzen uitgereikt voor wie het snelste het antwoord dat het meest in de buurt komt heeft gegeven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Roel, maakt niet uit, ik had niet vermeld dat het om een papieren aangifte ging.

 

Dat staat niet op het papier vermeld, maar wat jij nu zegt heb ik wel al ergens op internet gelezen.

 

Is het verstandig dat ik morgen maar gewoon even met de belastingdienst bel ? Dan moet het toch direct duidelijke zijn..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.